Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El Consejo General de Colegios de Educadoras y Educadores Sociales (CGCEES) exercirà el Dret de Petició recollit a l'Article 29 de la Constitució per tal que les seves funcions no li siguin usurpades, ja que el coordinador/a de benestar i protecció definit a la Llei de Protecció a la Infància i l'Adolescència davant la Violència és clarament un educador/a social.

El Ministre d'Afers Socials i Agenda 2030, en el seu primer acte legislatiu dirigit a la infància, deixa de banda els educadors i les educadores socials en la tramitació de dues lleis que afecten la infància en risc d'exclusió social.

El desenvolupament de la Llei Orgànica de Modificació de la LOE (LOMLOE) i de la Llei de Protecció a la Infància i l'Adolescència davant la Violència, exclou l'Educació Social en competències socioeducatives pròpies. D'aquesta manera, crea la figura del delegat o delegada de benestar i protecció i li atribueix funcions pròpies dels educadors i les educadores socials en el sistema educatiu.

Davant de qüestions tan important com l'assetjament escolar, el ciberassetjament, el maltractament i l'explotació infantil i la violència sexual, la llei ha de garantir una acció socioeducativa desenvolupada per experts i especialistes qualificats per fer-ho.

Per tot això, des del CGCEES, instem el Consell de Ministres i al Congrés dels Diputats a considerar la inclusió d'educadores i educadors socials en tots els centres educatius, assignant-los, entre d'altres, la funció de coordinador/a de benestar i protecció, descrites al Projecte de Llei de Protecció a la Infància i l'Adolescència davant la Violència, així com la inclusió d'educadors i educadores socials als centres educatius dins de la Llei Orgànica de Modificació de la LOE (LOMLOE).

D'aquesta manera, es permet garantir la protecció i el desenvolupament integral de la infància a través del sistema educatiu com a pilar bàsic de l'Estat del Benestar.


Per saber-ne més: