Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El Think Tank Jove neix el mes de maig de 2020, moment en què vam fer la primera reunió, amb la idea d’escoltar les persones membres del Col·legi més joves amb un objectiu doble: d’una banda, per tal d’actualitzar continguts, serveis, activitats o accions del CEESC i, de l’altra, i sobretot, rejovenir la participació i la implicació en el si de l’organització quan els col·legiats i les col·legiades més joves ja sumen més d’un 20% de la base social.

Amb l’objectiu, doncs, d’escoltar la veu dels joves es va proposat una enquesta a totes les persones col·legiades de menys de 35 anys per saber l’opinió que tenen sobre el Col·legi

L’enquesta constava de 10 preguntes orientades a obtenir informació sobre la satisfacció vers l’organització, dels serveis que ofereix el CEESC, així com també de les seves mancances i com es podrien millorar les accions i reivindicacions del Col·legi.

Primer de tot, podem destacar que les principals motivacions per col·legiar-se són la borsa de treball, les activitats i formacions, i la reivindicació de la professió. Referent a aquesta última motivació, es destaca bastant la importància de reivindicar i donar visibilitat a la important tasca que fan les professionals de l’Educació Social. D’altra banda, també trobem altres mancances sobre allò que podria oferir el Col·legi com, per exemple, ampliar l’oferta de formació pròpia, apostar per la recerca científica, accions al carrer per afavorir aquesta visibilitat, assessorament i formacions als llocs de treball i contacte entre les col·legiades. Trobem altres respostes, però, que van més enfocades a tasques que no pertoquen a un Col·legi sinó a altres entitats com, per exemple, els sindicats.

Quant a la descentralització de les activitats i formacions que ofereix el Col·legi, veiem que el percentatge és molt semblant entre els que creuen que l’oferta és equitativa a tot el territori i els que pensen tot el contrari.

D’altra banda, el 16 d’abril va tenir lloc la segona trobada del Think Tank Jove en què es va debatre al voltant d’alguns temes relacionats amb les qüestions plantejades a l’enquesta i per aprofundir sobre alguns altres.

Podem destacar la bona valoració que es té de les activitats on line que, segons les assistents, ha ajudat a descentralitzar-les i a facilitar-ne l’assistència ja que presencialment és més complicat compaginar horaris. Es remarca, però, la importància de fer activitats dinàmiques ja que sinó, amb aquest format, poden fer-se més denses. Es comenta que, una vegada passada la pandèmia, s’haurien de mantenir les activitats on line i anar alternant aquest format amb el presencial.

D’altra banda, es dona molta importància a apropar-se a les universitats i informar l’alumnat del Grau d’Educació Social sobre el Col·legi i presentar-lo com una oportunitat. Es fa una proposta de reduir la quota col·legial per al primer o primers anys.

Des d’aquí donem les gràcies a les col·legiades que van participar en aquesta segona reunió del Think Tank Jove i, també, a aquelles que van respondre a l'enquesta. Prenem nota de tota la informació recollida tant en la trobada com en l’enquesta i us animem a participar a les properes crides!

Si teniu més interès en aquesta proposta escriviu a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

 

Aquesta notícia ha estat redactada per Ariadna Falcó, estudiant en pràctiques d’Antropologia de la UAB.