Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

La setmana passada es va tancar un acord de pressupostos catalans, que inclou entre les seves actuacions el desplegament de l’escola inclusiva (+54 M€), una notícia que des del CEESC destaquem i aplaudim.

Si aquest acord tira endavant i s’acaben aprovant aquests pressupostos, des del CEESC esperem que el Govern de la Generalitat, a través del Departament d’Educació, executi la resolució en què el Parlament de Catalunya instava en el darrer Ple del Parlament del 2018 a “Incorporar, dins dels equips docents dels centres de primària i secundària públics i concertats de Catalunya, un educador social que realitzi les tasques d’acompanyament als infants i adolescents, vetlli pel compliment dels protocols d’abús sexual o assetjament escolar i esdevingui un referent clar per als serveis socials comunitaris dins de l’escola”. Celebrarem, també, que es pugui anar un pas més enllà amb el desplegament d’efectius i recursos per a una escola inclusiva real i esperem demostrar que la professió de l’Educació Social hi té un paper clau.

Des del CEESC volem recordar que des del juny de 2014 treballem amb l’objectiu de la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic, a través del Col·lectiu Professional d’Educació Social i Escola. Amb quasi 5 anys d’esforç i constància, amb l’impuls de diferents actes, estudis i aliances amb entitats del sector, s’ha consolidat amb arguments de pes, que les educadores i els educadors socials són imprescindibles a l’escola. Esperem doncs que amb aquests nous pressupostos es faci un pas endavant a raó de tota la feina feta.

El Manifest “La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars”, ja ha aconseguit 2.360 adhesions, 2.329 a títol individual i 31 d’entitats, entre les quals trobem, per exemple, la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya i l’Associació Catalana d'Empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura, així com els grups parlamentaris d’En Comú Podem i dels Socialistes de Catalunya.

Cada dia, doncs, som més els que reivindiquem la incorporació de l’educador/a social als centres educatius en qualitat d’agent educatiu pertanyent a l’equip docent i treballant en col·laboració i coresponsabilitat amb les professionals del centre.

Descarrega't el Manifest i el Decàleg de funcions de l’educadora i l’educador social als centres educatius (pdf)

I si encara no ho has fet:

>> Llegeix el manifest

Signa el manifest com a entitat  //  Signa el manifest a nivell individual.

L’escola al llarg de la seva història s’ha enfrontat a reptes i necessitats de canvi per anar adaptant-se a les realitats i pressions socials i polítiques que ha anat rebent. En l’actualitat, l’escola ja no es pot concebre com una entitat tancada en si mateixa i autosuficient. Les diferents realitats a les quals ha de fer front l’escola, obliguen a una reflexió i a un replantejament de les funcions que realment s’hi estan duent a terme, i provoca preguntes al voltant de quines han de ser les mirades que han de confluir en l’educació escolar o quines estructures possibiliten enfrontar-se als reptes i necessitats que té.

L’escola té necessitat d’entendre’s com a part de la societat que l’envolta, aportant i rebent, col·laborant i dialogant amb els diferents agents socials i educatius de les seves realitats, incorporant-hi mirades educatives i socials de diferents disciplines i professionals amb compromisos educatius. Reflexions a realitzar sobre la institució escolar que s’han d’entendre com una oportunitat per a repensar l’educació.

Per assumir els actuals reptes i els que vindran, i cercar vies de treball, és necessari contemplar la necessitat de figures professionals que, amb perfil educatiu i des de les competències pròpies de la seva disciplina, puguin aportar sabers, mirades, sensibilitats i eines que ajudin al centre educatiu. Els educadors i educadores socials poden aportar una mirada socioeducativa al centre educatiu i dur a terme funcions de suport i acompanyament.

Llistat d'entitats que han signat el Manifest:

Actiesport Management, SL
Actua SCCL
Alkaria ONG Catalana
AMPA Escola Els Convents de Martorell
Associació Catalana d'Empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura (ACELLEC)
Associació Circula Cultura
Associació de Veïns Bonavista-El Mas
Associacio de Veïns Cappont
Baró De Viver
Casal del Mestre de Santa Coloma de Gramenet
CEPS Projectes Socials
Down Lleida
Escola Els Porxos
Escola Jaume I
Escola Pia d’Olot
Facultat d'Educació Social I Treball Social Pere Tarrés - Universitat Ramon Llull
Fc Sankt Pauli Fanclub Catalunya
Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya
Fundació Autisme Mas Casadevall
Fundació MAIN
Fundació Privada Integramenet
Gabinet Psicològic Romeu
Grup Parlamentari Catalunya En Comú Podem
Laboratori d'Aplicacions de la Tecnologia a l'Educació - L@TE
L'Esperança
Lo Somriure Solidari
Mancomunitat de la Safor
Nara
Objeteria Los Días Felices
Partit dels Socialistes de Catalunya
Tata Inti SCCL

 

 

 

Notícies relacionades