Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Del 16 de setembre al 18 d'octubre trobareu al CEESC l'exposició fotogràfica "RESILIENTS: de la dificultat a l’oportunitat", de l'educador social i fotògraf César Marcos.

La resiliència és la capacitat de resistir a les adversitats, de reaccionar positivament davant les dificultats.

"RESILIENTS: de la dificultat a l’oportunitat" és una exposició fotogràfica on les fotografies es presenten acompanyades de textos que les relacionen amb la vida dels protagonistes que hi apareixen. Es tracta d'històries de superació i esperança; una invitació a llegir la nostra vida pròpia i transformar les dificultats en oportunitats.

Al final del recorregut de l'exposició, s'anima els visitants a participar i a compartir experiències.

Relats en primera persona. Una exposició de mirar fora i mirar endins.

Aquesta exposició s'emmarca dins dels actes del Dia Internacional de l'Educació Social que celebrarem arreu del territori. A la jornada del 2 d'octubre a Barcelona, podreu gaudir del taller Resilients, de la dificultat a l’oportunitat, impartit pel mateix César Marcos en què ens aproparem a la nostra història de resiliència a través de dinàmiques, reflexió i recursos per continuar transformant les dificultats en oportunitats.

 

La nostra energia és la nostra força.

 

A finals del mes de juny i a iniciativa del Col·lectiu de Protecció a la Infància del CEESC, vam fer el llançament d’aquesta enquesta amb la finalitat de conèixer la realitat dels i les professionals que treballeu a centres d'acollida o recursos residencials del sistema de protecció a la infància i l’adolescència.

En aquests dos mesos hem recollit al voltant de 700 respostes, però creiem que n’hi hauria d’haver més. Hi treballes i encara no has contestat l'enquesta? Si ja l’has respost, et demanem que la puguis compartir. Teniu temps encara fins el 15 de setembre.

Respon l’enquesta

El 2 d'octubre, #DiaES, presentarem un resum d’algunes dades destacades recollides de l’enquesta, i a la tardor d’aquest 2019 farem públics tots els resultats a través d’un informe i una jornada especial amb altres agents implicats en l’atenció a la infància i adolescència.

L’última intencionalitat de l’estudi és posar llum a la realitat viscuda pels professionals i incidir en lluitar, reivindicar i canviar aquelles situacions que són millorables i que beneficien tant al col·lectiu de professionals com a la població que atenem, el centre de la nostra feina.

Més informació

 

Aconsegueix una entrada doble per veure Womanhood. 

 

 El sistema d’atenció a la infància fa temps que penja d’un fil

 

L’energia és la capacitat que té un cos de produir un treball o de produir canvis en les coses. L’energia no és matèria, no ocupa espai ni es pot percebre pels sentits. El que sí que podem percebre són les seves manifestacions o efectes.

En la natura l’energia està sotmesa a canvis constants i es transforma contínuament. La calor del sol, per exemple, es transforma en energia mecànica quan a l’escalfar l’aire, dona lloc als vents. 

També pel nostre cos circula energia. Quantes vegades sentim que no tenim energia per a res? En tenim prou com per afrontar el nostre dia a dia sent conscients de la responsabilitat que suposa ser agents referents per a persones i comunitats? 

Hem de ser conscients que per acompanyar processos de canvi i facilitar millors condicions de vida a les persones i a la comunitat ens cal energia. Parar, destinar-nos un temps a nosaltres i, des del nostre benestar i la nostra salut, apoderarnos per seguir endavant.

Enguany, el #DiaES 2019 posa el punt de mira en la necessitat de generar estratègies i destinar recursos a construir una cultura de l’autocura perquè “La nostra energia és la nostra força”, i només amb professionals conscients i en plenes facultats aconseguirem que la nostra feina sigui rellevant i que l’educació social pugui exercir com a disciplina i professió de referència en el benestar de les persones, col·lectius i comunitats. I això ho hem de fer, no només com a individus, sinó també en el si dels equips i com a membres de la comunitat. En aquests punts centrarem els actes entorn al 2 d’octubre, Dia Internacional de l’Educació Social.

El #DiaES serà l’oportunitat de veure com de carregades tenim les piles. Mostrarem dades sobre les condicions i la satisfacció personal en els llocs de treball dels educadors i les educadores socials. Patim estrès, ansietat, insomni? Podem fer bé la nostra feina en determinades condicions de treball? Comprovarem que l’autoconeixement és una bona base per a l’autocura.

També tindrem tallers, sessions especials i tasts de diferents mètodes, eines o pràctiques que ens ajudaran a cuidar-nos i a sentir-nos millor a la feina i en les nostres tasques i responsabilitats. I no hi faltaran, tampoc, les activitats ja tradicionals com el “Celebrem i construïm professió”, que el CEESC organitza conjuntament amb les universitats catalanes; una jornada per conèixer i donar veu a l’alumnat que té l’expedient acadèmic amb major qualificació, així com els Treballs de Fi de Grau d’Educació Social amb la nota més alta de Catalunya. Perquè reconèixer també és cuidar.

Els actes de celebració del Dia Internacional de l’Educació Social es realitzaran entre el 28 de setembre i el 5 d’octubre de 2019 a les diferents seus del CEESC: Tortosa, Girona, Lleida, Tarragona i Barcelona.

>>CONSULTEU EL PROGRAMA D'ACTIVITATS D'AQUEST ANY.

 

Els horaris d’atenció al públic durant el mes d'agost pateixen alguns canvis.

 

Ja podeu llegir el número 88 del Full Informatiu.