Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Mostrem el nostre malestar en relació amb dos temes que depenen del Departament d’Educació.

 

El CEESC, nou membre del Consell Assessor de l’Estructura de Drets Humans de Catalunya.

 

Presentació del treball guanyador de la 6a edició del Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster.

 

La proposició dels sindicats de llogaters per regular els preus de lloguer a nivell estatal està rebent un suport social molt ampli. El passat 20 d'octubre, més de 9.000 organitzacions d'abast estatal impulsaven un manifest en què demanen al Govern espanyol l'aprovació d'una regulació en base a la llei vigent a Catalunya.

Aquesta iniciativa arriba quatre dies després de la reunió que els sindicats van mantenir amb el vicepresident social del Govern, en la qual es va mostrar compromès a treballar perquè l'Estat legisli properament en aquest sentit.

Des del CEESC, com ja vam fer amb el manifest Legislar per garantir lloguers assequibles, ens hem adherit també al Manifiesto de apoyo a una Ley de Regulación del Precio del Alquiler.

 

 

Un cop publicat el número d'enguany de la revista Quaderns d'Educació Social Tot anirà bé? Confinaments, incerteses, invencions..., publiquem on line i en obert el número anterior de la revista. Així que ja podeu consultar el número 21 dels Quaderns, Acció, reflexió i recerca.

En aquest número es va apostar per fer visible la tasca intel·lectual que s’activa en el fet educatiu, dedicar-hi el monogràfic, posant la lupa entorn de projectes on la reflexió esdevé el motor de l’acció. 

Així, ens interroguem al voltant de qüestions diverses que potser ens poden ajudar a prendre consciència del valor del cercle reflexió, recerca, acció, reflexió..., algunes de les quals podrien ser: es pot avançar sense saber?, quines necessitats formatives emergeixen durant la seva trajectòria i com les satisfan?, com construeixen coneixement?, com desenvolupen estratègies metodològiques adequades?, com fomenten la creativitat?, com poden alimentar el desig per seguir endavant? La idea del monogràfic no és que hi trobeu les respostes, però sí elements suggeridors per poder-les respondre.

A banda i fora del monogràfic, hi trobareu diferents continguts de temàtiques diverses, com els adolescents que migren sols, els horts socials ecològics o d'eines per transformar el masclisme i l’heteronormativitat amb joves. 

Per segon any consecutiu, les il·lustracions del Quaderns van anar a càrrec de Montse Fransoy

Amb aquests dos últims números publicats, ja teniu disponible en format digital i en obert tota la col·lecció dels Quaderns, una eina de difusió i aprofundiment de temes d'interès per a l'educació social. 

El Quaderns és la revista anual del CEESC, que es publica en format paper des de 2002. En una primera etapa es tractava d’una revista monogràfica, en què es van tractar temes com la mediació, la salut mental, l’ètica, la infància... El 2012 es va començar una nova etapa, en què la revista inclou, a més del monogràfic, abordat des de diferents perspectives, articles, reportatges, experiències i entrevistes que aborden temàtiques d’interès actual i social.

Recordem que us hi podeu subscriure en format paper, estigueu o no col·legiats així com adquirir números solts. Aquí hi teniu tota la informació. 

 

El proper dimecres, 11 de novembre a les 10 del matí, el CEESC organitza l'activitat on line "Activar-se, emprendre o inventar-se en Educació Social" i hi convida tots aquells educadors i educadores socials que tinguin la intenció o estiguin interessats a conèixer aspectes bàsics a tenir en compte alhora d’activar-se i intentar tirar endavant un projecte propi o compartit entre un equip.

Sempre és complex que les bones idees en l'àmbit social es transformin en un lloc i un model de treball que encaixi i funcioni. Ja sigui per raons ètiques, de pressupost, burocràtiques o organitzatives, en aquest àmbit sembla que s'hagi de fer alguna cosa més que picar pedra (una de les poques fórmules d'èxit que coneixem).

Parlarem de passes a seguir, recursos que poden ajudar i hi presentarem tres projectes engegats per professionals de l’Educació Social que han decidit prendre la iniciativa i construir un camí propi. Parlarem amb Antonio Alcántara, de La Perifèrica, entitat especialitzada en processos de participació, acció comunitària, i en alimentació saludable i cuina social. Treballa en el marc de l'economia social i solidària; Mercè Aranda, de Tata Inti SCCL, cooperativa de treball d’iniciativa social, sense ànim de lucre, nascuda a Barcelona de la mà d’una família inquieta, creativa i somiadora, i amb Quico Manyós, de Dignetik, entitat que t’ajuda a treballar l’autonomia personal, la dignitat de la persona i la reflexió ètica en el dia a dia de la teva empresa.

També comptarem també amb un dibuix bàsic de recursos i consells pràctics alhora d’activar-se, emprendre o inventar en Educació Social amb la participació d' Eva Sasot, la responsable tècnica d’atenció col·legial del CEESC i del Servei d’Ocupació i Orientació Professional - SOOP.

INSCRIPCIONS TANCADES

 

Vídeos i relatories de les activitats del #DiaES2020.

 

El passat 5 d’octubre membres de la Junta delegada del CEESC a Lleida es van reunir de forma telemàtica amb la regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030 de l’Ajuntament de Lleida, Mariama Sall.

La reunió es va celebrar amb la voluntat de tenir un diàleg constant amb l’equip de govern i amb l’equip tècnic de la Paeria.

Actualment, el CEESC ja té representació en alguns els espais (Consell de Benestar i Acció Social de Lleida, Consell Municipal de les Persones Grans, Consell Municipal de persones amb discapacitat, Consell Assessor Infància i Adolescència), i es va mostrar la voluntat de seguir-hi presents i augmentar la presència en altres espais de participació i consulta, com ara la Mesa Transversal per a la Recuperació de la Ciutat, al Consell Escolar Municipal, al futurible Consell de Ciutat o el Consell Municipal de Cultura, entre d'altres.

Vam plantejar la necessitat de garantir un pressupost digne per a l’àrea social i educativa, prioritari en el moment actual de crisi derivada de la pandèmia; i també la necessitat d’emprendre accions amb una mirada comunitària amb visió de ciutat.

Es va posar sobre la taula la problemàtica viscuda amb la campanya de la fruita d’aquesta temporada i la necessitat de pensar i planificar la campanya de 2021, evitant la improvisació. Cal mirada de territori, treballar de manera coordinada amb els ajuntaments de la zona i amb les diferents administracions perquè cadascuna assumeixi la seva responsabilitat.

També es van reclamar millores en les condicions laborals dels professionals de l’educació social, demanant que la Paeria garanteixi la contractació d'educadores i educadors socials als serveis que depenen de l'ajuntament i en garanteixi els drets laborals perquè fent-ho es vetlla pels drets de ciutadania a rebre una atenció professional i no precaritzada.

Durant la reunió es va agrair la il·luminació de la façana del Palau de la Paeria de Lleida de blau en motiu del #DiaES.