Congrés: Nuevas orientaciones en justicia para familias del siglo XXI

Dates: 11, 12 i 13 de maig

Lloc: Format híbrid. En línia i presencial a Santiago de Xile. També es podrà seguir en diferit, ja que totes les sessions seran enregistrades i enviades als inscrits durant juny de 2023.

Si sou membres del CEESC i esteu interessats en inscriure-us al Congrés, poseu-vos en contacte amb el CEESC a través del formulari de contacte. Estem parlant amb l’entitat organitzadora per tal d’aconseguir un 30% de descompte en el preu de la inscripció, segons el volum de persones interessades. 

L’objectiu d'aquesta trobada internacional és tractar sobre l’alta conflictivitat coperantal, sobretot en moments de separació i divorci i debatre sobre la coparentalitat responsable com a dret dels infants i adolescents.

La figura de la coordinació de parentalitat està, per tant, el centre d’aquest Congrés, on hi assistiran diferents professions que han d’estar considerades en aquest rol. 

A les diferents taules intervindran ponents molt importants com Pascual Ortuño exmagistrat de Catalunya que va iniciar la demanda d’aquesta figura al nostre país; Dominic d’Abate de Montreal, Canadà, gran impulsor de la Coordinació de Parentalitat; Liliana Zanuso, de Buenos Aires, Argentina, amb el seu interessant enfocament sistèmic; Félix Arias, a càrrec del servei de Coordinació de Parentalitat a la comunitat de Madrid; entre molts altres. 

El dissabte hi haurà les conclusions finals dels sis grups de treball que s’han organitzat en aquestes àrees temàtiques:

  • Base legal sobre les intervencions judicials en l’alta conflictivitat coparental.
  • El rol que desenvolupen en les crisi de coparentalitat les diferents persones adultes implicades.
  • Formació en coparentalitat i corresponsabilitat parental com a política pública
  • Corresponsabilitat parental.
  • Aspectes procedimentals i metodològics en les intervencions en coordinació de parentalitat.
  • Consideració dels contextos socioculturals per a la instal·lació de la coordinació de parentalitat.

Més informació a la pàgina web del congrés: https://derecho.uahurtado.cl/encuentro-coparentalidad/

 

Informació bàsica

Inici de l'activitat 11-05-2023
Finalització de l'activitat 13-05-2023