Núm. 6. Educació Social i Polítiques Socials. Una reflexió necessària
Data de publicació: Maig 2005

És evident que els components culturals, ideològics i sociopolítics estan sempre presents en l’educació social i que si volem exercir la nostra professió amb qualitat i cercant processos de canvi social, cal que incorporem la reflexió sobre la política institucional vinculada directament amb la pràctica diària.

Aquest número de Quaderns d’Educació Social està dedicat a l’educació social i la política, dues realitats estretament lligades i que cal que abordem des d’una perspectiva d’anàlisi professional.

Hem de reflexionar críticament sobre com hem d’abordar la relació de l’educació social amb la política, en com ens afecta en els diferents àmbits en què treballem, en com podem intervenir-hi per proposar solucions, tot assumint que tenim el dret i el deure de fer política i que exercint la professió d’educador social estem fent política. Som-hi.

Consulta'l online

 

SUMARI

  • Presentació. Jordi Navarro
  • Participació i polítiques socials. Jordi Usurriaga
  • Informe sobre la política autonòmica de Serveis Socials a Espanya i Catalunya. Carolina Recio, José Adelantado, Raquel Moreno
  • Elements històrics per a una delimitació dels models d'acció social. Grup d'Història del CEESC
  • Política i educació social. Jordi Mena
  • Educació i política. Lali Turró
  • Des d'una visió d'educadora social, ocupant el que anomenem càrrec intermedi. Teia Fàbrega
  • El maltractament institucional: Protesta amb proposta. Jordi Navarro
  • Ideologies, cultura política i educació social. IV Congrés Estatal de l’Educador Social
  • Polítiques socials, educació i ciutadania. Atanasi Céspedes, Elisenda Vegué i Ismael Blanco
  • Polítiques educatives i pràctica quotidiana. Mònica Ribera
  • Benvinguda sigui la política. Montse Burgués