Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Núm. 13. L'Educació Social i les Formacions. Una garantia per a pràctiques de qualitat
Data de publicació: Juliol 2010

En aquest tretzè número de Quaderns fem un recorregut que es decanta per experiències i per professionals que donen valor tant a la pràctica de reflexionar sobre l’escena professional, com a la pràctica de teoritzar-hi, per tal de compartir les experiències i el coneixement.

Apostem per la formació, com a eina i procés, per a l’apropiació i l'ús de les competències necessàries per implementar les nostres funcions professionals. Aquestes funcions les podem compartir, però hi hem d’observar la multiplicitat de pràctiques, institucions, orientacions teòriques i canvis d’època, així com la singularitat de les persones amb què treballem; és per això que parlem de formacions en plural.

Esperem que la lectura dels articles permeti generar preguntes i converses en relació amb el paper i l’estat de la formació en l’educació social. Aquest monogràfic pretén, doncs, ser un retall d’una realitat múltiple i canviant.

Consulta'l online

 

SUMARI

  • Presentació. José Miguel Leo Barragán
  • Educació Social: quina formació per a quin professional? José García Molina i Juan Sáez Carreras
  • La supervisió: una eina per a la reflexió educativa. Segundo Moyano
  • Formació i saber. Toni Garin
  • El què, el com i el per què de la formació continuada de l’educador social. Enric Lletjós i Pilar Morros
  • La formació inicial dels educadors socials en el context de l'EEES. Reflexions i reptes. Maria Pallisera i Judit Fullana
  • Els llocs de supervisió. Consideracions sobre la supervisió en equips educatius. Enric Bolea
  • La ignorància i la il·lusió, els millors aliats per a la formació. Soledad Hernández i Joan Muntané
  • Aprendre treballant, aprendre dels companys. Susana Gracia, Juan Antoni Martínez, Montserrat Sánchez, Joan Huguet, Xavier Botanch, Elisabet Boó i Antonio Fernández
  • Reflexions al voltant del lloc que ocupa la teoria en educació social, avui. Violeta Núñez
  • La formació dels educadors socials com a espai d’oportunitats. Encarna Medel
  • Formació i pràctiques significatives. Aleix Caussa

Il·lustracions: Hèctor Moliner Vicente