Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya i l’Observatori del Tercer Sector presentem l’informe Trajectòries de l’educació social en l’Economia Social i Solidària i el Tercer Sector Social.

Aquest informe neix de la voluntat d’identificar i conèixer les relacions que s’han teixit al llarg dels anys entre professionals de l’educació social i el Tercer Sector. Especialment, després de la crisi de la COVID-19 que planteja uns reptes addicionals en el sector i pel que fa al paper de l’educació social.

L’aprofundiment en el coneixement sobre les relacions entre professió i sector ha de permetre generar sinergies entre tots dos actors, millorar-ne les relacions i, a la vegada, posar llum sobre els processos de construcció dels perfils professionals de l’educació social i el paper del Tercer Sector Social i l’Economia Social i Solidària.

L’informe analitza els processos de construcció dels perfils professionals, les condicions laborals i d’aprenentatge en el sector. I conclou que el Tercer Sector Social i l’Economia Social i Solidària es posicionen com un entorn de referència per a les primeres experiències laborals, i és el sector que més professionals en educació social ocupa i el que els permet una major adequació per al seu desenvolupament professional, tot i el recorregut de millora que presenta.

Aquest informe no hauria estat possible sense la participació d’educadores i educadors socials i a l’esforç i la voluntat de cooperació entre L’Observatori del Tercer Sector i el CEESC.

>> Llegiu o descarregueu-vos l'informe complet