Logo
  • El CEESC
    • Qui som
    • Treballem per
    • Per a què serveix el CEESC?
    • Òrgans de govern
      • Assemblea
      • Junta de govern
      • Juntes delegades
        • Junta delegada del Camp de Tarragona
        • Junta delegada de Girona
        • Junta delegada de Lleida
        • Junta delegada de Terres de l'Ebre
    • Equip de treball
    • Pla de treball 2025
    • Ètica i Educació Social
    • Normativa
    • Documents professionals de referència
    • Portal de transparència i bon govern
    • Relacions institucionals
    • Proveïdors ètics
  • Home
  • Col·legia't
    • Com col·legiar-se
    • Quotes
    • Amics i Amigues del CEESC
    • Altres tràmits i gestions
    • Habilitació
  • Xarxa professional
  • Actualitat
    • Notícies
  • Defensa
    • Incidència politicotècnica
    • Observatori de la realitat sociolaboral de l'ES
    • Manifest pels Consells de Participació
    • Posicionaments i comunicats
  • Formació
    • Accions formatives del CEESC
    • Càpsules d'Educació Social
    • Formació a mida
    • Bonificacions amb FUNDAE
    • Descomptes en formació
  • Projectes
    • Projectes propis
    • Projectes compartits
    • Projectes passats
    • Projectes recollits
  • Serveis
    • Desenvolupament professional
      • Borsa de treball
      • Servei d'Orientació Personalitzat
      • NIU - Suport a l'emprenedoria
      • Servei d'Acompanyament i Orientació en Processos d’Oposició
      • Vols formar part de la borsa d’expertes i experts del CEESC?
      • Vols ser mediador/a?
      • Vols ser pèrit judicial?
      • Acreditació de competències
    • Assessorament i suport professional
      • Assessorament jurídic
      • Assegurança de Responsabilitat Civil
    • Serveis de suport i benestar
      • Servei d’Orientació en la resolució de conflictes i de Mediació en les Organitzacions (SOMO)
    • Serveis de professionals a professionals
    • Descomptes i acords comercials
  • Universitats
  • Publicacions
    • Quaderns d'Educació Social
    • Full Informatiu
    • Butlletí digital
    • Blog
    • Informes de la professió
    • Coneixement i discurs professional
    • Altres publicacions
    • Normativa i acords d'interès
  • FAQ
  • Agenda
    • Activitats del CEESC
    • Activitats d'altres entitats
  • Contacte
  1. Inici
  2. Actualitat
  3. Notícies

Celebrem i construïm professió 2024: deu anys reconeixent l’estudiantat d’Educació Social a Catalunya

Posem en valor l'estudiantat amb millor expedient i millor TFG.

Detalls
Publicat el 10 Octubre 2024

Manifest del CGCEES pel Dia Mundial de la Salut Mental

Manifest del CGCEES pel Dia Mundial de la Salut Mental

Detalls
Publicat el 10 Octubre 2024

Comunicat del CEA. El Pacte Nacional de Salut Mental: oportunitats i reptes

En motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, el Comitè d'Ètica Assistencial, adscrit a la Fundació Congrés Català de Salut Mental, ha fet públic el comunicat El Pacte Nacional de Salut Mental: oportunitats i reptes que parteix dels reptes i mancances actuals de la salut mental i posa el focus en les mesures que cal adoptar per garantir una atenció centrada en les persones. És urgent continuar avançant en els drets dels pacients i fer una revisió efectiva de les pràctiques assistencials.


>>Podeu accedir-hi a través del següent enllaç: Comunicat Dia Mundial de la Salut Mental.

-

El CEESC forma part de la Fundació Congrés Català de Salut Mental.

Detalls
Publicat el 09 Octubre 2024

El CEESC es reuneix amb Mònica Martínez Bravo, Consellera de Drets Socials i Inclusió, per abordar els reptes de la professió

Aquest dimarts 5 d’octubre, el CEESC s’ha reunit per primera vegada amb l’actual Consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo. A la reunió hi han assistit Marta Fité, secretària del CEESC, Olga Giner, tresorera, i Xavi Campos, gerent, així com Carolina Homar, Secretària d’Afers Socials i Famílies.

Durant la trobada, el CEESC ha presentat les primeres dades de l'Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya 2023, entre altra documentació que posa en relleu la importància de diferenciar la figura de l’educador/a social de la del treballador/a social i l'integrador/a social. La Consellera s’ha mostrat interessada en els elements diferencials de la professió i el CEESC ha acordat mantenir-la informada sobre la futura documentació que es pugui generar en aquesta línia.

La reunió ha girat entorn de temes essencials per a l'educació social, començant per l’evidència de l’estat de feblesa pel que passa la professió, en contrast amb la seva rellevància en l’àmbit social. El CEESC ha demanat un compromís ferm per part del Govern per preservar la professió, mantenir espais de diàleg continuats, així com per enfortir la col·laboració amb altres sistemes on l’educació social hi té presència, com el sanitari, l’educatiu i el judicial.

En aquest context, s’ha debatut la confusió que encara hi ha en certs marcs normatius respecte dels rols específics, especialment en un moment en què està en revisió la Cartera de Serveis, on el CEESC vol assegurar-se que es reconeix i es diferencia la seva figura professional.


Qüestió salarial i dignificació del sector

El CEESC ha insistit en la importància de l’increment salarial del 5% per als professionals dels serveis públics externalitzats, i que aquest ha de ser l’inici cap a l’equiparació salarial dels i les professionals del tercer sector. Tot i que encara no hi ha concrecions, la Consellera ha vinculat la seva implementació a acords pressupostaris. També ha expressat la seva intenció de dignificar el sector, tant per als professionals com per a les persones amb què treballem. En aquest punt, ha mostrat interès pel fet que encara no està resolta l'equiparació entre els nivells A1 i A2 per a les educadores i els educadors socials.


Revisió de la Cartera de Serveis

Un altre punt clau de la reunió ha estat la revisió de la Cartera de Serveis. El CEESC ha exposat la necessitat de diferenciar les funcions i competències dels professionals de l’educació social dels Tècnics d'Integració Social (TIS), amb la finalitat d’evitar intrusismes. La Consellera s’ha interessat per aquesta qüestió i el CEESC ha descrit el treball que ha fet per definir aquestes diferències, destacant que l’educador/a social és un especialista en el vincle entre la persona i el seu entorn, mentre que el TIS desenvolupa tasques instrumentals sota la coordinació d’altres professionals com els i les educadores socials.

Pel que fa a la continuïtat dels treballs de revisió de la Cartera de Serveis, és la secretaria liderada per Homar la que està duent a terme una revisió de la tasca feta anteriorment per proposar en breu les vies de continuïtat, una feina que tenen clar que s’ha de fer amb el consens de tots els actors.


Pla Estratègic de Serveis Socials i qualitat en la prestació

En relació amb la Llei del Tercer Sector i el Pla Estratègic de Serveis Socials, el CEESC ha reiterat la necessitat de disposar de mecanismes que garanteixin la qualitat en la prestació dels serveis, incloent-hi el seguiment, valoració i control de les entitats gestores. Ha posat de manifest que la manca de professionals en el sector podria respondre més a unes condicions laborals que no resulten atractives.


Capacitació permanent dels professionals

El CEESC també ha exposat la seva tasca en la creació d’una Escola de Formació, amb l’objectiu d’oferir formació específica i actualitzada. La Consellera ha celebrat aquesta iniciativa i s’ha mostrat interessada en el treball de coordinació amb les facultats que imparteixen el Grau en Educació Social per adaptar la formació acadèmica a les necessitats socials detectades.


Nous àmbits i reptes professionals

Durant la reunió, s’han comentat els àmbits emergents en què l’educació social té una presència creixent, posant el focus a les escoles.

També s’ha parlat de la necessitat de definir clarament les nomenclatures de la professió en l’àmbit europeu. Això, en el passat, ha dificultat l’accés als equips dels Barnahus, tot i que les educadores i els educadors socials som els professionals de referència del sistema de protecció. També s’ha tractat la realitat dels serveis dins el sistema de protecció a la infància i la voluntat de contribuir a definir un model d’acolliments familiars. La Consellera ha emplaçat el CEESC a abordar aquests temes amb la directora de la DGAIA.

Aquesta primera reunió amb la Consellera reforça el compromís del CEESC en la defensa dels drets i les condicions dels professionals de l’educació social, evidenciant la importància d’un diàleg actiu i continuat amb les institucions.

Detalls
Publicat el 05 Octubre 2024

El CEESC s'adhereix a la Declaració sobre la interdependència entre salut i natura a Catalunya

Declaració sobre la interdependència entre salut i natura a Catalunya

Detalls
Publicat el 03 Octubre 2024

#DiaES 2024 - Primeres dades de l'Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya 2023

Avui, Dia Internacional de l’Educació Social, des del CEESC hem presentat les primeres dades de l’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya 2023 (#InformeES 2023). Per donar a conèixer aquestes dades, hem publicat un article d’opinió a Social.cat, on fem una anàlisi detallada sobre la situació actual de la professió.

L’article destaca que l'Informe, elaborat des del 2014, "ens ofereix una fotografia de la realitat que viu el conjunt de professionals del sector", amb la participació de 1.121 educadors i educadores socials, amb un 79,39% de dones. Aquest percentatge reflecteix una "feminització estable any rere any" que defineix estructuralment la nostra feina.

Un dels aspectes que ressaltem en l'article és l’augment de professionals que han deixat de treballar en entitats privades o del tercer sector per incorporar-se a l’administració pública. Segons l’#InformeES 2023, "un 35,62% de les persones enquestades han fet aquest pas, un 4,21% més que el 2020". Aquesta tendència evidencia la precarietat existent en les entitats privades, on encara treballa el 61,04% dels professionals.

Una altra dada rellevant és que "un 19% de les persones enquestades afirma tenir més d’una ocupació", un fet que posa de manifest la dificultat de trobar estabilitat laboral amb una sola feina. En l’article també subratllem que els salaris baixos i la precarietat laboral són preocupacions centrals per als professionals de l’educació social.

L’article destaca els resultats preocupants en la part de l'Informe sobre assetjament laboral i seguretat. "El 29,87% dels professionals ha patit assetjament o violència en el lloc de treball", una dada que mostra la urgència de millorar les mesures de seguretat per garantir entorns laborals segurs.

Amb aquestes dades, volem posar sobre la taula els reptes que encara afrontem com a professionals. La col·legiació, com remarquem a l’article, és una eina clau per "defensar els nostres drets laborals i lluitar per una regulació més adequada de la professió", garantint així que l'educació social tingui el reconeixement que es mereix.

dades rellevants InformeES 2023


>>Llegeix l'article Educació social: la importància de veure on som i seguir endavant.

>>Consulta els anteriors Informes.

Detalls
Publicat el 02 Octubre 2024

Manifest del CGCEES pel Dia Internacional de l'Educació Social 2024

Manifest del CGCEES pel Dia Internacional de l'Educació Social 2024

Detalls
Publicat el 02 Octubre 2024

El CEESC presenta esmenes a l’avantprojecte de llei de prevenció, gestió i resolució de conflictes

El Departament de Justícia va obrir un termini per presentar al·legacions a l’avantprojecte de llei de prevenció, gestió i resolució de conflictes. Aquest avantprojecte inclou diverses mesures per potenciar els mètodes alternatius de resolució de conflictes (ADR), com ara la mediació.

El Col·lectiu de Mediació del CEESC ha presentant esmenes per millorar-ne la redacció, aportar-hi la visió dels professionals de l'educació social que exerceixen com a mediadors i mediadores i adaptar-la a les necessitats del sector.

Entre les propostes del CEESC, destaca la importància d’incloure la mediació com a eina preferent en conflictes relacionats amb el funcionament intern d’entitats com associacions i fundacions, així com la promoció de l’ús de l’ADR (Alternative Dispute Resolution) en centres educatius. A més, subratllen la necessitat d’integrar una perspectiva de gènere interseccional en la resolució de conflictes per garantir la inclusió de diferents factors socials i educatius.

Un cop presentades les esmenes, el procés seguirà amb la revisió per part de les institucions pertinents, que determinaran quines d’aquestes modificacions s’incorporen a la llei. 

Si t'interessa la mediació i vols formar part del Col·lectiu del CEESC, omple aquest formulari.

>>Descarrega el document d'esmenes presentades.

Detalls
Publicat el 26 Setembre 2024
  1. Nou curs d'Educa amb l'Art 2024-2025

Pàgina 10 de 143

  • Inici
  • Anterior
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Següent
  • Final

Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya  •  934 521 008  •  ceesc@ceesc.cat

Política de privacitat

Política de galetes

 

Avís legal