Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El Comitè Organitzador del VIII Congrés d'Educació Social reprèn la seva activitat per poder celebrar el Congrés l'any 2021.

El passat 9 d'octubre es va reunir a Saragossa el Comitè Organitzador per reprendre les tasques organitzatives i adaptar-les al nou escenari, comptant amb la incorporació de noves persones al Comitè i amb el suport i el compromís del CGCEES i el CEESAragón. Es va acordar fixar noves dates per a la realització del Congrés que seran, si les circumstàncies sanitàries ho permeten, el 23, 24 i 25 de setembre de 2021.

També es va decidir, en previsió de possibles limitacions d'aforament, preparar la realització d'un Congrés semipresencial, i fins i tot virtual, mantenint la preferència en la modalitat presencial a aquelles persones que hi segueixen inscrites.

Comunicat del Comitè Organitzador.

Web del Congrés.

 

 

Dependències al llarg del cicle vital. Enfortiment i autonomia

 

Aquest diumenge una representació de la delegació del CEESC a Lleida va fer una ofrena al monument de record del bombardeig al Liceu Escolar de Lleida, que va tenir lloc el 2 de novembre de 1937.

Aquest any just aquest data destacada ha coincidit amb l’inici dels 7 professionals de l’educació social (dels 75 contractats a tot Catalunya) contractats per treballar a 7 escoles de la demarcació de Lleida pel Departament d’Educació. 

A l’ofrena hi van participar l’Albert Font-Tarrés i la Marta Jordana, com a president i vicepresidenta, respectivament,  de la Junta delegada del CEESC a Lleida i la Noemí Morales, en representació dels 7 educadors i educadores socials que van començar dilluns a les escoles de Ponent.

Durant l’ofrena es va aprofitar per celebrar aquesta incorporació, tot i que considerem que la xifra de 75 educadors i educadors socials és un nombre clarament insuficient quan a Catalunya hi ha vora 5.500 escoles i instituts. 

I també es va aprofitar per denunciar la manca d’informació i l'incompliment dels terminis previstos en el procés d’incorporació d'aquests 75 llocs de feina d’educadors/ores socials als centres escolars.

Les 7 escoles de Ponent que comptaran amb la incorporació de la figura de l'educador/a social són: Joan XXIII, Príncep de Viana, Sant Josep de Calassanç, Balàfia, Camps Elisis i Santa Maria de Gardeny, totes de Lleida, i Àngel Guimerà, de Balaguer.

 

>>Article a La Mañana: Els educadors socials creuen que el personal destinat a les escoles serà “insuficient” [1 de novembre de 2020]

 

 

Mostrem el nostre malestar en relació amb dos temes que depenen del Departament d’Educació.

 

El CEESC, nou membre del Consell Assessor de l’Estructura de Drets Humans de Catalunya.

 

Presentació del treball guanyador de la 6a edició del Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster.

 

La proposició dels sindicats de llogaters per regular els preus de lloguer a nivell estatal està rebent un suport social molt ampli. El passat 20 d'octubre, més de 9.000 organitzacions d'abast estatal impulsaven un manifest en què demanen al Govern espanyol l'aprovació d'una regulació en base a la llei vigent a Catalunya.

Aquesta iniciativa arriba quatre dies després de la reunió que els sindicats van mantenir amb el vicepresident social del Govern, en la qual es va mostrar compromès a treballar perquè l'Estat legisli properament en aquest sentit.

Des del CEESC, com ja vam fer amb el manifest Legislar per garantir lloguers assequibles, ens hem adherit també al Manifiesto de apoyo a una Ley de Regulación del Precio del Alquiler.

 

 

Un cop publicat el número d'enguany de la revista Quaderns d'Educació Social Tot anirà bé? Confinaments, incerteses, invencions..., publiquem on line i en obert el número anterior de la revista. Així que ja podeu consultar el número 21 dels Quaderns, Acció, reflexió i recerca.

En aquest número es va apostar per fer visible la tasca intel·lectual que s’activa en el fet educatiu, dedicar-hi el monogràfic, posant la lupa entorn de projectes on la reflexió esdevé el motor de l’acció. 

Així, ens interroguem al voltant de qüestions diverses que potser ens poden ajudar a prendre consciència del valor del cercle reflexió, recerca, acció, reflexió..., algunes de les quals podrien ser: es pot avançar sense saber?, quines necessitats formatives emergeixen durant la seva trajectòria i com les satisfan?, com construeixen coneixement?, com desenvolupen estratègies metodològiques adequades?, com fomenten la creativitat?, com poden alimentar el desig per seguir endavant? La idea del monogràfic no és que hi trobeu les respostes, però sí elements suggeridors per poder-les respondre.

A banda i fora del monogràfic, hi trobareu diferents continguts de temàtiques diverses, com els adolescents que migren sols, els horts socials ecològics o d'eines per transformar el masclisme i l’heteronormativitat amb joves. 

Per segon any consecutiu, les il·lustracions del Quaderns van anar a càrrec de Montse Fransoy

Amb aquests dos últims números publicats, ja teniu disponible en format digital i en obert tota la col·lecció dels Quaderns, una eina de difusió i aprofundiment de temes d'interès per a l'educació social. 

El Quaderns és la revista anual del CEESC, que es publica en format paper des de 2002. En una primera etapa es tractava d’una revista monogràfica, en què es van tractar temes com la mediació, la salut mental, l’ètica, la infància... El 2012 es va començar una nova etapa, en què la revista inclou, a més del monogràfic, abordat des de diferents perspectives, articles, reportatges, experiències i entrevistes que aborden temàtiques d’interès actual i social.

Recordem que us hi podeu subscriure en format paper, estigueu o no col·legiats així com adquirir números solts. Aquí hi teniu tota la informació.