CURS PRESENCIAL: Habilitats comunicatives: la gestió dels silencis en el procés de mediació

Tweet
CURS PRESENCIAL: Habilitats comunicatives: la gestió dels silencis en el procés de mediació

Durada: 4 hores.
Dates: dimecres, 25 d’octubre, de 10.00 a 14.00 h
Lloc: Seu del CEESC a Barcelona.
Inscriu-t'hi en aquest enllaç.

Aquest curs serveix per justificar 4 hores de formació bianual obligatòria específica en matèria de mediació per seguir al Registre de mediadors del Centre de Mediació de Catalunya.

 

Independentment de les singularitats de cada tipus de mediació, el rol del mediador sempre consisteix a generar un espai de comunicació perquè les persones que hi intervenen arribin a acords o perquè, si més no, provin de gestionar les seves controvèrsies d’una manera més satisfactòria.

Per aconseguir que el procés de mediació sigui realment interactiu, dinàmic i participatiu, a la persona mediadora li calen habilitats comunicatives de mena ben diversa, perquè, d’entrada, una situació de conflicte sempre provoca, en major o menor grau, la ruptura del flux comunicatiu entre les parts implicades.

Les paraules són, sens dubte, el vehicle de comunicació per excel·lència, però, igualment, cal tenir ben present que el silenci és un element comunicatiu, amb múltiples significats i efectes com la paraula mateixa.

Però, què en sabem del silenci? Quines funcions comunicatives té previstes? Com es reconstrueix allò silenciat? Per què ens fa por el silenci? Què pot voler dir el silenci de les parts? Quina hauria de ser l’actitud del mediador davant d’aquests silencis? Pot, el mediador, fer un ús estratègic del seu propi silenci?

Objectius:

  • Constatar que el procés de mediació és un procés comunicatiu i que al mediador li calen habilitats verbals, no verbals i, també, paraverbals.
  • Conèixer les funcions comunicatives que té previstes el silenci.
  • Identificar quina funció fa el silenci en cada una de les tècniques comunicatives que hi ha al servei del mediador.
  • Conèixer la consideració que té el silenci segons les cultures.
  • Ser conscients dels motius pels quals ens fa por el silenci. 
  • Experimentar el valor del silenci com a element comunicatiu.
  • Conèixer els riscos que comporta la interpretació del silenci.
  • Experimentar què pot voler dir el silenci de les parts en un procés de mediació.
  • Practicar quina podria ser l’actitud del mediador davant del silenci dels mediats.
  • Conèixer usos estratègics del propi silenci.
  • Reflexionar a l’entorn del silenci interior.

Descarregueu-vos la fitxa completa del curs.

A càrrec de: Maria Navas, lingüista i mediadora.

Inscriu-t'hi en aquest enllaç.


Certificat: les persones participants en aquest curs rebran una vegada finalitzi l’activitat un certificat d’assistència. Per tenir dret a aquest certificat cal haver assistit, com a mínim, al 80% de l'activitat formativa.

Descomptes

  • La segona formació i següents que realitzis en el mateix any, tindran un 15% de descompte.
  • Les entitats que inscriguin 5 persones o més tindran un 10% de descompte.
  • Si ets membre d'un col·lectiu professional del CEESC, tindràs un 5% de descompte.
  • Si ets membres del col·lectiu professional que ha proposat l'activitat, tindràs la inscripció gratuïta.
  • Si estàs estudiant el Grau d'Educació Social en qualsevol universitat catalana (UAB, UB, UdG, UdL, UNED, UOC, URL, URV i Uvic) pots fer el tràmit gratuït per fer-te amic del CEESC i gaudir del descompte per a persones col·legiades.
  • Si ets col·legiat/ada d'algun altre col·legi professional d'Educació Social de l'estat o d'un col·legi que pertanyi a l'Associació Intercol·legial Catalana, gaudiràs del preu per a persones col·legiades del CEESC.
  • Si ets membre d'una d'aquestes entitats, gaudiràs del preu per a persones col·legiades del CEESC.

Aquests descomptes no són acumulables.

Si vols acollir-te a un d’aquests descomptes, no facis el pagament ara i envia un correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. Et respondrem amb la quantitat que has de pagar i el mètode de pagament.

Termes i condicions d’inscripció i pagament a activitats formatives.

En conveni amb:

Informació bàsica

Inici de l'activitat 25-10-2023 10:00
Finalització de l'activitat 25-10-2023 14:00
Col·legiats/ades i/o amics/gues del CEESC: 15 €
No col·legiats/ades: 30 €
Persones aturades i/o pensionistes 25 € (cal presentar documentació acreditativa)
Localització Barcelona