Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El proper dilluns, 6 de novembre tindrà lloc a Barcelona la Peixera ètica 2017 en què tractarem els temes Quin es l’estat de l’ètica a la professió? i Com es resolen els conflictes de valor?

L’educació social treballa per a la promoció dels drets bàsics de les persones i dels grups, des del respecte a la singularitat de cadascun d’ells però també des de la necessitat de conviure en una societat heterogènia, canviant, contradictòria i incerta. La recerca de l’equilibri entre el dret al desenvolupament de l’autonomia personal per una banda, i la construcció d’espais de solidaritat col·lectiva, per l’altra, fa que la tasca dels professionals de l’educació social tingui moments de molta dificultat. Treballar en un escenari de complexitat, sovint obliga a moure’s en el terreny de la incertesa i el dubte.

Els conflictes ètics són un bon exemple de situació de complexitat: davant d’un dilema, el professional no sap què fer perquè les diferents alternatives que se li presenten sempre tenen aspectes positius però també aspectes adversos, de manera que pot sentir-se impotent perquè totes les respostes són imperfectes. Quan això passa, l’angoixa i el nivell d’insatisfacció augmenta; i si passa sovint, pot arribar a fer prendre el sentit de la tasca o a sentir que s’està fent un treball inadequat.

Per sortir d’aquesta situació és necessari acceptar que els conflictes de valor són un fet inherent a la professió, que sempre seran presents i que cal pensar formes col·lectives d’abordar-los.

Trobareu el programa complet i el formulari d'inscripcions en aquest enllaç.