Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Pep Plana i Farré

President
Col·legiat 2931

Estic habilitat pel nostre col·legi professional des del 1998, amb el número 2931.

Vaig començar a treballar d’educador l’any 1982 i he estat proper a totes les etapes que hem anat passant els educadors i educadores durant aquests anys. Tot i que principalment he treballat en el món de la infància en risc, també he treballat amb joves i en cooperació al desenvolupament fora de Catalunya.

Actualment, desenvolupo la meva tasca laboral al Centre d’Acollida Misericòrdia de Girona amb nens i nenes d’edats compreses entre els cinc i els dotze anys.

Un llibre: no sóc bon lector de llibres, però m’apassiona la lectura de revistes com National Geographic, Sàpiens o Descobrir.

Assumpció Costals

Secretària
Col·legiada 1650

Sóc educadora social de vocació, habilitada pel CEESC, amb el núm. 1650, tot i que, en el seu moment, vaig estudiar la diplomatura de Graduat Social.

Des del 1990 he treballat vinculada al món del cooperativisme, el lleure i l’educació. M’he format sobretot en el concepte d’educació al llarg de tota la vida o educació permanent. També he treballat amb infància en risc i amb gent gran.

En aquests moments, desenvolupo la meva tasca laboral en un projecte d’escoleta: repàs i tallers de creació a l’Escala, amb nens i nenes de primària i secundària.
Un llibre: “La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey”, de Mary Ann Shaffer, que va acabar la seva neboda Annie Barrows.

Jordi Iglesias

Vocal
Col·legiat 7622

La meva formació i trajectòria professional se centren en dues facetes ben diferenciades: d’una banda, la comunicació i les relacions públiques i, de l’altra, l’educació social. Tot i que la branca de l’educació social va ser inicialment des del món del voluntariat i de manera complementària, va ser cap a on em vaig decantar i ara hi tinc plena dedicació com a director d’una escola oficial d’educadors i educadores en el lleure.

Soc educador col·legiat des del 2002 i membre de la junta delegada des del 2011.
Un llibre: "Pedagogia social", d'Antonio Petrus (coord.). És un instrument que facilita la formació d'estudiosos i professionals de l'educació social. Els capítols que configuren aquesta obra estan escrits per reconeguts professors universitaris i m'agrada destacar que l'educació en el lleure s'inclou ja dins dels àmbits concrets d'intervenció de l’educació social.

Rubèn Fornós

Vocal
Col·legiat 7624

La meva trajectòria professional dels darrers 20 anys ha estat vinculada al món del periodisme, editant i dirigint un setmanari d’informació general d’àmbit comarcal (La Proa, diari del Baix Empordà, 1994-2006), per passar a dirigir professionalment una escola de formació d’educadores i educadors en el lleure (Escola l’Empordà), de la qual sóc cofundador (1998) i, actualment, administrador i professor.

Tinc una llarga trajectòria de més de 30 anys com a voluntari, vinculada al món de l’educació en el lleure i a la dinamització sociocomunitària i, darrerament, en l’àmbit del nostre Col·legi, com president de la Junta delegada del CEESC a Girona des del 2012, fins a la meva jubiliació, l'any 2019.
Un llibre: "El principi de Peter" de Laurence J. Peter. Encara ara, passats els anys, el tinc molt present.

Marc Queralt

Vocal
Col·legiat 10285

Desenvolupo la meva tasca professional a un recurs residencial del sistema de protecció a la infància i l'adolescència. Els destinataris d'aquest recurs són joves d'entre 16 i 20 anys i l'objectiu del programa és acompanyar-los en la seva transició a la vida adulta i treballar per a la seva inserció sociolaboral en el territori.

Treballo en el sistema de protecció des de finals del 2008 i en aquest temps he tingut l'oportunitat de treballar en diferents tipologies de servei, fer tots els horaris possibles i desenvolupar diferents rols en els equips de treball. Durant aquests tretze anys he canviat personalment, he crescut professionalment i moltes coses al meu voltant han canviat. L'única cosa que resisteix el pas del temps, amb una persistència quasi granítica, és el conveni d'acció social i les condicions laborals que tenim en el nostre sector.

Acostar-me al CEESC és una forma d'entendre una mica millor la meva professió i és l'oportunitat de seguir aportant granets de sorra a l'educació social.

Un llibre: Sitting in the fire de l'Arnold Mindell, "si no donem a les hostilitats sortides legítimes, és segur que prendran sortides il·legítimes". Des del respecte cap a allò que desconeixem, l'autor ens relata com asseure's a cor obert en el foc del conflicte i no cremar-se, entenent el caos com a creador de comunitat, el conflicte com a eina d'aprenentatge i mostrant com cada un de nosaltres formem part dels conflictes que ens envolten.