Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Manifest del CGCEES amb motiu deDia Universal de la Infància.

 

Comunicat 20N - Dia Universal dels Drets de l'Infant

 

 

El passat dia 29 d’octubre, va tenir lloc la Càpsula Principals novetats del Reglament General de Protecció de Dades i el seu impacte en l’àmbit social: introducció a la normativa de protecció de dades, a la Sala La Cuina de l'Espai Francesca Bonnemaison.

En aquesta activitat, organitzatda conjuntament amb el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya i l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, van participar 55 professionals de l’acció social, i l’objectiu va ser donar-los a conèixer les novetats del Reglament General de Protecció de Dades i identificar les tasques a realitzar per tal que les entitats de l’àmbit social s’adaptin a les noves obligacions.

La benvinguda i presentació va anar a càrrec de la degana del Col·legi de Treball Social, Conchita Peña, la vicepresidenta del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, Francesca Ferrari, i de M. Àngels Barbarà, directora de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

La conferència va anar a càrrec de la Joana Marí, responsable d’Avaluació i Estudis Tecnològics i Delegada de protecció de dades de l’APDCAT.

Aquí teniu el vídeo de la Conferència.

 

El CEESC donem suport al Manifest del CFC per la igualtat i contra la discriminació de les dones en l’exercici de la Fisioteràpia #MeTooFISIO.

La particularitat de la nostra professió, explica el Manifest, és que treballem amb les mans, tocant, i que solem estar soles amb els pacients, que per poder ser tractats es treuen bona part de la roba. Però això no pot ser una excusa per confondre la situació, ni per proposar o dur a terme accions que tothom sap que queden fora de l’àmbit sanitari, i que fins i tot poden ser delictives.

El Manifest posa èmfasi també en el fet que el camí serà llarg, perquè la nostra és malauradament una societat masclista. Cal educar i treballar per la igualtat de gènere i contra tot tipus de discriminació o agressió, verbal o física, a les dones. Cal que tothom s’hi posi: des de les institucions que ens governen fins als pares i mares a casa, passant pel professorat d’escoles, instituts i universitats i per tots els professionals de l’àmbit de la Fisioteràpia, empresaris i treballadors, fins i tot el Col·legi.

I sobretot, diu el Manifest, cal fer costat en tot moment a les víctimes i no tolerar cap mena d’actitud masclista o discriminatòria. Cal educar perquè no n’hi hagi més. I cal denunciar tot allò que sigui denunciable. 

Manifest del CFC per la igualtat i contra la discriminació de les dones en l’exercici de la Fisioteràpia

Campanya a twitter #MeTooFISIO

 

 

El 2018 les activitats per celebrar el Dia Internacional de l'Educació Social van comprendre tant la celebració com la reflexió i la memòria històrica de la disciplina i la professió.

El tractament i l’aprenentatge dels errors professionals va ser un dels eixos vertebradors de les activitats plantejat al voltant del #DiaES del 2018, que es plasma amb la metàfora de l’art japonés del kintsugi, una tècnica que reconstrueix peces de ceràmica trencades amb or, deixant a la vista les esquerdes i donant un valor diferent a la peça.

La memòria històrica, la mediació i l’ètica, necessàries en aquest món imperfecte, van ser els altres eixos que van configurar el programa del #DiaES 2018.

Actes #DiaES 2018 - El valor de la imperfecció

  • Una Llei per a l’Educació Social? Parlem-ne! 
    Sessió de treball oberta al conjunt dels professionals col·legiats per explicar els continguts de la Llei d’Educació Social.

  • Celebrem i construïm professió 2018
    Per quart any consecutiu i aquest, coincidint amb el Dia Internacional de l’Educació Social, el CEESC, conjuntament amb les universitats catalanes, vam organitzar aquesta jornada per conèixer i donar veu a l’alumnat que té l’expedient acadèmic amb major qualificació, així com els Treballs de Fi de Grau (TFG) d’Educació Social amb la nota més alta de Catalunya. Amb l’objectiu de posar el focus al nou talent de la disciplina que sorgeix arreu de les universitats catalanes. 

  • Carnaval de blogs: Com ser educador/a social i no morir en l’intent? 
    Aquest any vam proposar a les blogueres i els bloguers de l’Educació Social, que ens parléssin dels errors professionals. 13 veus diferents ens van parlat del tractament i l'aprenentatge d'aquests errors.

  • Mediació i comunitat. Una mirada des de l’acció social 
    Més d’un centenar de persones van participar a la Jornada, que es va centrar en 3 temes: acció social, comunitat i mediació.

  • Com estan treballant els professionals d’educació social a les escoles i instituts? Mostra d’experiències 
    Per tal de reconèixer i reivindicar la tasca de la figura professional de l’educador/a social dins les escoles i els instituts, des del Col·lectiu professional d’educació social i escola del CEESC van presentar aquesta Càpsula que n'exposava experiències de treball.

  • Com ser educador/a social i no morir en l’intent? Un cas teatralitzat 
    En la nostra professió es cometen errors. En aquesta activitat formativa teatralitzada es va posar el focus en el lideratge i en aquelles accions que se’n deriven per poder detectar errors, per ser educadors socials i no morir en l’intent.

  • La Maternitat, 30 anys després. Celebració del #DiaES 
    La delegació a Lleida del CEESC va celebrar el Dia Internacional de l'Educació Social amb un acte que va posar una mirada al passat, per analitzar millor el present i plantejar millores de futur.

  • Festivalet'ES a Girona 
    Música, consells i festa per l'acompanyament i la dignitat de les persones.

  • Peixera Ètica: Posem un mirada ètica a la tasca professional
    El treball socioeducatiu amb persones implica disposar d'un fonament teòric, d'una tècnica per traduir el coneixement en accions i també d'una ètica que orienta el professional sobre les seves responsabilitats. L'ètica i la tècnica es retroalimenten entre elles i es determinen mútuament, de manera que els principis i valors de referència no es poden pensar al marge dels marcs tècnics de treball, de la mateixa forma que aquests marcs tècnics no poden construir-se al marge dels principis que els professionals han decidit que són la seva referència.

 

A la sisena convocatòria d’Ajuts a Iniciatives Socials i Cooperació del CEESC s'hi han presentat 10 projectes.

 

El proper dijous, 22 de novembre a les 18.30 h, tindrà lloc l'acte de presentació de la 6a edició del Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster a la Tecla Sala de l'Hospitalet de Llobregat.