genocidi
m. [PO] [DR] [AN] Exterminació d’un poble, d’un grup ètnic, etc.
[Diccionari de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans]

Des del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya expressem l’alarma davant de la passivitat de les nostres institucions cap al genocidi que l’estat d’Israel està perpetrant contra la població civil de Palestina.

Des de la solidaritat internacional, veiem amb profund dolor el bombardeig d’equipaments bàsics per a la vida de la població palestina i la vulneració del dret internacional, a més de la brutal repressió cap a les persones que es manifesten en contra dels atacs.

Aquesta situació va en contra dels valors de defensa de la diversitat i la inclusió que educadores i educadors socials defensem en el nostre exercici professional.

Demanem, com ja han fet abans altres organitzacions i col·lectius, un posicionament ferm de les nostres institucions contra aquest sistema de segregació, separació i degradació humana instaurat per l’estat d’Israel propi d’unes polítiques d’‘apartheid’ que voldríem superades.

Volem un alto al foc immediat, sí; però no només. La situació posa de manifest la necessitat d’aigua, aliments, equipaments i de garantir la pervivència i la salut; però no només. Calen mediadors vàlids, però també el suport i la implicació d’educadores i educadors socials israelians i palestins per acompanyar processos difícils de dol i pèrdues, facilitar la resolució del conflicte, per planificar i implementar programes i projectes d’educació per a la pau, per garantir el reconeixement mutu, promoure competències i relacions de convivència entre membres de les dues comunitats, per implicar l’entramat social, generar espais d’escolta mútua i participació i per fomentar l’educació emocional.

Per tant, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya fem també una crida perquè les institucions pròpies i la comunitat internacional promoguin i financin iniciatives de les companyes i els companys palestins i israelianes professionals de l’Educació Social per tal de garantir una pau duradora i satisfactòria per totes les parts.

Expressem el rebuig cap a actituds i manifestacions antisemites i islamòfobes i d’atribuir a tota una comunitat les actuacions que puguin fer determinats col·lectius o governs.

Així mateix, us animem a participar en la manifestació que tindrà lloc el proper dissabte a Barcelona, o en aquelles que es realitzin als vostres territoris més propers.