A través de la comissió Sèniors del CEESC, un any més, participem al Cicle de Conferències de la Comissió Intercol·legial de Sèniors que ja va per la dotzena edició.
En aquest XII Cicle de conferències podrem assistir i connectar-nos a xerrades organitzades pels diferents col·legis professionals que formen part de la Comissió, de la mà d’experts de la temàtica de la qual es parlarà.
Aquest any el cicle consta de 12 sessions, des del 22 d’octubre del 2025 fins al 9 de juny de 2026, i s'hi tractaran temàtiques molt diferents com el malbaratament alimentari, la lluita contra la desinformació, l’impacte de la intel·ligència emocional a les professions o la història dels Beatles, entre altres temes.
El CEESC organitza la segona xerrada del Cicle, sota el títol “Com tractar la Gent Gran” de la mà d’Elisabet Massons, col·legiada i membre de la comissió Sèniors del Col·legi. Tindrà lloc dimarts,11 de novembre, a les 18.00 h, en un format híbrid que permetrà assistir-hi de manera presencial, al Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, o seguir-la de manera virtual.
>>Més informació i inscripcions per a la conferència "Com tractar la gent gran".
>>Consulta el programa sencer de conferències en aquest enllaç.
>>L'Associació Intercol·legial organitza una nova edició del Concurs de poesia.
La nova Xarxa posa en valor la tasca dels ajuntaments, les professionals i els col·lectius que treballen per una societat més saludable, cohesionada i lliure d’estigmes.
El passat dilluns, 6 d’octubre, el CEESC va mantenir una reunió amb el Grup de Directores i Directors de Recursos Residencials de Protecció a la Infància i l'Adolescència de Catalunya, format per 126 professionals que representen prop de 1.700 infants i adolescents en més de 140 centres residencials de tot tipus. Aquest grup, creat fa aproximadament vuit mesos, busca generar una xarxa de suport mutu, visibilitzar la tasca dels equips directius i incidir en la negociació del conveni laboral del sector.
Durant la trobada, els directors i directores van exposar la seva realitat professional, marcada per responsabilitats legals, tècniques i educatives permanents, sovint sense un reconeixement econòmic ni estructural adequat. Es va posar especial èmfasi en la diferència salarial entre els centres de titularitat pública i els de privada i en la necessitat de categories professionals que reflecteixin la complexitat del càrrec. També es van abordar mancances estructurals com ara les ràtios insuficients, l’augment d’infants amb necessitats especials sense recursos addicionals, les llistes d’espera llargues i les dificultats derivades de la gestió de sistemes administratius i de privacitat.
El Grup va presentar el seu manifest, signat per més de 90 recursos residencials, que planteja eixos de treball en els àmbits laboral, polític i tècnic, i es van dibuixar vies de col·laboració amb el CEESC, especialment en la formació universitària i en la interlocució amb l’Administració.
El CEESC valora positivament la iniciativa d'aquest grup i es va comprometre a mantenir-hi canals estables de comunicació, integrant les aportacions dels directors i directores en futurs espais institucionals i de reflexió professional. L’objectiu compartit és avançar cap a un sistema de protecció a la infància més just, digne i sostenible, i que reconegui de manera efectiva la tasca dels professionals que el lideren.
En motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, el Comitè d'Ètica Assistencial, adscrit a la Fundació Congrés Català de Salut Mental, ha fet públic un comunicat que parteix de les vulnerabilitats quan parlem de problemes de salut mental. En ocasió de qualsevol crisi personal, familiar, comunitària, socioeconòmica, de salut, política, etc., que posa en joc el nostre benestar, podem manifestar diferents problemàtiques de salut mental. Fent una reflexió crítica del context actual.
>>Podeu accedir-hi a través del següent enllaç: Comunicat Dia Mundial de la Salut Mental.
-
El CEESC forma part de la Fundació Congrés Català de Salut Mental.
Tanquem la setmana de l'Educació Social
11 anys reconeixent l'estudiantat d’Educació Social a Catalunya
El passat 3 d’octubre, dins dels actes del Dia Internacional de l'Educació Social, vam celebrar una nova edició de la Peixera Ètica, un espai de debat i reflexió col·lectiva sobre l’ètica professional i la seva aplicació en el dia a dia de la pràctica socioeducativa.
Amb el títol “Construint cultura ètica a la pràctica socioeducativa”, la sessió va reunir professionals de diversos àmbits per explorar què significa crear i sostenir una cultura ètica dins de les organitzacions.
La jornada va combinar una part expositiva, a càrrec de Jesús Vilar i Maite Mauricio, que van presentar els conceptes clau sobre la coherència entre principis i actuacions, amb una part participativa, en què les persones assistents van identificar elements tangibles que contribueixen a construir una cultura ètica.
La trobada també va servir per recollir dades i percepcions de les persones participants sobre la seva experiència professional, els conflictes ètics més freqüents i la presència d’elements de cultura ètica dins de les seves organitzacions.
Aquestes aportacions s’incorporaran als resultats del qüestionari impulsat pel Comitè d’Ètica del CEESC, amb l’objectiu de conèixer i analitzar l’estat de l’ètica professional en l’àmbit de l’educació social.
Amb activitats com aquesta, el CEESC reafirma el seu compromís amb la promoció d’espais per pensar, debatre i compartir l’ètica professional com a part essencial de la identitat de l’educació social.
>>Més informació sobre Ètica i Educació Social.
La trobada ha tingut com a objectiu acostar la professió als mitjans de comunicació, donar-los a conèixer la nostra tasca.