Què poden aportar els educadors socials a les seus policials? De quina manera es podria realitzar un treball multidisciplinar? Com afectaria aquesta col·laboració dual en la qualitat cap al ciutadà?

En aquest sentit, J. Martínez ens comparteix, en un article al nostre blog, les seves reflexions i es pregunta com seria i de quina manera repercutiria un treball multidisciplinar, en seu policial, entre educadors i policies. Ambdós, necessiten mantenir una relació simbiòtica pel manteniment de la democràcia. I per aquesta raó, es proposa habilitar un espai físic, en comú, per sumar sinèrgies i donar respostes al màxim d’eficients i eficaces possibles. És, doncs, des d’aquesta perspectiva on l’aportació des de l’educació social pot contribuir a ser una peça fonamental.

A més, la proposta va més enllà de la creació d’un equip multidisciplinar i aposta, també, per ser garant dels drets de cura, reflexió i desangoixa de les persones privades de llibertat o d’aquelles que així ho necessitessin i transitessin per les dependències policials.

Altres dels seus objectius, serien:

  • Millorar la coordinació entre els diferents organismes que poden arribar a intervenir durant els processos d’estada a les dependències o derivades de les necessitats trobades.
  • Evitar la derivació de les problemàtiques socials rebudes i evitar així, dobles o triples victimitzacions.
  • Descongestionar part de les tasques policials no pròpies ni exclusives d’aquest àmbit.
  • Estudiar la possibilitat de crear un servei de resolució de conflictes alternatiu al de la judicial, com per exemple, el servei de mediació.

Si estàs interessat en tirar endavant un grup de treball per tractar els temes descrits anteriorment envia’ns un correu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

>> Llegeix l'article Educadors socials a les comissaries dels Mossos d'Esquadra? Una primera aproximació, J. Martínez.