Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Ja podeu llegir el número 101 del Full Informatiu. 

 

Les activitats programades per al #DiaES 2023 són tan sols un tast d’alguns d’aquests petits ceescs que conformem el gran CEESC. 

 

Proposició de Llei del Tercer Sector Social de la Comissió de Drets Socials del Parlament de Catalunya.

 

Les educadores i els educadors socials que treballen en centres educatius començaran el curs 2023/24 tenint clares -i oficials- les seves funcions.

 

Manifest de la Plataforma + Drets i + Justícia Social

 

Il·luminem Catalunya d’Educació Social

 

Recentment ens hem reunit amb Josep Maria Forné i Febrer, director de l'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció (ICAA). 

Partim del reconeixement d'un distanciament institucional que no te raó de ser i que coincidim en voler reprendre.

L'acolliment familiar és un repte social molt gran, per això accepten de grat establir un calendari de trobades de treball per tal d’imaginar junts el futur model d’acolliment, més enllà del projecte pilot que s’està desenvolupant actualment.

Aquest projecte, que té una durada prevista fins al desembre de 2024, consisteix en què famílies amb una formació especialitzada acullin infants i adolescents tutelats amb problemes de conducta o de salut mental. En les famílies d’aquest projecte pilot, almenys una persona del nucli ha de disposar d'un títol de la branca psicològica, pedagògica o sociosanitària, a més d'acreditar-ne dos anys d'exercici. La prova s’està duent a terme amb 16 nens i joves amb edats compreses entre els 7 i els 18 anys.

A partir de la valoració de l’experiència d’aquest pla pilot, s’haurà de veure com aquest model encaixa amb els altres mecanismes d’acollida ja existents.

Si bé les reunions tècniques se'ns proposen per tal de plantejar opcions de cooperació a nivell d'assessorament o de formació, la voluntat del CEESC va més enllà d'això i pretén qüestionar i repensar el sistema de protecció actual d'una manera estructural i, en concret, el paper preeminent que hi haurien de tenir les opcions d'acollida. Cal una revisió del sistema que posi els infants i adolescents al centre; des del CEESC hi podem aportar la nostra expertesa per tal de fer-ho amb la resta d’agents implicats.

Actualment, segons l’Informe estadístic d’abril de la DGAIA, hi ha un total de 8.548 infants i adolescents tutelats a Catalunya. D'aquests, 3.635 (el 42,5%) estan en famílies i 4.859 (56,8%) en acolliments residencials.

 

Podem ajudar molt pel paper de triangulació que fem entre l’escola, la comunitat i la família.