Participa en el recull de dades per elaborar l'#InformeES 2020.
Read more: Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya 2023
El proper divendres, 19 de març celebrem l'Assemblea Ordinària del CEESC en format virtual.
Read more: El proper 19 de març, Assemblea Ordinària del CEESC virtual
Torna el Camins i Perspectives.
Read more: Camins i perspectives professionals de l’Educació Social #PerspectivES24
La Mesa del Parlament haurà d’iniciar el procediment de debat parlamentari de la ILP.
El nou Consell Escolar Municipal de Lleida s'ha convertit en el primer consell escolar de Catalunya a incorporar la figura de l'educador/a social entre els seus membres. Això, fruit de l'aprovació del nou reglament del CEM en el Ple municipal de la Paeria del mes de desembre.
Aquest dimarts 27 de febrer, s’ha celebrat la primera sessió després de l’aprovació d’aquest nou reglament, que busca donar resposta a les línies marcades pel Projecte Educatiu de Ciutat. El text contempla que cal promoure "un treball en xarxa i cohesionat, partint de la participació i de la col·laboració transversal entre totes les institucions i agents educatius". Així que una de les principals novetats del nou CEM és la incorporació del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya. La nova normativa busca "superar l'àmbit estrictament escolar en coherència amb la Carta de Ciutats Educadores i amb el Projecte Educatiu de Ciutat" i assumir el repte de fer "possible la integració de tot l’alumnat i les seves famílies, l’èxit educatiu, la millora en la qualitat de l’ensenyament i de la cohesió social".
Albert Font-Tarrés, vicepresident del CEESC i president de la junta delegada a Lleida, assumeix el paper de membre titular al CEM de Lleida mentre que Lídia Acosta, educadora social col·legiada, en serà la membre suplent. Tots dos membres han assistit a la primera sessió del nou CEM.
A més del CEESC, en formen part el director territorial del Departament d'Educació, regidors de la Paeria, representants dels docents, famílies, alumnat, personal d'administració i d'atenció educativa, direccions de centres, sindicats, col·legis professionals i entitats vinculades a la comunitat educativa.
Reflexions al voltant de l'ètica.
L’Observatori té com a objectiu donar una visió àmplia, continuada i evolutiva de la professió d’educadora i l’educador social des de la perspectiva sociolaboral. Proporciona dades, informació que pot ajudar a conèixer i interpretar la realitat laboral dels professionals de l’educació social.
Si teniu alguna informació sobre la realitat laboral dels educadors i educadores socials (convenis mal aplicats, protestes o accions que esteu duent a terme, convocatòries, etc.), feu-nos-ho saber al correu
Del novembre 2016 al novembre 2017 el CEESC va celebrar el seu 20è aniversari amb l’objectiu principal de visibilitzar i donar reconeixement a l’educació social. Aquí trobareu el recull de notícies que es van generar aquells dies.
En aquest apartat especial trobareu totes les actuacions, serveis, recursos que des del CEESC oferim als educadors i les educadores socials mentre duri l'estat d'alerta sanitària.
A l’últim trimestre del 2021 i a través de diferents accions i activitats, viurem la celebració del 25è aniversari del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya.