Aquesta setmana el mitjà de comunicació La Directa ha informat que un agent del cos de la Policia Nacional ha fet servir documentació falsa per matricular-se al grau en Educació Social de la Universitat de Barcelona i, així, infiltrar-se en diversos moviments associatius.

Des del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) considerem altament alarmant el fet que algú amb documentació falsa pugui accedir als estudis que donen accés a la nostra professió, i:

1. Ens posem al costat de les institucions afectades per reclamar que s’aclareixin els fets que han permès aquesta vulneració de drets aprofitant-se d’una titulació oficial.

2. Donem suport a la decisió de l’equip rectoral de la UB d’activar els seus serveis jurídics per portar a terme l’anàlisi del cas per identificar i confirmar possibles irregularitats, estudiar-ne les implicacions i prendre les accions legals corresponents.

3. Rebutgem tota actuació que pugui vulnerar el lliure exercici del dret a l’associació, reunió i manifestació de la ciutadania o que pugui promoure’n la criminalització.

4. Volem ressaltar que la participació activa, l’associacionisme i els moviments socials són un element clau per a la millora d’una societat democràtica i compromesa, que fomenta la cohesió, crea xarxes i relacions i que facilita la pluralitat i la capacitat de donar resposta a les necessitats que van sorgint a la comunitat, a més de ser un dret individual a protegir.

5. Volem fer arribar la nostra solidaritat cap a les persones i els col·lectius afectats per casos d’infiltració i vulneració de drets com aquest.