Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Maria Rosa Monreal

Presidenta
Col·legiada 6227

Llicenciada en Antropologia Social i Cultural.

Educadora social des del 1996 en l’àmbit de les drogodependències i, des del 1999, en el centre obert municipal de l’Hospitalet. Educadora social a serveis socials bàsics, des del 2001; on hi coordino un equip tècnic des del 2008. També sóc consultora a la UOC, de Treballs de Final de Grau d’educació social.

He anat fent diferents funcions dins de l’organització, de les cinquenes a les novenes Jornades d’atenció Primària, presidint les setenes Jornades (2007) i  he estat la Comissionada del Congrés de Serveis Socials Bàsics, celebrat l’any 2014.

He participat com a formadora en les cinc edicions del Seminari de casos pràctics per a serveis socials bàsics, que organitza el CEESC des del 2010.

Un llibre: “La vaca que va pondre un ou”, d’ Andy Cutbill i “El artesano”, de Richard Sennett.

Francesca Ferrari

Vicepresidenta
Col·legiada 1145

Pedagoga, habilitada com a educadora social, mediadora, Màster en Direcció d’Organitzacions i en Recursos Humans..

Intervenció socioeducativa des de 1987 amb gent gran, infants, adolescents, joves, famílies, persones amb discapacitat i persones immigrades. Directora general adjunta de l’Associació “in via”, on vaig treballar 25 anys, també coordinava pràctiques de diferents Universitats i feia selecció. Ara jubilada. Però continuo amb la meva professió de mediadora a la qual dedico tot el meu temps i des de la mirada més social.

Com a mediadora, des de 1995. He dissenyat i implementat diferents serveis de mediació. Membre del Comitè Assessor del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya, designada pel CEESC. Membre de la Junta de l’Associació Professional de Mediadors, ACDMA. Registrada en el Centre de Mediació del Dret Privat de Catalunya en els dos Registres, familiar i civil.

Coordino el Col·lectiu Professional de Mediadors del CEESC. Hem posat en marxa tres serveis de mediació, amb els quals col·laboro: Servei d’Orientació en resolució de conflictes i de Mediació en les Organitzacions (SOMO); Servei de mediació comunitària en conveni amb l’Ajuntament de Barcelona; i Servei d’Informació Mediadora (SIM) amb conveni amb el Centre de Mediació del Dret Privat de Catalunya.

Per altra banda, soc membre dels Sèniors del CEESC, projecte que intenta acompanyar els més joves, amb l’experiència dels que no ho som tant.

Lluís Vila

Vicepresident
Col·legiat 10140

Vaig descobrir aquest ofici tard i hi arribo a través de la prova d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys després d’abandonar el BUP i de ser exclòs per a l’accés al cos de bombers conseqüència de baixa visió en l’ull esquerra. Malgrat que sovint es concep la figura dels educadors i educadores socials com “apagafocs", crec que potser compartim amb els bombers els fet d’estar a primera línia de foc i l’esperit d’oferir suport als altres.

Professionalment he tingut l’oportunitat d’aprendre i créixer al costat d’equips i institucions diverses: Casal dels Infants del Raval, Fundació Secretariado Gitano, Fundació Formació i Treball, i Projecte Passwork, de la Fundació ADSIS. Actualment treballo com a director de la Fundació Integramenet, una petita entitat en època de canvis i transformació que atén necessitats socials insuficientment cobertes en un barri força oblidat.

Col·laboro com a Professor Consultor a la UOC en el Grau d’Educació Social i també com a Professor Associat en el Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Universitat de Barcelona.

Des de fa un parell anys la meva vinculació amb el CEESC ha anat creixent i prenent forma arrel de la voluntat militant per aconseguir l’accés i reconeixement dels educadors i educadores socials en el sistema educatiu reglat.

Un llibre: "Un llibre: Acción social y educativa en contextos escolares". Eva Bretones i Miquel Castillo

Rossend Viñes

Secretari
Col·legiat 3919

Educador social al Departament de Justícia des de 1991, on es cap d'un equip d'educadors des del 1999.

Professor Consultor a la UOC a l'assignatura Justícia Conflicte i Educació Social i Treball de final de Grau.

Joan Muntané

Tresorer
Col·legiat 1009

Sóc mestre de formació però educador social de professió (habilitat pel CEESC) i vaig fer un postgrau d’atenció primària i infància. Fa més de 25 anys que treballo en infàncies, adolescències i famílies, sobretot amb aquelles considerades en risc i, concretament, en Centres Residencials d'Acció Educativa (CRAE). Tot aquest temps he treballat en una cooperativa anomenada Drecera, que aposta per desenvolupar un model teòric des d’on poder pensar les pràctiques que s’hi desenvolupen.

En els darrers anys m'he especialitzat en la docència, la formació continuada cap a professionals d'aquest camp en actiu o en atur, la formació inicial dels futurs nous professionals o la coordinació de les seves pràctiques, assumint el repte de la distància i de la virtualitat com una bona eina formativa com a consultor del grau d’Educació Social a la UOC.

També a dia d'avui formo part de la junta de la FEDAIA, a part de la del CEESC, amb la voluntat de trobar espais de construcció i dinamització de la professió, i de fixar criteris de qualitat dels serveis que es poden oferir vers l’atenció d’aquelles persones que ho poden necessitar.

Un llibre: “Frankenstein educador”, de Philippe Meirieu  i “Pedagogia social: Cartas para navegar en el nuevo milenio”, de Violeta Núñez. Un parell de llibres imprescindibles per a la professió.

Ariadna Gomà

Vocal
Col·legiada 10205

Educadora social i treballadora social. La meva trajectòria com educadora social s’inicia el 2016, tan bon punt acabo els estudis del grau, començo la immersió al món social realitzant algunes substitucions i projectes socioeducatius en diferents àmbits, relacionats principalment en la salut mental amb adults i infància i adolescència. Actualment desenvolupo la meva tasca professional en una UEC (Unitat d’Educació Compartida) amb adolescents i les respectives famílies, un entorn que realment valoro ja que crec en la incorporació de l’educació social en el context escolar, com a bàsic per a la transformació social.

La meva vinculació al CEESC s’inicia, també, amb l’entrada al món laboral el 2016, essent la persona que realitzava l’atenció col·legial a Terres de Ponent durant un any. Durant aquesta experiència, vaig prendre consciència de la importància que sorgeixi dels propis professionals la capacitat de compartir, crear, suggerir, modificar, decidir, etc. els aspectes relacionats amb l’Educació Social. Per això, i amb l’oportunitat de poder-ho fer col·lectivament en un entorn potenciador com és el CEESC, segueixo vinculada activament amb el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials, especialment al territori de Lleida.

Un llibre: “Yo soy Malala”. De Malala Yousafzai i Christina Lamb.

Begoña Escribano

Vocal
Col·legiada 6051

Fa 11 anys que treballo com a educadora social a SSB, després d'haver treballat prèviament (compaginant) com a monitora de lleure i menjadors escolars, dinamitzadora de joves o educadora en centres oberts, durant uns 4 anys.

I és la meva ocupació actual la que m'ha vinculat més amb el CEESC, sobretot arran d'haver format part dels comitès organitzador-científic de les 8es i 9es Jornades de Serveis Socials Bàsics i el Congrés de Serveis Socials Bàsics, del passat 2014. Així va ser com va començar la meva vinculació amb el CEESC, cada vegada més estreta, fins arribar a pertànyer ara mateix a la Junta de Govern com a vocal i sent coreferent en les Àrees de Comunicació i de Projectes i Activitats.

Un llibre: “Fahrenheit 451” de Ray Bradbury i “Un món feliç” d'Aldous Huxley. Dos llibres que des del principi em van captivar i que de tant en tant torno a rellegir.

Charo Quero

Vocal
Col·legiada 1528

La meva dedicació dels últims 17 anys ha estat i és d’educadora social a Serveis Socials Bàsics.

Anteriorment, havia estat treballant en l'àmbit de justícia a presons i a justícia Juvenil. També he estat vinculada a diferents projectes socials en l'àmbit de la infància i l'adolescència, població nouvinguda i cooperació per al desenvolupament.

Vaig formar part de l'anterior Junta de Govern com a coreferent de l'Àrea de Comunicació i, actualment, sóc membre del Consell de Redacció dels Quaderns d'Educació Social.

Un llibre: “Demian” de Hermann Hesse.

Gabriel Ndjoli Mediko

Vocal
Col·legiat 6584

L’any 1999 per primera vegada vaig llegir un cartell que posava: “Educació Social una professió vocacional” a la façana de la Facultat de Ciències de l’Educació, a la plaça Imperial de Tarragona, 18 anys en fa d'això. La meva experiència vivencial i professional va ser des del Casal l’Amic de Campclar, quan als educadors se'ls anomenava "educadors de carrer", "educadors polivalents", tot plegat m'ha fet reforçar la meva experiència professional.

He tingut força experiència amb diferents col·lectius desafavorits: infància, adolescència, gent gran… He treballat en institucions públiques i en projectes d’iniciatives socials, Càritas Diocesana de Tarragona, en organització i gestió d’entitats sense ànim de lucre, APTOS, DIP, ACATE, IBONG, sóc membre de l’Associació Professional de la Mediació de Tarragona amb el núm. 62.

Des del 2001 treballo com a educador social i referent en la intervenció directe amb infància desemparada en CRAE.

Un llibre: “Palmeras en la nieve”, de Luz Gamba i “El dia de l’home”, de Jacques Leclercq, dos llibres centrats en un mateix mapa territorial global, amb una mirada diferent.

Imma Jiménez

Vocal
Col·legiada 7896

Educadora social de vocació. He treballat a Serveis Socials Bàsics i serveis d'atenció a la infància i a l'adolescència des de 2002. Consultora i formadora d'equips des de 2014.

Actualment soc tècnica d'ocupació i facilitadora de processos de canvi. Crec en el valor de les persones i en el seu potencial innat per resoldre les dificultats que la vida els presenta. Gaudeixo acompanyant, des del respecte, en els procesos de canvi i de creixement.

Som una professió necessària, útil i amb molt de valor i impacte, tant en les persones com en la societat, creixem junts.

Un llibre: "Educar en temps d'incertesa", de Salvador Cardús. El vaig conèixer fa molts anys quan estudiava i va ser un descobriment. Ens dona una visió general de la realitat des d’on s’ha d’enmarcar la tasca de l’educador social; la complexitat, l’educació i els valors.

Miquel Rubio

Vocal
Col·legiat 10160

Educador social, Màster en Educació i TIC (E-Learning), expert en Serveis d’Informació Juvenil i Informació al Ciutadà, especialista en Coordinació i Gestió de Programes i Serveis per a la Joventut, expert en Mediació familiar, escolar i penal i Community Management. 

Fa 15 anys que treballe al món social. Primer al País Valencià (on vaig néixer) com a Tècnic Superior en Animació Sociocultural i com a Tècnic de Joventut, i després a Barcelona (ciutat que em va acollir fa gairebé 5 anys) com a Educador Social a un Centre Obert, i ara a Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Barcelona.

Autor del llibre #EdusoEntrevistas, editorial UOC. Actualment, col·labore amb la UOC en el Màster d’Educació i Noves Tecnologies; així mateix, soc formador de formadores.

Interessat en tot aquells temes relacionats amb moviments socials, participació comunitària, xarxes socials i la construcció de la nostra professió.

Abans de col·laborar amb el CEESC, vaig ser membre de la vocalia de comunicació en el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials del País Valencià (COEESCV) i referent per a aquest col·legi al CGCEES.

Un llibre, o millor dos: “El año del pensamiento mágico” de Joan Didion; i “La sonrisa etrusca” de José Luis Sampedro.

Míriem Solsona

Vocal
Col·legiada 7692

Diplomada en Educació Social (“primera fornada” de la UB). Al llarg dels anys he anat treballant en diferents àmbits: lleure educatiu, educació no formal, cooperació per al desenvolupament, població nouvinguda i polítiques d’immigració, treball comunitari i darrerament estic fent substitucions en serveis socials d’atenció primària.

Després de viure uns anys fora, em vaig trobar que ja teníem col·legi professional. Vaig entrar a treballar al Col·legi com a tècnica de l’Àrea Internacional del 2003 al 2004 que, en aquell moment, liderava l’Antoni Julià. Així es va generar la meva proximitat i implicació amb el CEESC. Vaig formar part de la Junta del 2010 al 2014, i he renovat el meu compromís amb l’actual equip de govern.

Sóc una de les persones referents en l’Àrea de Relacions i també membre del grup motor de la Vocalia Internacional del CGCEES.

Un llibre: “Cartes a un jove poeta” de Reiner Maria Rilke. És un dels meus llibres preferits (rellegit i regalat un munt de vegades).

Noèlia Redó

Vocal
Col·legiada 9359

Sóc educadora social i directora de lleure, actualment estic estudiant el grau de Pedagogia a la UNED. Soc vicepresidenta de la delegació del CEESC a Terres de l'Ebre.

La meva trajectòria professional està vinculada a l’àmbit de la infància i l’adolescència en risc. Primerament, com a directora d’un centre obert infantil a l’ajuntament d’Amposta i després com a coordinadora d’un pis assistit per a joves de 16 a 18 anys i, actualment, treballo com a educadora al Centre d’Acollida de les Terres de l’Ebre d’Amposta, ambdós serveis, de la cooperativa SUARA. També, i de manera compaginada amb les anteriors feines, he tingut experiències laborals en l’àmbit del lleure i de la gent gran, com a responsable del departament d’animació sociocultural i com a educadora dels serveis socials bàsics d’atenció primària.

Intento formar-me contínuament, molts dels cursos que he fet són part de l’oferta formativa que s’ofereix anualment des del CEESC.

Em sento una dona molt afortunada, cada experiència laboral ha significat una oportunitat per créixer tant en l’àmbit professional com el personal i sé que ho he fet de la mà de professionals compromesos i implicats en la tasca educativa dels que he après i segueixo aprenent moltíssim.

L’últim llibre que he llegit ha estat "El Clown, un navegante de las emociones", de Jesús Jara.

Núria Palau

Vocal
Col·legiada 1283

Llicenciada en Filosofia i Ciències de l'Educació, especialitat en Pedagogia Terapèutica, i en Psicopedagogia. Vaig iniciar-me en el món social en projectes sociolaborals amb nois i noies de justícia juvenil. Posteriorment, m'he apropat a l'àmbit escolar, dirigint un nou projecte de residència d'estudiants, desenvolupant-hi tasques d'assessorament psicopedagògic i de coordinació.

Actualment, soc directora tècnica del Grup d'Esplai Blanquerna, entitat que es dedica a l'acció social a través de projectes diversos a les Terres de l'Ebre i en què em vaig iniciar com a voluntària. Així mateix, soc professora associada de la Universitat Rovira i Virgili impartint la matèria de Societat, Família i Educació al Grau d'Educació Primària i d'Educació Infanil al campus de Terres de l'Ebre i tutoritzant Treballs Final de Grau.

La vinculació amb el CEESC l’he viscut des dels seus inicis. Vaig habilitar-me l’any 1998 i sempre m’hi he sentit vinculada. Soc presidenta de la Junta delegada del CEESC a Terres de l’Ebre.

Un llibre: "El conte de Nadal de l'Auggie Wren" de Paul Auster i "El poema de la rosa als llavis" J. Salvat-Papasseit.

Óscar Martínez

Vocal
Col·legiat 10095

De la promoció d’Educació Social del 2000, posteriorment em vaig doctorar en Educació i Societat i llicenciar en Psicopedagogia. També he fet un postgrau en Inserció Laboral, un Màster en Societat de la Informació i el Coneixement, i un altre postgrau en Educació i TIC (eLearning). Vaig estar uns anys fent voluntariat amb diferents institucions. 20 anys d’experiència com a educador amb persones amb diversitat funcional. Treballo actualment com a professor a la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull) des de l’any 2001.

He publicat els llibres “Alterando la discapacidad” (amb Jordi Planella) i “Acció Social 2.0. Per crear, compartir i reinventar” (amb Anna Forés). Escric habitualment articles, tant acadèmics com d’opinió sobre diferents qüestions relacionades amb l’Educació Social.

M’incorporo a la junta de govern del CEESC al 2018.

Un llibre: "Wonder. La lección de August", de Raquel Jaramillo Palacio i "El curios incident del gos a mitjanit", de Mark Haddon, dos llibres que descobreixen la diversitat humana i com el sistema és el principal generador de problemes per a tot aquell que funciona diferent a la norma..

Rubèn Fornós

Vocal
Col·legiat 7624

La meva trajectòria professional dels darrers 20 anys ha estat vinculada al món del periodisme, editant i dirigint un setmanari d’informació general d’àmbit comarcal (La Proa, diari del Baix Empordà, 1994-2006), per passar a dirigir professionalment una escola de formació d’educadores i educadors en el lleure (Escola l’Empordà), de la qual sóc cofundador (1998) i, actualment, administrador i professor.

Tinc una llarga trajectòria de més de 30 anys com a voluntari, vinculada al món de l’educació en el lleure i a la dinamització sociocomunitària i, darrerament, en l’àmbit del nostre Col·legi, ja que des del gener del 2012 sóc president de la Junta delegada del CEESC a Girona.

Un llibre: "El principi de Peter" de Laurence J. Peter. Encara ara, passats els anys, el tinc molt present.

Xavi Puig

Vocal
Col·legiat 1158

Vaig iniciar la meva actuació com a educador social l'any 1984, en l'àmbit de la infància, en Centres Residencials d’Acció Educativa i, posteriorment, vaig ocupar-ne el rol de director. Cap a l'any 2000, vaig agafar responsabilitats directives a l'entitat i he participat en òrgans de govern a plataformes del sector: EAPN-ES (xarxa de lluita contra la pobresa), la Confederació Patronal del Tercer Sector Social de Catalunya, Entitats Catalanes d'Acció Social (ECAS) i FEDAIA. En aquestes dues darreres legislatures, he format part del Consell Assessor de Polítiques Socials i Familiars (CAPSIF) del Govern de la Generalitat de Catalunya.

Actualment, sóc director de l'Associació CEPS (Associació per la Creació d'Estudis i Projectes Socials).

Formo part de l’Àrea de Relacions de la Junta de Govern del CEESC i sóc el president del Consejo General de Colegios de Educadoras y Educadores Sociales.

Un llibre: “L'home a la recerca de sentit”, de Viktor Frankl.

 

 

El Pla de Treball del CEESC per al 2017 recull les aportacions treballades en l’anàlisi institucional realitzat al llarg de l’any 2016 amb l’objectiu d’actualitzar l’estructura del Col·legi i el seu funcionament a la realitat i necessitats actuals: definir el objectius estratègics del CEESC en relació al seu paper com a institució amb voluntat d’influència social i, més concretament, en relació al paper de la professió a la societat; definir la línia d’actuació i els serveis prioritaris per a les persones col·legiades.

A més, l'oportunitat d’haver arribat als 20 anys d’història del Col·legi s'ha assumit com una fita que esperona al dibuix de nous reptes.

La relació dels objectius i els resultats que se’n deriven s’estructuren en les tres línies principals d’actuació identificades: defensa dels interessos professionals de les col·legiades i col·legiats; promoció del reconeixement professional de l’educació social; comunicació del discurs institucional per tal que la ciutadania ens reconegui com a defensors dels seus drets.

També pots consultar el Pressupost per al 2017.

 

 

L’educació social és una professió que té una important càrrega política i valorativa, de manera que la identitat dels seus professionals està marcada substancialment per l’ètica. L’educador/a social ha de ser un professional reflexiu amb capacitat d’interpel·lar-se i interpel·lar el seu entorn. Això implica que, més enllà de les capacitats tècniques, imprescindibles per a una bona acció professional, l’educador/a social ha de disposar de competències ètiques, que són les que l’orienten en el sentit de la seva tasca.

L'assemblea del CEESC de desembre de 2016 va aprovar el Document marc per a la Creació del Comitè d'Ètica del CEESC.

L'assemblea del CEESC de 15 de desembre de 2017 va aprovar la composició del Comitè d'Ètica del CEESC (membres del Comitè).

Reflexions del Comitè:

Al web del CEESC volem recollir, conservar i donar a conèixer els diferents documents que s’han generat des dels equips i les institucions per posar-los a l’abast de tot el col·lectiu i avançar plegats cap una reflexió sobre la responsabilitat ètica de la professió:

Feu-nos arribar les vostres reflexions al voltant de l'ètica i les anirem agrupant en aquest apartat de la web. Envieu les vostres aportacions a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Reflexions rebudes:

​Enllaços d'interès:

 

El Pla de Treball del 2016 manté una estructura basada en les set línies principals d’actuació que ens donen els nostres Estatuts i que ...

Es tracta d’un pla que reforça la feina que s'ha anat duent a terme en els darrers anys, amb la prioritat: centrar-nos en la defensa de la professió i en definir un posicionament de la institució a favor de la justícia social i de defensa de les persones usuàries dels nostres serveis professionals.

També pots consultar el Pressupost per al 2016.