Del relat a l’acció: Laboratori de comunicació ambiental per a projectes i organitzacions

Del relat a l’acció: Laboratori de comunicació ambiental per a projectes i organitzacions

Dates i  horaris: Sessions en línia, 19 i 26 novembre i 3 desembre, de 18.00 a 20.00 h, i sessió presencial, 11 de desembre, de 10.00 a 14.00 h, a Barcelona.
Període inscripció: fins al 8 de novembre o fins a exhaurir les places.

La crisi climàtica i ecològica no és només un repte científic o tècnic: és també un repte comunicatiu. Com podem explicar la complexitat ambiental de manera que connecti amb les persones, generi implicació i mobilitzi cap a l'acció?

Aquest curs, de 10 hores lectives, ofereix una introducció pràctica a la comunicació ambiental des d'una mirada estratègica i transformadora.

Explorarem el paper de les narratives, les emocions, els relats de futur i les estratègies comunicatives que permeten passar de la sensibilització a la implicació. No obviarem el context en què ens trobem, que afegeix dificultat a la comunicació ambiental.

A través de dinàmiques participatives, casos pràctics i exercicis aplicats, aprendràs a construir missatges més efectius i dissenyar accions de comunicació adaptades als teus projectes i organitzacions. Però, sobretot, trobaràs en aquest curs un espai de reflexió conjunta per agafar idees i compartir experiències, i dissenyar propostes ad hoc.

Objectius:

  • Clarificar conceptes al voltant de la comunicació ambiental i l’educació ecosocial.
  • Reflexionar sobre el propòsit de la comunicació ambiental, i el paper de les narratives i relats.
  • Explorar estratègies i recursos comunicatius.
  • Posar en pràctica el procés de creació de continguts i accions comunicatives.
  • Afavorir l’intercanvi d’experiències i la creació d’aprenentatges compartits entre les persones assistents al curs.

A càrrec de: Ana Villagordo Vegara, ambientòloga, consultora i docent especialitzada en
comunicació, estratègia ambiental i disseny sostenible. Xavier Sabaté Rotés, ambientòleg, postgraduat en espais naturals protegits i Màster en Geografia.

>>Consulteu-ne el dossier complet del curs.

Gaudeix de 30 € de descompte en la inscripció fins al 20 de setembre.

*El CEESC és entitat col·laboradora i els seus membres poden gaudir de preu especial (entitat col·laboradora). El COAMB verificarà la pertinença a l'entitat col·laboradora. 

 

Organitzen:


 

Informació bàsica

Inici de l'activitat 19-10-2026 18:00
Finalització de l'activitat 11-12-2024 14:00