Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Durant aquestes setmanes hem seguit amb les actuacions perquè els professionals de l’educació social formin part dels plans de vacunació de la Generalitat. 

Hem rebut resposta del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, ara Departament de Drets Socials, que ens comuniquen que el mes de febrer es va adreçar als centres, serveis i entitats socials que presten serveis en l’àmbit competencial del departament, amb independència de la seva fórmula de finançament (gestió delegada, contracte, concert, conveni, subvenció), pet tal de demanar les dades del personal essencial –ja fos professional o voluntari-, per tal de facilitar-les al Departament de Salut i que aquest les anés introduint en la seva programació de vacunació contra la covid-19.

Es considera personal essencial aquell que participa en l’atenció directa a les persones, ja sigui en serveis residencials, diürns, d’atenció ambulatòria o d’atenció domiciliària, per tant també els professionals de l’educació social (de les diferents tipologies de serveis socials d’atenció a la infància i l’adolescència en risc social i dels joves tutelats, extutelats i migrats sols, dels serveis socials bàsics, de l’àmbit de la joventut, del lleure i de la resta de serveis relacionats amb l’àmbit competencial del Departament). El personal d’atenció presencial al públic també s’ha considerat essencial però no el d’administració ni el dels serveis interns de les entitats.

Els educadors i educadores socials que estiguin treballant en centres de menors, centres de persones amb discapacitats i centres de gent gran, estan dins dels col·lectius prioritzats.  

Si el vostre centre, servei o entitat de l’àmbit social encara no ha rebut la sol·licitud de dades del seu personal essencial per a la vacunació contra la COVID 19, poseu-vos en contacte amb el CEESC (per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.) i us indicarem com fer-les arribar al Departament de Drets Socials, des d’on es faran els censos que s’enviaran a Salut.

Tenint en compte les següents consideracions:  

  1. L’activitat d’aquests centres, serveis i entitats socials ha de ser la pròpia de l’àmbit competencial del departament, amb independència de la seva fórmula de finançament (gestió delegada, contracte, concert, conveni, subvenció).
  2. La interlocució per a l’elaboració del cens de personal essencial és farà únicament a través de la persona responsable del centre, servei o entitat, però no amb les persones físiques- professionals o personal voluntari-.
  3. Per tal d’identificar si les dades del centre, servei o entitat ja han estat  enviades anteriorment, la persona responsable de cada centre, servei o entitat haurà de facilitar el codi RESES del centre/servei o CIF de l’entitat.
  4. El procés de vacunació, la seva programació i calendari, així com la decisió sobre els col·lectius prioritaris, correspon al Departament de Salut, com autoritat competent en matèria de salut pública. Des del Departament de Drets Socials només es  facilita la recollida d’informació prèvia i, per tant, no es podrà concretar cap informació relativa a la inclusió en la programació del personal essencial o sobre el calendari previst de vacunació.

Un cop el Departament de Drets Socials rebi la petició de cada centre, servei o entitat, des de la bústia de vacunació els farà arribar la informació, les plantilles i els documents que hauran d’emplenar i retornar per incloure el seu personal al cens de personal essencial.