El Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) s'ha reunit aquest dijous amb la Consellera d'Educació, Anna Simó, per tal de projectar la millora del sistema escolar de Catalunya i l'èxit educatiu de l'alumnat. Entre les mesures proposades hi ha la consolidació de la figura d'educadors i educadores socials a escoles i instituts.

La trobada ha comptat amb la participació del vicepresident del CEESC, Albert Font-Tarrés; el director de l'equip de treball del CEESC, Xavi Campos, i Rosa Guitart, en representació del Col·lectiu professional d’Educació Social i Escola del col·legi professional. La consellera ha estat acompanyada de la Directora general d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Raquel Garcia, i de Marta Molina, cap de gabinet de la consellera.

La representació del CEESC ha plantejat com els graduats universitaris en Educació Social tenen les competències i habilitats per abordar les barreres d'aprenentatge, la diversitat, les condicions d’educabilitat i les relacions amb l'entorn de l'alumnat per tal de fer centres educatius realment inclusius. Al mateix temps que es garanteixi l'èxit educatiu, la interdisciplinarietat, la convivència i l'equitat.

Entre altres aspectes que s'ha acordat treballar, des del CEESC destaquem que des de la Conselleria iniciarà l'elaboració d'un informe per avalar tècnicament i econòmicament la figura dels educadors i educadores socials a escoles i instituts.

Recordem que les funcions oficials de les educadores i els educadors socials als centres educatius són oficials des del començament d'aquest curs 2023/24, després d’un procés que ha durat gairebé tot el curs 2022/23 entre un grup de treball liderat pel Departament d’Educació i amb la participació de diferents perfils socioeducatius als centres, entre ells, educadores i educadors socials que treballen actualment a escoles i formen part del Col·lectiu Professional d’Educació Social i Escola del CEESC.

 

Autoria fotografies: Departament Educació.