Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

La figura professional de l’educador/a social en l’atenció primària del sistema català de salut

Aquest document exposa els motius pels quals la figura de l’educador/a social s’ha d’incorporar en els equips d’atenció primària com a referent socioeducatiu i comunitari.

El document fa un emmarcament general sobre la figura de l'educador social i després aprofundeix en la figura d'aquest professional en els equips d'atenció primària, separant-ho en acció socioeducativa, funcions i avaluació socioeducativa.

El document conclou que:

  • La figura de l’educador/a social es podria incorporar en els equips d’atenció primària com a referent socioeducatiu i comunitari.
  • Realitzaria, juntament amb l’equip interdisciplinari de l’EAP, la detecció, l’abordatge, la valoració i l’establiment de plans d’atenció individuals, grupals i comunitaris.
  • Les actuacions es dirigirien a la població en situació de risc social, vulnerabilitat o desprotecció, amb la finalitat de proporcionar una atenció integral i coordinada entre l’atenció primària i comunitària, la salut mental i els recursos socials del territori.
  • L’absència de la figura de l’educador/a social dins de l’atenció primària en el sistema de salut ens assenyala un buit d’atenció i, com a conseqüència, una pèrdua de qualitat en els dispositius.

Els autors són Marta Pi, David Ventura, Silvia García, Ramona Fernández, Ángel Cabeza, Noa Soliño i Bego Lara Haro, membres del Col·lectiu professional de Salut Mental del CEESC.

>> Descarregueu el document (pdf)