Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

{uniform form=10/}

 

Professionals que ens acompanyaran a la JORNADA: Camins i perspectives professionals de l’Educació Social. #PerspectivES18.

Àmbit ES i Persones sense llar

David Vázquez Villamor

 

Educador social, col·legiat 5992. Psicopedagog i dinamitzador sociocultural. Ha treballat amb infància en risc i persones sense llar com a educador de base i actualment dirigint equipaments residencials per a col·lectius en situació d'exclusió social.

Coordinador del Recompte 2017 de persones dormint al carrer i vinculat a la XAPSLL (Xarxa d’Atenció a Persones Sense Llar) de Barcelona des de la seva creació. Tutor de seguiment i col·laborador docent al Grau d'Educació Social de la UOC i a cicles formatius de grau superior d'Integració Social i Animació Sociocultural i Turística.

 

Àmbit ES i Escola

 

Elisabeth Arpal Salvador

 

Educadora social, col·legiada 10278. Màster en Mediació i Resolució de Conflictes. Educadora esportiva en una entitat de Terrassa. Mare de dia a la Llagosta.

Encarregada de la comunicació del col·lectiu professional "Educació social i escola" del CEESC.

Montserrat Sánchez

 

Educadora social, col·legiada 6042. Màster en Prevenció i Tractament de les Conductes Addictives, Màster en Intervenció Criminològica i Victimològica. Experiència en l'àmbit penitenciari, en l'àmbit socioeducatiu i en atenció a infància i adolescència en risc d'exclusió social.

Actualment treballa a la Fundació Main coordinant diferents projectes d'atenció a la diversitat: UEC, Grups d'Estudi Assistit i Aula Oberta en una escola - institut de Terrassa.

 

Àmbit ES i Mediació

Laia González Prádanos

 

Educadora social, col·legiada 8139. Màster en Gestió Positiva de Conflictes i Mediació per la Fundació Pere Tarrés. La seva experiència professional s’inicia en l’àmbit dels centres de menors i discapacitats, i continua amb el treball comunitari a la ciutat de Rubí. Des del 2006 treballa en el Servei de Mediació Comunitària de l’Ajuntament de l’Hospitalet on destaca la seva experiència en la prevenció i gestió de conflictes amb un enfocament comunitari.

Membre del col·lectiu professional de Mediació del CEESC, adscrita al Centre de Mediació del Dret Privat de Catalunya i formadora en Gestió Positiva de Conflictes.

Francesca Ferrari Rebull

 

Pedagoga, habilitada com a educadora social, col·legiada 1145, mediadora, Màster en Direcció d’Organitzacions i en Recursos Humans.

Membre del Comitè Assessor del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya, designada pel CEESC. Membre de la Junta de l’Associació Professional de Mediadors, ACDMA. Registrada en el Centre de Mediació del Dret Privat de Catalunya en els dos Registres, familiar i civil.

Coordino el Col·lectiu Professional de Mediadors del CEESC, i soc membre dels Sèniors del CEESC, projecte que intenta acompanyar els més joves, amb l’experiència dels que no ho som tant.

 

Àmbit ES i Gènere i LGTBI

Beatriz Jodar

 

Educadora social a diversos Centres d’Acolliment, centrada per la infància i adolescència en risc d’exclusió i per la Igualtat de Gènere.

Membre del col·lectiu professional de “gènere” del CEESC i voluntària a la “Plataforma Unitària Contra les Violències de Gènere”.

 

Àmbit ES i Salut Mental

Mireia Latorre Minguell

 

Educadora social, col·legiada 7030. Llicenciada en Psicologia. Màster en Psicologia Clínica i Psicoteràpia i Màster en Psicoteràpia cognitivo-conductual. Va treballar durant quatre anys al Centre d’Atenció a Malalts de VIH-Sida.

Des del 2008 treballa com a educadora social als Serveis de Salut Mental de Sant Andreu com a Coordinadora del Projecte Individual (CPI) del Pla de Serveis Individualitzats (PSI).

Ana Ruiz Vidal

 

Graduada en Educació Social per la UOC. Col·legiada 10355. Tècnica superior en Animació Sociocultural (TASOC). Més de vuit anys d'experiència professional en intervenció amb persones amb dependència elaborant programes d'activitats estimulatives. Generació de continguts per a activitats relacionades amb tercera edat dependent, demència i alzheimer.

Actualment treballa com a educadora social fent suplències a l'Hospital Sant Joan de Déu amb infància i adolescència. Els últims sis anys ha treballat en una residència de persones amb dependència.

 

Àmbit ES i Prostitució

Mónica Gigón

 

Pedagoga i actualment professora a la Facultat d'Educació Social. He treballat com a educadora social a diferents projectes amb dones migrants i amb dones en situació de prostitució i tràfic de persones a Barcelona, Colòmbia, Bolívia i Mèxic.

Membre del grup de recerca Grem, ha realitzat treballs diversos sobre la relació educativa i l'acompanyament a l'educació social.

 

Àmbit ES, Art i Transformació Social

Josep Ma Aragay Borrals

 

Integrador social, educador social i musicoterapeuta especialitzat en l’ús social de les arts. Creador i responsable de Basket Beat, és professor de creativitat a la Universitat Paris Est-Creteil, així com dels Màsters de Mediació Artística i Musicoteràpia de la Universitat de Barcelona. Membre del grup de recerca GIAS en “Llenguatges artístics i acció social” de la Facultat Pere Tarrés a la Universitat Ramon Llull.

Acaba de publicar el seu primer llibre "Les Arts Comunitàries des de l’Educació Social. L’experiència Basket Beat" (2017) amb Neret Edicions.

 

Àmbit ES i Dependències Policials

Jordi Martínez Busom

Mosso d’esquadra i tècnic en Integració Social. Amic del CEESC A133. Actualment, està finalitzant el Grau d’Educació Social, especialitzat en dependència i autonomia (UOC). Experiència en l’àmbit comunitari i judicial. Des del 2016 duu a terme accions en defensa d’una pràctica policial centrada en la prevenció i en la socioeducació com a suplement de l’actual. L’objectiu és oferir una atenció íntegra i qualitativa de les necessitats ciutadanes i mostrar una nova perspectiva multidisciplinària entre policies i educadors.

Dinamitza el col·lectiu professional del CEESC d’educació social a les dependències policials; i col·labora en diversos mitjans de comunicació, a través d’articles i ressenyes.

Cristina Garcia González

Policia local. Amiga del CEESC A218. Postgrau Criminalista d’Infoanàlisis i Tècniques Avançades en Ciències Forenses per l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral (EPSI) UAB. Màster en Criminalística, especialitat en documentoscòpia i perícia judicial en propietat intel·lectual i industrial. Tècnica en Integració Social. Actualment, està finalitzant el Grau d’Educació Social a la UOC. Ha treballat durant molts anys en el camp de la violència de gènere i durant el 2012 va confeccionar el Protocol d’actuació en violència de gènere de Malgrat de Mar. Actualment, des de la Policia Local de Canet de Mar, està treballant amb el Pla d’Igualtat de gènere municipal, juntament amb la Regidoria d’Igualtat.

Membre del col·lectiu professional del CEESC d’Educació social a les dependències policials.

 

Ponents que participaran a la taula rodona sobre contractació i emprenedoria de la JORNADA: Camins i perspectives professionals de l’Educació Social. #PerspectivES18.

Nina Capacete

 

Graduada en Educació Social, col·legiada 10223. Fundadora i directora de CAMI Gabinet Social Intervenció Conductual. Màster en Models i Estratègies d’Acció Social i Educativa en la Infància i l’Adolescència per la Universitat Ramon Llull. CFGS en Integració Social i cursa un Postgrau en Coaching a l'Institut Integratiu de Barcelona. A més de la tasca a CAMI, actualment treballa en un projecte d'orientació laboral per a joves amb titulació superior.

Joan Muntané Seuba

 

Mestre de formació i educador social de professió, col·legiat 1009. Postgrau d’Atenció Primària i Infància. Fa més de 25 anys que treballa en infàncies, adolescències i famílies, sobretot amb aquelles considerades en risc i, concretament, en Centres Residencials d'Acció Educativa (CRAE). Tot aquest temps ha treballat a la cooperativa Drecera, que aposta per desenvolupar un model teòric des d’on poder pensar les pràctiques que s’hi desenvolupen.

Xavier Puig Santulària

 

Educador social, col·legiat 1158. S'inicia en l'àmbit de la infància, en Centres Residencials d’Acció Educativa. Ha participat en òrgans de govern a plataformes del sector: EAPN-ES (xarxa de lluita contra la pobresa), la Confederació Patronal del Tercer Sector Social de Catalunya, Entitats Catalanes d'Acció Social (ECAS) i FEDAIA. En aquestes dues darreres legislatures ha format part del Consell Assessor de Polítiques Socials i Familiars (CAPSIF) del Govern de la Generalitat de Catalunya. Actualment, és director de l'Associació CEPS (Associació per la Creació d'Estudis i Projectes Socials).

 

Dinamitzen la taula

Fátima Cevallos Correa

 

Educadora social, col·legiada 10372. Treballa en l'àmbit de la participació comunitària juvenil a la Fundació Marianao. Ha rebut el premi del CEESC a l’expedient amb qualificació més alta del grau d’ES, i també el Premi d'Excel·lència Acadèmica, Grau d'Educació Social, Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés (URL). Actualment cursa el Màster Universitari en Models i Estratègies d'Acció Social i Educativa en la Infància i l'Adolescència a la URL.

Elisabet Massons Rabassa

 

Educadora social, col·legiada 2637. Postgrau de Gestió de Residències i Serveis per a la Gent Gran per la URL. Postgrau en Psicogeriatria i Màster en Gerontologia Social. La seva carrera professional ha estat orientada en la gestió i direcció de residències geriàtriques fins a la seva jubilació. Va formar part de la Junta d'ACRA (la patronal de residències geriàtriques i serveis socials per a gent gran) durant 8 anys.

 

Llistat d’estudis que es presentaran a la JORNADA: Camins i perspectives professionals de l'Educació Social. #PerspectivES18.

UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA

Màsters oficials

UNIVERSITAT DE BARCELONA

Màsters oficials

Màsters propis

Postgraus

UNIVERSITAT DE VIC - UNIVERSITAT CENTRAL DE CATALUNYA

Màsters oficials

UNIVERSITAT DE GIRONA

Màsters oficials

FUNDACIÓ UNIVERSITAT DE GIRONA: INNOVACIÓ I FORMACIÓ

Màsters propis 

Postgraus

UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA i UNIVERSITAT DE GIRONA

Màsters oficials

UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA

Màsters oficials

Postgraus

UNIVERSITAT RAMON LLULL (FACULTAT D'EDUCACIÓ SOCIAL I TREBALL SOCIAL PERE TARRÉS)

Màsters oficials

Màsters propis

Postgraus

UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

Màsters oficials

UNIVERSITAT DE LLEIDA

Màsters oficials

Postgraus


Altres estudis d'interès que no tindran cap persona referent a la jornada:

UNIVERSIDAD NACIONAL DE EDUCACIÓN A DISTANCIA

Màsters oficials

 

 

Art Social - Neret Edicions

Neret Edicions és l’editorial de l’Associació Neret Social. Des de Neret es publica la revista Art Social, una eina de difusió de diferents projectes d’art social i un espai de referència per a la visibilització i el debat d’aquesta activitat. Neret Edicions publica també la col·lecció de llibres "Art Social", on s'aborda la teoria, la metodologia i l’experiència de diferents disciplines artístiques, constituint-se en un material de referència per aprofundir en el coneixement de l'acció social a través de l'art.

A més, l'editorial avança amb nous projectes, com la col·lecció "Veus", centrada en l'art brut i la literatura feta des de la vivència de situacions d'estigmatització i discriminació, i els llibres d'Artilugis, eines pràctiques per implementar projectes d'art social sobretot en àmbits educatius, però no només, i per entendre les persones i saber llegir l'expressió dels seus conflictes individuals i grupals.

www.artsocial.cat / www.neret.cat

Taller d'Idees

Taller d'Idees és un espai de diversitat creativa del projecte d'Entramat, l'associació que treballa amb persones amb diversitat funcional intel·lectual i/o amb diagnosi de salut mental amb Circ Bombeta entre altres propostes. 

http://associacioentramat.wixsite.com/entramat

Art&Coop

És una cooperativa d'iniciativa social que promou produccions i processos artístics per a la transformació individual i col·lectiva. Neix com a evolució dels projectes d’art comunitari de l’Associació Marabal, entitat amb més de deu anys d’experiència en el sector de les arts aplicades. Com a projectes propis i més que consolidats s’hi troben Creació XIC i Tiretades. Les tres sòcies d’Art&Coop, juntament amb entitats i professionals col·laboradores, treballen amb diferents disciplines artístiques (especialment arts escèniques i plàstiques) per fomentar la participació, l'apoderament i el benestar, generar espais de convivència en la diversitat, enfortir les xarxes i comunitats, promoure la reflexió crítica i democratitzar la cultura, apostant també pel rigor i la qualitat.

www.artandcoop.org

Estimaocells

Des de La caseta de l’òliba de Vallbona de les Monges s’experimenta, es treballa i s’ofereixen tota mena d’activitats i experiències entorn el patrimoni natural. Les més conegudes són els Estimaocells. Rebatejant els coneguts espantaocells, la construcció dels Estimaocells dona un gir al concepte i la seva acció vol contribuir a millorar la biodiversitat del territori. Cada estimaocell ha estat construït per una família del poble que, any rere any, s’ocupa d’arreglar-lo i cuidar-lo. A la setmana cultural, el poble s’aplega de nou per fer-ne tasques de manteniment. Després de quatre anys, ja és una obra artística comunitària: els vint-i-set estimaocells que viuen a la “Cruïlla dels Estimaocells” és un petit museu a l’aire lliure on la gent para a fer-s’hi fotografies.

La caseta de l’Òliba

Trànsit Projectes SL

Organització de serveis culturals, socials i educatius que, des de 1985, treballa entenent la cultura en el seu sentit més ampli: com a eina que modela, transforma i que genera identitat. Actualment treballa amb més de 500 professionals repartits entre els territoris d’influència de Trànsit, Barcelona, Madrid i Santiago de Chile. Al Grup Trànsit s’hi sumen CEPS Projectes Socials (1994) i ITD, Innovació, Transferència i Desenvolupament (2000).

www.transit.es/

 

Llistat d’estudis que es presentaran a la JORNADA: Camins i perspectives. Professionals de l'Educació Social. #PerspectivES17.

UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA

Màsters oficials

UNIVERSITAT DE BARCELONA

Màsters oficials

Màsters propis

Postgraus

UNIVERSITAT DE GIRONA

Màsters oficials

FUNDACIÓ UNIVERSITAT DE GIRONA: INNOVACIÓ I FORMACIÓ

Màsters propis 

Postgraus

UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA i UNIVERSITAT DE GIRONA

Màsters oficials

UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA

Màsters oficials

Postgraus

UNIVERSITAT RAMON LLULL (FACULTAT D'EDUCACIÓ SOCIAL I TREBALL SOCIAL PERE TARRÉS)

Màsters oficials

Màsters propis

Postgraus

UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI

Màsters oficials

  • Innovació i Recerca en la Intervenció Social - Encara no existeix

UNIVERSIDAD NACIONAL DE EDUCACIÓN A DISTANCIA

Màsters oficials


Altres estudis d'interès que no tindran cap persona referent a la jornada:

UNIVERSITAT DE LLEIDA

Màsters oficials

Postgraus

UNIVERSITAT DE VIC - UNIVERSITAT CENTRAL DE CATALUNYA

Màsters oficials

 

Xerrada: Eines pràctiques per accedir al món laboral

Òscar Martínez Ciuró

 

Diplomat en Educació Social i Màster en Aplicacions Multimèdia. Coordina l'especialització en Indústries Culturals del Màster de Gestió d'Institucions i Empreses Culturals de la UB. Sempre en moviment a la intersecció de l'educació social, la cultura i les noves tecnologies. Ponències sobre noves tecnologies i social media a diferents universitats i graus com La Salle, UIC, URL, UB, des de 2006.

Ha co-coordinat el projecte CiutatBeta pel CEESC. Ha fet formacions sobre noves tecnologies i identitat digital per a educadors socials al CEESC i per a la Diputación de Valladolid i la Fundación Germán Sánchez. Ha parlat d'oportunitats laborals en la intersecció de l'educació social, la cultura i les noves tecnologies a Buenos Aires dins del V Congrés Cultura y Media, i a Guatemala a la Universidad Rafael Landívar a les seves jornades internacionals d'Emprenedors, o a Sevilla per a la UNIA parlant d'educació social i urbanisme tàctic.