Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Ja podeu consultar el Catàleg de Formació i Càpsules d’aquesta primavera. 

 

El proper dissabte 11 de maig tindrà lloc una jornada matinal a Barcelona on es presentarà el Manifest: La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars per al qual ja hem aconseguit més de 2.300 adhesions, amb la idea d’aconseguir l'adhesió del màxim nombres d'aliances de la comunitat educativa.

La Jornada està organitzada pel Col·lectiu professional d'Educació Social i Escola del CEESC i vol demostrar com les educadores i els educadors socials poden aportar una mirada socioeducativa al centre educatiu i dur a terme funcions de suport i acompanyament cap al centre, l’alumnat, el professorat, les famílies i la comunitat.

Des del CEESC reivindiquem la incorporació de les educadores i els educadors social als centres educatius en qualitat d’agent educatiu pertanyent a l’equip docent i treballant en col·laboració i coresponsabilitat amb les professionals del centre. Recordem que la figura de l’educador/a social ja està regulada dins dels centres educatius a les comunitats d’Extremadura, Andalusia i Castella-la Manxa i que la mesura ja es va proposar en el darrer Ple del Parlament de Catalunya de desembre de 2018.

En aquesta Jornada, a més, es presentaran experiències i recerques a centres escolars i es debatrà sobre els àmbits i funcions de la figura professional de l’educadora i l’educador social als centres escolars amb participants de la comunitat educativa.

PROGRAMA i INSCRIPCIONS A LA JORNADA

Signa el manifest: La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars

 

 

IV Concurs de contes "Coneix els teus drets"

 

S’acosta Sant Jordi i aquest any també us volem demanar que ens recomaneu llibres que puguin servir-nos d'inspiració per a la nostra tasca professional.

L'any passat ja vam fer aquesta proposta i diversos professionals ens vau recomar llibres. Podeu repescar les propostes del 2018 en aquesta entrada del blog

Com fer-ho? A través de les xarxes socials (facebook, twitter i instagram), amb l’etiqueta #llibres_ES.

Volem que l’etiqueta #llibres_ES serveixi per inspirar-nos, conèixer nous autors i autores, aprofundir en àmbits, descobrir nous mons, trobar aquell llibre per regalar...  Ens hi ajudes?

 

 

 

 

 

Durant l’any 2012 es van celebrar 2 vagues generals (29 de març i 14 de novembre). El CEESC, a petició de les treballadores i treballadors del CEESC que van fer el seguiment d’aquestes vagues, va crear un fons per a formació amb els diners descomptats dels seus salaris.

Aquest fons ascendia a 1.743,65 € i estava destinat a finançar el 50% de l’import de les accions formatives realitzades pel CEESC per a membres en situació d’atur. Després de 6 anys amb aquest descompte vigent, 25 persones s’han beneficiat d’aquest fons. Ara, però, s’ha decidit invertir els diners que encara hi queden (1.010,65 €) en programar un curs que abasti més persones. Es tracta del curs de 3 hores Canals, eines de recerca de feina i projecte professional, a càrrec de l’equip d’Arkhé, que s’impartirà a tots els territoris i serà gratuït per a membres del CEESC.

D’altra banda, amb els diners descomptats dels salaris dels treballadors i treballadores del CEESC que van secundar l’Aturada de País del 3 d’octubre de 2017 (786,96 €) s’ha acordat programar el curs de 2,5 hores Què són els drets humans i com els puc aplicar al meu entorn?, a càrrec de l’equip de Novact, que s’impartirà a tots els territoris i serà gratuït per a membres del CEESC.

Esperem que aquests dos cursos siguin de l’interès dels nostres col·legiats i col·legiades.

 

El dijous 2 de maig a la tarda us convidem a venir a l'Ateneu L'Harmonia a parlar sobre l'educació social. 

 

L’habitatge digne i estable és un dels eixos centrals per a la qualitat de vida de les persones. A més a més, tenir habitatge és un dret bàsic que si es desestabilitza genera patiment emocional, social i físic en les veïnes i veïns de les ciutats.

Aquesta qüestió en les persones que atenem és totalment devastadora en totes les àrees de la seva vida i genera situacions de normalització de la precarietat.

Contínuament, des del diversos serveis en què treballen les educadores i els educadors socials estem vivint històries personals que no seran fàcils de remuntar si no hi ha algun tipus de reacció política.

Malgrat això, assistim incrèdules a unes polítiques d’habitatge allunyades de les persones. Parem especial atenció a l’impacte especial de les persones més vulnerables que també tenen dret a ser ciutadanes i ciutadans amb les mateixes oportunitats, cosa que no se’ls està garantint.

Només polítiques valentes que garanteixin de forma clara l’accés a l’habitatge i eliminin el caràcter especulatiu poden revertir la situació de gravetat en la qual estem.

Les persones del nostre país per créixer necessiten espais estables i de seguretat per poder viure i poder tenir projectes vitals de futur.

Per totes aquestes qüestions, des del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEECS) donem suport a la manifestació impulsada pel Sindicat de Llogaters aquest dissabte dia 6 d’abril, a les 18h als Jardinets de Gràcia de Barcelona.

Més informació sobre la convocatòria i manifest.

 

FeSP-UGT i el Consejo General de Colegios Oficiales de Educadoras y Educadores Sociales (CGCEES) han signat avui un acord per tal de treballara conjuntament per regular l'educació social i aconseguir intervencions socioeducatives professionals i de qualitat en tot l'àmbit estatal.

Ambdues parts consideren necessari afrontar amb decisió i garanties la regularització de la professió a fi d'establir de manera definitiva les condicions laborals, tasques, funcions i formació acadèmica dels que desenvolupen la seva activitat professional en aquest sector.

L'acord també preveu, entre altres mesures, el suport a la creació d'una llei del dret a l'educació social, garantia d'unes intervencions socioeducatives de qualitat, que redundi en la seva efectivitat i en l'impacte en els / les usuaris / es, i eviti l'intrusisme professional i la precarització del col·lectiu.

Llegir la nota de premsa del CGCEES.

Consulta l'Observatori de la realitat sociolaboral de l'Educació Social.