Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

La Comissió de Dones i d’Igualtat de l'Associació Intercol·legial, de la qual el CEESC formem part, s'ha sumat al "Manifiesto de apoyo académico a las políticas contra la violencia de género" que ha impulsat la Plataforma Universitaria de Estudios Feministas y de Género (EUFEM). 

El manifest sorgeix com a resposta a polítiques contra la violència de gènere propulsades per part de Vox. I afirma que “des de la universitat, institució garant de l'exercici del pensament lliure i igualitari, no tolerarem l'atac actual a les polítiques d'igualtat per part de sectors que, a través de missatges basats en greus errors, volen minar l'avanç que ha suposat la lluita contra la violència i la discriminació social des de les polítiques estatals, els moviments socials i l'acadèmia”.

Llegeix el manifest sencer

 

 

Aquest mes de gener s’ha creat l’Observatori d’actualitat del discurs discriminatori als mitjans, un portal web que ofereix a periodistes i ciutadania eines i continguts per reflexionar sobre cobertures mediàtiques d’esdeveniments recents, ocorreguts en els dies o setmanes anteriors, susceptibles de reproduir discursos discriminatoris cap a col·lectius potencialment afectats per l’antigitanisme, l’aporofòbia, la islamofòbia, el racisme i la xenofòbia. 

I just aquesta setmana s’hi publicava un article referent als infants i joves que arriben a Catalunya sense cap persona adulta de referència,en el que es conclou que la seva situació de vulnerabilitat “no ha impedit que nombrosos mitjans de comunicació publiquessin informacions allunyades d’un mínim de deontologia”.

Segons l’anàlisi fet, en les informacions es produeix una normalització de la pèrdua de drets i una criminalització d’aquests adolescents.

Durant els últims mesos la veu del CEESC s'ha fet sentir als mitjans de comunicació amb relació a totes les informacions aparegudes pel que fa al col·lapse del sistema d'acollida amb els infants i adolescents estrangers no acompanyats. Per això us hem volgut fer un recull:

6 de gener 

El Periódico
300 niños de la calle flirtean con las drogas y la delincuencia en Catalunya

// 2018 //

9 de desembre

Tv3 - Informatius
El col·lapse del sistema d'acollida de menors estrangers a Catalunya: I ara, què?

7 de desembre

Diari més digital
Denuncien falta de qualificació entre els professionals dels centres d'acollida de menors estrangers

27 de novembre

Betevé ràdio - El matí de Barcelona
Debat sobre l’acollida als menors no acompanyats a Barcelona

20 de novembre

La Vanguardia
Educadores sociales piden reforma global del sistema de protección menores

18 de novembre

30 minuts, Tv3
Menors lluny de casa

16 de novembre

Crónica pública
El Govern 'pasa' de los centros de menores

12 d’octubre

La Vanguardia 
Temor a que el colapso en la acogida de menores genere más sintecho

6 d’octubre

El País
Los educadores, al límite por la crisis de los menores ‘sin papeles’

5 d’octubre

Diari de Girona
Els educadors socials creuen que els Mossos els fan «xantatge» per pressionar la Direcció General d'Infància

4 d’octubre

Betevé ràdio - El matí de Barcelona
Debat al 'Hashtag Barcelona' sobre els menors no acompanyats que arriben a Barcelona

2 d’octubre

La Vanguardia
Crispación por las condiciones laborales en los centros de menores

1 d’octubre

Ara, 
El col·lapse pels menors estrangers esgota la paciència dels educadors

30 de setembre

Diari de Girona
Els educadors socials que han d'atendre els menors alerten de precarietat i saturació

28 de setembre

La Vanguardia
Educadores sociales reclaman ser referente socieducativo menores inmigrantes

Aldia.cat
Educadors Socials atribueix a la precarietat la falta de professionals en protecció al menor

27 de setembre

TV3 – Programa 12 14
Declaracions de Xavi Campos, gerent del CEESC (minut 30:17)

26 de setembre

BTV – Notícies migdia
Declaracions de Xavi Campos, gerent del CEESC.
https://beteve.cat/societat/el-homrani-reforma-sistema-proteccio-menors-catalunya/ 
https://beteve.cat/btv-noticies-migdia/btv-noticies-migdia-854/ (minut 10:27)

Social.cat
“Els educadors socials avisen que els CRAE no han d’acollir els menors estrangers no acompanyats”

Social.cat
El Homrani admet que no hi ha hagut prou capacitat de places per als menors estrangers

25 de setembre

Diari ARA
“Els educadors asseguren que els centres residencials no són l'espai per atendre els menors estrangers”

La Vanguardia 
“Educadores sociales denuncian falta de planificación ante llegada de menores”

ABC 
“Educadores sociales denuncian falta de planificación ante llegada de menores”

El Periódico
Educadores sociales denuncian falta de planificación ante llegada de menores

BTV - Bàsics
Entrevista David Roman: “Els educadors socials creuen que l’arribada de menors no acompanyats és una ‘emergència de país’”
Programa sencer: https://beteve.cat/basics/basics-257/ (minut 28:30)

Radio Nacional - Informatius
Declaracions de Xavi Campos, gerent del CEESC.

Catalunya Ràdio – TN Migdia 
Declaracions de Xavi Campos, gerent del CEESC (minut 30:34)

L'Informatiu - RTVE 
Breu sobre la situació dels infants estrangers no acompanyats (minut 13:50)

13 de juny

Social.cat
Els educadors exigeixen repensar el sistema de protecció a la infància i fer front al “tsunami” dels MENA

 

En el darrer Ple del Parlament del 2018 va acollir el debat monogràfic sobre la protecció de la infància.

Entre les propostes que s'hi van fer el dilluns 17 de desembre dels diferents partits polítics, hi ha un bloc dedicat a “Garantir el dret a l’educació en igualtat d’oportunitats”.

Dintre d’aquest bloc, hi trobem una proposta que ens interessa especialment, en què el Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat a “Incorporar, durant el curs 2019-2020, dins dels equips docents dels centres de primària i secundària públics i concertats de Catalunya, un educador social que realitzi les tasques d’acompanyament als infants i adolescents, vetlli pel compliment dels protocols d’abús sexual o assetjament escolar i esdevingui un/a referent clar per als serveis socials comunitaris dins de l’escola”.

Abans que res, al CEESC ens hem de felicitar perquè s’hagi proposat aquesta mesura. Des del juny de 2014 el CEESC treballa amb l’objectiu de la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic, a través del Col·lectiu Educació Social i Escola.

Institucionalment seguirem treballant perquè aquesta proposta que ha fet el Parlament es faci efectiva.

Recordem que la figura de l’educador/a social ja està regulada dins dels centres educatius a les comunitats dExtremadura, Andalusia i Castella-la Manxa.

I us recordem que si us interessa participar al Col·lectiu Educació Social i Escola, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

>> Dossier del Ple de la sessió del dilluns 17 de desembre de 2018.

 

Promoció de la consolidació, el creixement i la reinvenció del treball autònom.

 

Els Premis RetinES al Miradocs.

 

Us presentem els principals resultats de la 2a Edició de l’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya.

 

L’any 2018 ha estat un any excepcional pel que fa a la Formació.

 

Ja està disponible tota col·lecció dels Quaderns d'Educació Social en obert. 

El Quaderns és la revista anual del CEESC, que es publica en format paper des de 2002. En una primera etapa es tractava d’una revista monogràfica, en què es van tractar temes com la mediació, la salut mental, l’ètica, la infància... El 2012 es va començar una nova etapa, en què la revista inclou, a més del monogràfic, abordat des de diferents perspectives, articles, reportatges, experiències i entrevistes que aborden temàtiques d’interès actual i social.

Per tal de fer-la accessible on line, hem treballat a través de RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert), un repositori cooperatiu des del qual es poden consultar, en accés obert, els articles a text complet de revistes científiques, culturals i erudites catalanes. RACO és un projecte de la Biblioteca de Catalunya i el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).

El repositori permet fer, entre d’altres, cerques per autor/a i/o títol d’article i per títol, matèria o institució editora de la revista. De cadascun dels articles es pot consultar la citació bibliogràfica recomanada, les estadístiques de consulta, exportar la referència bibliogràfica al gestor Mendeley, recomanar lectures a companys, etc. >>Els Quaderns d'Educació Social al RACO.

El darrer número publicat cada any, no es publicarà on line en obert fins que no se n’hagi publicat un de nou.  Recordem que us hi podeu subscriure en format paper, estigueu o no col·legiats així com adquirir números solts. Per a més informació, seguiu aquest enllaç.

Aquest darrer més de desembre hem publicat el nou número dels Quaderns, el monogràfic del qual proposa una aturada per pensar entorn de la identitat i la seva construcció i per reflexionar sobre el paper que l’educació social té en aquesta construcció.