Reunits per traslladar la necessitat de la regulació d'aquesta figura en benefici de la infància i adolescència.
El Teatre Lliure és el lloc escollit per celebrar la cinquena edició del CSSBE.
Comunicat arran dels fets succeïts a punta de pistola
L'eina de difusió i aprofundiment de temes d'interès per a l'educació social.
El Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) s'ha reunit aquest dijous amb la Consellera d'Educació, Anna Simó, per tal de projectar la millora del sistema escolar de Catalunya i l'èxit educatiu de l'alumnat. Entre les mesures proposades hi ha la consolidació de la figura d'educadors i educadores socials a escoles i instituts.
La trobada ha comptat amb la participació del vicepresident del CEESC, Albert Font-Tarrés; el director de l'equip de treball del CEESC, Xavi Campos, i Rosa Guitart, en representació del Col·lectiu professional d’Educació Social i Escola del col·legi professional. La consellera ha estat acompanyada de la Directora general d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Raquel Garcia, i de Marta Molina, cap de gabinet de la consellera.
La representació del CEESC ha plantejat com els graduats universitaris en Educació Social tenen les competències i habilitats per abordar les barreres d'aprenentatge, la diversitat, les condicions d’educabilitat i les relacions amb l'entorn de l'alumnat per tal de fer centres educatius realment inclusius. Al mateix temps que es garanteixi l'èxit educatiu, la interdisciplinarietat, la convivència i l'equitat.
Entre altres aspectes que s'ha acordat treballar, des del CEESC destaquem que des de la Conselleria iniciarà l'elaboració d'un informe per avalar tècnicament i econòmicament la figura dels educadors i educadores socials a escoles i instituts.
Recordem que les funcions oficials de les educadores i els educadors socials als centres educatius són oficials des del començament d'aquest curs 2023/24, després d’un procés que ha durat gairebé tot el curs 2022/23 entre un grup de treball liderat pel Departament d’Educació i amb la participació de diferents perfils socioeducatius als centres, entre ells, educadores i educadors socials que treballen actualment a escoles i formen part del Col·lectiu Professional d’Educació Social i Escola del CEESC.
Autoria fotografies: Departament Educació.
El president de la Junta delegada del CEESC a Lleida, Albert Font-Tarrés, i la delegada a Lleida del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT), Irene Gardeñes, s’han reunit aquest dijous amb la directora dels Serveis Territorials de Drets Socials a Lleida, Maria Eugènia Puig-gros, i el coordinador dels Serveis Territorials a Lleida, Joan Antoni Capilla.
Els representants dels col·legis han evidenciat la necessitat de facilitar les gestions a la població que viu en les àrees rurals de la demarcació de Lleida per evitar desplaçaments. Font-Tarrés i Gardeñes han demanat que millorin els canals de coordinació entre serveis, dispositius i administracions, que es facilitin cites prèvies i disposar que la ciutadania pugui fer gestions a través de serveis itinerants en diferents punts de la demarcació actualment desatesos, donada la dispersió geogràfica del territori.
Totes les parts han constatat la necessitat de millorar les condicions laborals i la visibilitat de les professions del sector social i promoure que es trenqui la segregació laboral de gènere en un àmbit de cures que és majoritàriament feminitzat.
Aquesta reunió és fruit de la trobada entre les juntes territorials de Lleida del CEESC i el TSCAT del passat mes d’octubre, en què es va posar en comú la demanda cap a les administracions públiques per unes polítiques públiques centrades en els drets i el benestar de les persones.
El “Decàleg Intercol·legial de compromisos en l’àmbit de la Discapacitat” vol ser un full de ruta obert que s’incorpori i es desenvolupi progressivament dins l’agenda dels col·legis professionals com una eina per avançar cap a una vida professional de plena inclusió.
L’Associació Intercol∙legial va presentar el passat 30 de novembre el “Decàleg Intercol·legial de compromisos en l’àmbit de la Discapacitat” en un acte al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.
El decàleg presentat és fruit de la tasca realitzada pel Grup de Treball Intercol·legial sobre Discapacitat, en el qual hi participem 26 col·legis. Josep Bécares Ferres, col·legiat 11.223, hi representa el CEESC.
El document té per finalitat impulsar accions i programes que fomentin dins el món col·legial i entre els professionals dels diferents sectors la plena inclusió de persones que tenen qualsevol tipus de discapacitat.
A través d’aquest document es vol fomentar que els Col·legis professionals de la Intercol·legial creïn comissions o grups de treball –en cas que no existeixin ja- per promoure accions que permetin donar més visibilitat i veu a aquest col·lectiu professional. Igualment, aquest decàleg inclou qüestions relatives a la participació, formació, difusió i accessibilitat en els àmbits comunicatius, cognitius, arquitectònics, actitudinal i social.
També inclou el compromís professional amb la plena inclusió: “les persones col·legiades som plenament conscients de la responsabilitat que les nostres actuacions professionals comporten, també en l’àmbit social, i en conseqüència ens comprometem per tal que les nostres accions i activitats col·legials i professionals tinguin una perspectiva inclusiva com a element transformador”.
En l’acte de presentació del Decàleg, es va dur a terme una taula institucional amb Iolanda Moragues, cap del Servei d’Atenció a la Dependència i Vulnerabilitat Social de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona i Marta Masagué, directora dels Serveis Territorials de Drets Socials de Barcelona sota la moderació de Sandra Bestraten.
L’Associació Intercol∙legial, representa més de 100 col∙legis professionals amb més de 250.000 col∙legiats/des de tots els àmbits professionals.
>Decàleg Intercol·legial de compromisos en l’àmbit de la Discapacitat