La Revista de Educación Social y Pedagogía Social del Uruguay (RESPU) ha obert la convocatòria d’articles per al seu número 14 (2025), dedicat a commemorar els 20 anys del XVI Congrés Mundial d’Educadors Socials celebrat a Montevideo el 2005.
El dossier vol recuperar la memòria del Congrés i, alhora, reunir textos reflexius sobre pràctiques, investigacions i aportacions teòriques en educació i pedagogia social. Els articles podran adscriure’s a cinc eixos temàtics: història i memòria de la professió; àmbits de pràctica; pedagogia social com a camp crític; problemàtiques socials i educatives actuals, i sistematització d’experiències.
>>Més informació sobre la convocatòria.
>>La recepció de treballs estarà oberta fins al 20 d’octubre de 2025.
Des del CEESC us animem a presentar-hi articles i a fer sentir la veu de l’educació social catalana en aquesta publicació internacional. Algunes col·legiades i col·legiats ja van viure en primera persona el Congrés de Montevideo, i aquesta és una bona ocasió per recuperar aquell esperit i actualitzar-lo amb noves mirades i experiències.