En els punts 6 i 7 del Ple del Parlament d’aquest matí, Catalunya En Comú Podem i Socialistes i Units per Avançar presentaran esmenes a les mocions admeses a tràmit per la Mesa la setmana passada, on es proposava ampliar amb nous perfils professionals, com les educadores i els educadors socials, les escoles i instituts.
Podeu seguir en directe el Ple del Parlament clicant aquest enllaç.
Des del CEESC pensem que la crisi de la COVID-19 ha posat de manifest, més que mai, la funció social de l’escola i la seva relació primordial amb les famílies, la comunitat i el territori.
Cal fer una aposta decidida per l’acció socioeducativa i comunitària dels centres educatius. Per aquest motiu, el sistema educatiu de Catalunya ha de contemplar la necessitat d’incorporar altres figures professionals que, junt amb els equips docents i els equips d'assessorament i orientació psicopedagògic, impulsin un treball en el si dels centres que impliqui, entre altres coses, l’abordatge sistèmic de la complexitat, l’establiment de xarxes comunitàries, l’atenció a les desigualtats, la promoció de l’equitat educativa i la inclusió social, així com l’acompanyament socioeducatiu a infants i famílies a fi de compensar les situacions de major vulnerabilitat.
Per fer front a tots aquests i altres reptes, que s’agreujaran en el curs vinent a raó d’aquesta crisi, demanem als partits del Govern que aprovin aquestes esmenes.
I demanem, una vegada més, la resposta del Departament d'Educació a aquesta reivindicació històrica, així com una reunió amb el Conseller d’Educació, per tal de posar sobre la taula el desplegament d’aquesta proposta.
Comunicat del CEESC sobre la "paga extraordinària".
Ens adherim a la declaració de la TCI.
Els museus hem de posar la vida al centre.
Read more: Museus i transformació social: quins són els nous reptes?
Cal buscar solucions i evitar que es produeixin en el futur nous fets com els exposats.
Reflexions al voltant de l'ètica.
L’Observatori té com a objectiu donar una visió àmplia, continuada i evolutiva de la professió d’educadora i l’educador social des de la perspectiva sociolaboral. Proporciona dades, informació que pot ajudar a conèixer i interpretar la realitat laboral dels professionals de l’educació social.
Si teniu alguna informació sobre la realitat laboral dels educadors i educadores socials (convenis mal aplicats, protestes o accions que esteu duent a terme, convocatòries, etc.), feu-nos-ho saber al correu
Del novembre 2016 al novembre 2017 el CEESC va celebrar el seu 20è aniversari amb l’objectiu principal de visibilitzar i donar reconeixement a l’educació social. Aquí trobareu el recull de notícies que es van generar aquells dies.
En aquest apartat especial trobareu totes les actuacions, serveis, recursos que des del CEESC oferim als educadors i les educadores socials mentre duri l'estat d'alerta sanitària.
A l’últim trimestre del 2021 i a través de diferents accions i activitats, viurem la celebració del 25è aniversari del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya.