Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Des de finals del mes de juliol, el CEESC forma part del Fòrum Estatal de la Coordinació de Parentalitat (FECPA) que té com a objectiu seguir avançant en la implantació de la figura del coordinador o coordinadora de parentalitat a l’Estat espanyol.

Qui és el coordinador o coordinadora de parentalitat?

El Coordinador o Coordinadora de Parentalitat (CP) ha de ser un professional de l’àmbit socioeducatiu, psicològic i social, o del sector jurídic, amb formació i experiència en mediació familiar i expert en la intervenció en infància/adolescència i família amb alta conflictivitat i, per tant, especialment vulnerable, capacitat per a produir canvis en la comunicació negativa entre progenitors i cap als fills i filles, és a dir, per enfocar una tasca d’acció a llarg termini, en l’adaptació personal, familiar i social del conjunt familiar i aconseguir, així, una criança positiva.

Per què els professionals de l’educació social han de poder formar part de la figura de CP?

El Libro Blanco de Pedagogia i Educación Social de l’ANECA recull que un dels àmbits professionals de l’Educació Social és el de la intervenció educativa per al desenvolupament comunitari i familiar. Així com la promoció del correcte desenvolupament de les funcions parentals, l’elaboració, seguiment i avaluació de treballs educatius individuals dirigits a la infància i a les seves famílies i la detecció precoç de situacions familiars i individuals de risc social.

L’Educació Social com a CP pot aportar:

  • Coneixement del procés evolutiu dels NNA (nens, nenes i adolescents).
  • Coneixement en les dinàmiques i processos familiars i del cicle vital de la família.
  • Coneixement de la regulació jurídica en l’àmbit de la família i de la infància.
  • Formació i capacitació de treball en equip.
  • Eines concretes d’intervenció educativa afectiva i emocional en la relació persona-persona.
  • Perspectiva de gènere.

L’Educació Social no pot faltar en un fòrum on han de tractar-se els conflictes parentals no resolts o mal gestionats que sobreexposen els NNA i poden arriben a ser una forma de maltractament.

El CEESC participa en algun altra entitat que promogui la coordinació de parentalitat?

El CEESC, des de l’any 2019, forma part del Grup de treball d’estudi de la coordinació de parentalitat del Centre de Mediació de Catalunya.

Aquest grup va néixer a partir de la necessitat, identificada amb el programa pilot de coordinació de parentalitat i els treballs posteriors, d’aprofundir més en l’anàlisi de la figura del coordinador de parentalitat i definir-ne l’organització, delimitar-ne amb més precisió el perfil professional i determinar els costos associats a aquesta figura.