Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Recentment un representant del CEESC ha entrat a formar part del Consell Assessor del Diari de l'Educació. Concretament l'Albert Font-Tarrés, educador social i periodista, vicepresident del CEESC i president de la Junta delegada de Lleida, és qui ha assumit aquesta representació.

S'han incorporat ara al Consell representants dels tres col·legis professionals vinculats a l’educació: el Col·legi de Doctors i Llicenciats, el Col·legi de Pedagogia i el Col·legi d’Educadors i Educadores Socials.

Tal com es descriu a la seva pàgina web, el Diari de l’Educació és un espai de periodisme compromès amb l’educació, i un punt de trobada per a l’anàlisi, la reflexió i l’intercanvi de tota la comunitat educativa dels territoris de parla catalana.

I des del CEESC no podem estar més d’acord amb el model d’educació universal que defensa: “Aposta també per un model de societat on l’educació sigui l’eix pel qual passin totes les estratègies de futur. I això vol dir en primer lloc atorgar a l’educació i als seus professionals el prestigi social que es mereixen.”

El Diari de l’Educació és un projecte periodístic de la Fundació Periodisme Plural, una iniciativa sense ànim de lucre engegada per un col·lectiu de periodistes, comunicadors i intel·lectuals, amb la intenció de defensar l’exercici d’un periodisme independent i compromès, per una banda, i els valors de progrés i solidaritat, de l’altra.

El Consell Assessor del diari està format per un conjunt de professionals, experts i acadèmics del món de l’educació. Podeu consultar-ne els 31 membres aquí.

El passat dijous 30 de junt vam participar a la primera reunió del Consell. Ens hi incorporem amb ganes d'aportar al conjunt.

 

Comunicat elaborat pels col·lectius de Melilla que lluiten en terreny per la defensa dels drets humans.

 

La nova Junta de Govern del CEESC arriba als seus primers 100 dies de mandat.

 

Horaris d’atenció al públic durant els mesos de juliol i agost.

 

Ahir a la tarda representants de la Junta delegada del CEESC a Lleida van assistir a l’acte de col·locació de la primera pedra de la nova seu del Col·legi Oficial de Metges de Lleida.

El COMLL, amb qui compartim la mateixa visió interdisciplinària, ens hi va convidar en base a la definició de ‘salut’ que fa l’Organització Mundial de la Salut (OMS): "La salut és un estat de complet benestar físic, mental i social, i no sols l'absència d'afeccions o malalties". És per això que el CEESC vam voler ser-hi i acompanyar els companys i les companyes metges de Lleida.

A l’acte hi va assistir el Conseller de Salut, Josep M. Argimon, a qui vam aprofitar per traslladar-li la necessitat d’apostar per la salut comunitària i dotar el sistema sanitari de més equips interdisciplinaris.

Se li va lliurar una carta al Conseller per tal de posar-nos a la disposició del Departament de Salut i del conjunt del sistema sanitari català per tal d’acompanyar-los en la introducció de la figura de l’educador/a social en l’àmbit sanitari en aquells serveis on encara no hi és present, així com en la seva consolidació en els serveis on ja hi és.

Ja la setmana passada el CEESC va comparèixer al parlament per un canvi del model en l’atenció a la salut mental. Un model que passi de ser un sistema psicobiomèdic a un sistema biopsicosocial. Un model on la persona atesa sigui situada en el centre del sistema de salut; una perspectiva que implicaria un model de treball transdisciplinari on tots els professionals estiguin al mateix nivell de responsabilitat i implicació.

 

>>“Pedra a pedra per a una Salut Pública comunitària”. Article d’opinió d’Albert Font-Tarrés a El Diari de la Sanitat.

 

El passat 1 de juny, la Junta delegada del CEESC a Girona va fer una reunió en què es va acordar la dissolució de l’actual Junta i es va fer proposta d’un nou equip de persones per encapçalar la delegació durant els propers anys.

La Junta sortint ja havia manifestat el seu desig de dissolució en el moment que la Junta de Govern del CEESC acceptés la constitució de la nova Junta delegada.

A la reunió del 21 de juny, va quedar finalment aprovada la nova Junta delegada del CEESC a Girona, que està formada per:

Presidenta: Raquel Rico

Secretària: Rosa Maria Caparrós

Tresorera: Àngela Alonso

Vocals: Ricard Giménez i Alba Almagro

Al nou equip els desitgem tots els encerts en aquesta nova etapa!

Des d'aquí volem agrair als membres de la Junta sortint, Pep Plana, Assumpció Costals, Rubèn Fornós, Jordi Iglesias i Marc Queralt, tota la feina feta pel CEESC en general i per la delegació de Girona en particular durant tots aquests anys. Alguns d’ells han dedicat bona part del seu temps a la delegació des de fa més de 10 anys!

Moltes gràcies!

 

Aquests dies hem patit un atac directe perquè el Tribunal Suprem dels Estats Units ha derogat el dret a l’avortament. La pròpia vicepresidenta, Kamala Harris, ha advertit que després de suspendre el dret constitucional a l'avortament, el següent pot ser el dret al matrimoni homosexual o interracial.

Les dones de tot el món estem alertes i som solidàries.

Les dones professionals ens manifestem amb veu ben alta per denunciar aquest atac i assumir el nostre compromís a la lluita. No ho permetrem.

 

Aquest dimarts 21 de juny una representació del CEESC s’ha reunit de manera telemàtica amb Raquel Garcia, directora general d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa, i Marcel·lina Bosch, subdirectora general de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa.

La reunió, que havia estat ajornada, se celebra per insistència del CEESC just un dia abans que acabin les classes i sense tenir encara cap resposta ferma enfront a la continuïtat per al curs vinent dels 75 professionals de l’educació social que estan treballant en escoles i instituts públics. D’aquí el fet que s’hagués ajornat, en no tenir encara una resposta definitiva.

La directora general i la subdirectora general ens expliquen que tenen clara la importància de l’equip socioeducatiu als centres i estan satisfetes de la feina que s’ha dut a terme durant aquests dos cursos, que qualifiquen “d’imprescindible”. Per això, afirmen que s’està fent tot el possible per poder garantir econòmicament la continuïtat d’aquests professionals, un cop exhaurit el fons extraordinari concedit per compensar les desigualtats educatives derivades de la COVID-19. Concretament, exposen que s'han donat de marge fins al 31 d’agost, data en què finalitzen els recursos actuals, per trobar-hi una alternativa.

El desconcert del CEESC es genera perquè en la nostra darrera reunió, a inicis de novembre del 2021, ens vam emplaçar a una reunió tècnica a l’entorn de les dades d’avaluació de la incorporació dels professionals de l’educació social als centres educatius, per tal de contrastar les informacions recollides pel CEESC amb les dades que s’estava en vies de disposar des del Departament. I, alhora, es plantejava poder fixar espais de treball comú per pensar mútuament a més llarg termini i definir unes estratègies compartides per tal de consolidar el que ara no deixa de ser una incorporació puntual i anecdòtica en una aposta decidida, universal i estable.

Segons Garcia i Bosch, la col·laboració institucional no s’ha desenvolupat perquè estaven pendents de tenir en primer lloc garantit el finançament -amb continuïtat a mig termini, com a mínim- dels professionals als centres.

Des del Col·legi desaprovem el Departament d’Educació per la falta de previsió en no haver treballat abans en alternatives econòmiques viables per la continuïtat d’aquests professionals. El Departament va molt tard. Si aquests primers cursos haguessin sigut realment una prova pilot de la incorporació de la figura de l’educador/a social als centres educatius de primària i secundària, amb voluntat ferma de continuïtat si es validaven les hipòtesis dels beneficis que podien aportar, hagués realitzat les gestions oportunes a temps, per no dependre d’uns fons extraordinaris que tenien una data tan clara de finalització. Per això posem en dubte que tingui com a objectiu el model d’escola inclusiva, en què es posin en joc tots els perfils professionals que es tenen a l’abast.

La figura de l’educadora i l’educador social ha d’estar present al conjunt d’escoles i instituts del sistema escolar català per garantir els drets educatius i les necessitats socioeducatives d’infants i adolescents, les famílies i la comunitat educativa, sent una peça més que porti a fer possible el Decret d'Escola Inclusiva que tant li està constant de desplegar al Departament. La intenció del CEESC no és aportar una visió merament corporativista sinó de posar en joc els diferents perfils educatius amb els quals comptem com a societat per tal de fer possible que els centres escolars siguin realment un servei adaptat a la realitat de tota la població infantil i juvenil.