Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Al voltant de 90 persones van participar a la Jornada “L'Educació Social a l'Escola", celebrada el passat 11 de maig a l’Espai Jove La Fontana de Barcelona. El mes de febrer, des del CEESC vam fer públic el Manifest “La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars”, que ja ha aconseguit més de 2.300 adhesions i aquesta Jornada ha estat l’espai per presentar-lo en societat aquest manifest i fer una declaració d’intencions. Cada dia, doncs, som més els que reclamem l’Educació Social a l’Escola.

Com a introducció a la reivindicació, es va fer un breu recorregut pels 5 anys d’història del Col·lectiu d’Educació Social i Escola del CEESC, que a través de diferents estudis, actes i aliances amb entitats del sector, ha arribat ara a la concepció d’aquest Manifest i a la definició dels àmbits i funcions que ha de tenir la figura professional de l’educadora i l’educador social als centres escolars.

Després, en Miquel Castillo, educador social, doctor en Pedagogia i consultor docent de la UOC, va exposar la realitat dels educadors i educadores socials a Catalunya amb algunes dades que mostra en aquest estudi. Avui ens trobem amb 217 professionals tècnics educatius, i a finals del 2018 el Parlament de Catalunya va instar el Govern de la Generalitat a “incorporar, durant el curs 2019-2020, dins dels equips docents dels centres de primària i secundària públics i concertats de Catalunya, un educador social”.

Seguidament, es va desenvolupar la taula rodona "Àmbits i funcions de la figura professional de l’educadora i l’educador social als centres escolars", amb participants de la comunitat educativa i professionals de l’educació social. S’hi va destacar la importància de qüestionar-se les fronteres entre l'àmbit informal i el curricular quan parlem d’educació i també de la importància d’explicar la figura de l’educador/a social inclosa a l’escola com a tallafocs i no com a apagafocs, “esdevenint agents forestals que fem un treball més de prevenció i no bombers”.

A la Jornada també es va es va presentar el vídeo de funcions de l’educador/a social a l’escola que ha editat el Col·lectiu. Es pot trobar al canal de youtube del CEESC.

Aquesta jornada ha estat impulsada pel Col·lectiu professional Educació Social i Escola del CEESC que treballa en la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius..

Per a més informació:

Us demanem que signeu el Manifest “La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars” i el feu circular, per tal d’aconseguir el màxim d’adhesions i fer d’aquesta demanda una realitat el més aviat possible.