Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El CEESC i Plataforma per la Llengua impulsem un conjunt d'accions per tal de fomentar i facilitar l’ús del català als espais professionals de l’acció social. En un temps en què l'ús social del català ha anat retrocedint, donar eines i recursos als professionals de l'acció social repercuteix directament en les persones amb qui aquests professionals tenen tracte.

El projecte es basa en tres elements diferenciats per tal de posar a disposició del conjunt de professionals de l'educació social eines i recursos per garantir que el català esdevé la seva llengua d'ús en l'acció socioeducativa.

Tots som referents

La primera de les accions que hem dut a terme és l’edició un tríptic que recull mites respecte de l'ús del català en l'àmbit de l'acció socioeducativa i accions i recursos per trencar-los i actuar en conseqüència per fer del català la llengua de referència i de cohesió social. Aquest tríptic forma part de la campanya “No t’excusis. Tots som referents lingüístics”, de Plataforma per la Llengua que vol renovar i enfortir el compromís amb el català dels sectors i agents més vinculats amb la joventut. El tríptic de l’Acció social se suma als ja editats de Família, Professorat i Lleure.

>> El podeu descarregar des d’aquest enllaç i fer-lo extensiu a les persones dels vostres equips a qui creieu que els pot ser útil. Així com imprimir-lo i penjar-lo als despatxos o sales de treball.

Curs en línia

En segon lloc, hem creat el curs “Tots som referents lingüístics! L’ús del català en els serveis socioeducatius”, un curs en línia, autoavaluatiu, de 6 hores de durada, i gratuït, dirigit a totes aquelles persones professionals de l’acció social que vulguin conèixer estratègies, eines i recursos per mantenir o, si més no, incloure de manera més fluïda el català al seu lloc de feina, promovent el debat i el treball al voltant dels hàbits lingüístics en aquest àmbit professional en concret.

La primera edició, obrirà inscripcions l’1 de juny i es podrà realitzar fins al 28 de juliol.

>> Tota la informació del curs la trobareu en aquest enllaç.

Dinàmiques de gestió lingüística

La tercera de les accions són tres dinàmiques, descarregables en aquest enllaç, que tenen com a objectiu que els equips d'un mateix centre socioeducatiu puguin analitzar la realitat lingüística del seu servei i pensar eines per millorar l'ús del català de manera conjunta.


El contingut d’aquests materials beu dels primers treballs realitzats per un grup d’educadores i educadors socials preocupats per la situació actual de la llengua catalana a serveis socials. Al novembre de 2022, des del CEESC vam programar una Càpsula en què vam debatre sobre educació, vincle, drets, tabús i prejudicis al voltant de criteris socials i educatius favorables a l'ús del català per part dels professionals en entorns vulnerables

Arran d’aquest primer contacte i de la demanda d’aquest grup de professionals, un cop valorada la idoneïtat de la proposta, vam posar-nos en contacte amb Plataforma per la Llengua per explorar possibilitats de treball conjunt.

Així doncs, des de finals del 2022, el CEESC i Plataforma per la Llengua estem treballant conjuntament en diferents accions per tal d’impulsar l’ús del català en l’acció social.

--

Aquest projecte respon a una de les funcions que queden recollides als Estatuts del CEESC: "Fomentar l'ús de la llengua catalana entre les persones col·legiades i en els àmbits institucionals i socials en els quals s'exerceix la professió, essent aquesta la llengua pròpia del Col·legi i la d'ús habitual en les actuacions internes i en les relacions externes d'aquest amb les persones col·legiades i la ciutadania".

>> Notícia de Plataforma per la Llengua

 

En col·laboració amb:

 

Amb el suport de: