Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

En el marc de col·laboració estable entre l’Àrea de Benestar Social de la Diputació de Barcelona i el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya s'ha acordat endegar un treball d’anàlisi de la realitat professional en els equips de Serveis Socials Bàsics. Des del CEESC ens hem compromès a elaborar un informe que presentarem a la Diputació de Barcelona en el primer semestre de 2017.

Així doncs, si treballes en un equip de Serveis Socials Bàsics de la província de Barcelona ens interessa que puguis participar del procés obert d’elaboració d’aquest informe i que el discurs del Col·legi que radiografiï aquest col·lectiu i la seva realitat compti amb el màxim de veus possibles.

El proper dia 2 de març, a partir de les 17h, farem una trobada oberta en què ens agradaria comptar amb tu. En aquest espai compartit concretarem calendari i mètode de treball. Hi haurà amb un equip de persones que assumiran la facilitació dels debats i recull d’informacions, però necessitem comptar amb la teva veu i expertesa. Si t’interessa, pots inscriure’t en aquest formulari.

Entre totes les persones participants es construirà el Dictamen, però hem volgut apuntar i acordar amb la Diputació de Barcelona uns continguts a títol orientatiu:

  1. Els encàrrecs, noves funcions i demandes. Com superar la compartimentació organitzativa. Com reorganitzar les càrregues de treball i de quins recursos dotar-se per fer-hi front i gestionar adequadament la càrrega emocional i el patiment de les persones amb què es treballa
  2. Els perfils professionals, les tasques directives, treball en equip i interdisciplinari.
  3. Eines metodològiques, tècniques i organitzatives. Formació contínua.
  4. La cartera de serveis
  5. Les especificitats de l’atenció socioeducativa: en família, en adolescència, en infància en risc, etc.
  6. La prevenció des dels Serveis Socials Bàsics.
  7. Les relacions amb Serveis Socials Especialitzats i altres agents: treball en xarxa efectiu.
  8. Avaluació i valoració de la tasca desenvolupada.
  9. El treball social comunitari: la proximitat, les diagnosi de territori, els moviments socials, i la participació ciutadana no organitzada.
  10. Dinàmiques generadores d’innovació i perspectives d’avantguarda per fer front a les realitats socials actuals i emergents.

A més de tot allò que et sembli oportú afegir-hi. T’hi animes? T’hi esperem!