Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

CURS: Treball amb famílies als centres del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència - ON LINE

CURS: Treball amb famílies als centres del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència - ON LINE

Durada: 12 hores. 3 sessions de 4 hores.
Data d'inici: 7 de maig.
Lloc: A distància.

Els centres del sistema català de protecció ocupen un lloc “privilegiat” dins de la xarxa de protecció: ni han decidit que aquell infant o adolescent no pot continuar vivint amb la seva família, ni decidiran (només proposaran) el seu retorn. Quina és, doncs, la seva funció? Tenir cura d’aquell infant o adolescent durant un temps (recurs temporal amb una durada determinada) i, per fer-ho i fer-ho bé, necessiten de la col·laboració de la família per tal de propiciar el retorn a casa de l’infant o adolescent, en els casos que sigui possible.

Si som capaços de transmetre aquest missatge a la família, des del mateix moment de l’ingrés, estarem, alhora, transmetent una mirada des de la  possibilitat a algú (la família) que es pot sentir extremadament qüestionat en el seu rol, fins al  punt d’haver-li tret la tutela d’allò més valuós que una persona pot tenir: un fill/a.

La temporalitat de l’estada al centre ens hauria d’obligar a fer que, des del moment de l’ingrés, puguem pensar i treballar en la seva sortida, tot entenent que la nostra funció amb els referents familiars no és la d’anul·lar la família, ni tan sols la de substituir-la. La nostra única funció serà complementar-la, encara que, en última instància, el lloc que ocuparem ens el donarà l’infant o adolescent i la pròpia família.

Desvincular els infants de les seves famílies i al mateix temps pretendre que adquireixin habilitats per poder fer-se’n càrrec més endavant és una contradicció. Quan es produeix un ingrés d’un infant en un centre, els pares i les mares deixen de tenir l'oportunitat de posar en pràctica les accions més bàsiques per tenir-ne cura i, a més a més, se'ls impedeix seguir fent aquelles que fins al moment de la intervenció professional complien mínimament.

Totes les interaccions amb l’infant o adolescent i la família han d’intentar facilitar el retorn al nucli familiar. S’ha de planificar des del primer dia per tal que les famílies se sentin implicades i que puguin veure que el retorn del seu fill/a està associat a la recuperació o adquisició de les capacitats parentals necessàries. El que hem d’aconseguir és que la família no perdi, en cap moment, el protagonisme de responsabilitat amb relació a la cura del seu fill/a, sempre tenint en compte les circumstàncies que envolten cada cas.

En el treball amb les famílies des dels centres no podem limitar-nos al compliment d’aquelles obligacions que se’ns demanen, per part de qui ens contracta, sinó que, per a respondre amb garanties al nostre encàrrec, és necessari preparar-nos per a poder atendre a les famílies adequadament.

Objectius:

  • Adquirir coneixements del treball amb famílies al centre.
  • Promoure competències parentals en les famílies.

Descarregueu-vos la fitxa completa del curs.

A càrrec de: Lupe Navas Díaz, pedagoga i educadora social. Màster en Intervenció amb infància i adolescència en risc. Postgrau en direcció de centres del sistema de protecció a la infància i l’adolescència.

Inscripcions en aquest enllaç.


Curs certificat per:

En conveni amb:

 

Informació bàsica

Inici de l'activitat 07-05-2019
Col·legiats/ades i/o amics/gues del CEESC: 45 €
No col·legiats/ades: 60 €
Localització En línia