Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Núm. 5. Educació Social i Persones amb discapacitat. Un canvi en l'actitud envers la diferència
Data de publicació: Març 2005

Els Quaderns d’Educació Social aposten per fer un recorregut per tots els àmbits on intervenen les educadores i els educadors. A partir de les diferents tasques, volem donar a conèixer maneres, models i experiències de treballs diferents i, basant-nos en elles, analitzar i reflexionar sobre la pluralitat d’espais d’intervenció de l’educador social.

En aquest número de Quaderns hem volgut incorporar les experiències de les educadores i els educadors amb persones amb discapacitat desenvolupades bàsicament en els espais d’atenció A centres ocupacionals i de treball, oci i espais de vida quotidiana; àmbits en què la intervenció de l’educador social juga un paper molt rellevant.

Hi volem plantejar els canvis de perspectiva que a poc a poc s’han anat introduint en l’atenció de les persones amb discapacitat, constatant la plena vigència del concepte de normalització, i defensant la figura de l’educador com un acompanyant qualificat de les persones.

Únicament a través d’un canvi en l’actitud i el comportament social envers la diferència, podem preveure amb un cert optimisme, un futur més just i solidari.

Consulta'l online

 

SUMARI

  • Presentació. Núria Isanda
  • Els educadors i les educadores socials en el camp de les discapacitats. Funcions i tasques. Crescencia Pastor
  • Una pinzellada de la discapacitat a Catalunya. Mercè Collet i Carles Riera
  • Un model d'atenció comunitària a persones amb greus discapacitats psíquiques. Efrèn Carbonell
  • Treballem de manera globalitzada. Diego Gallardo i Maria Torres
  • Escolaritat compartida, una eina per a la integració. Blanca Maldonado
  • Projecte Espai Vital: cap a la construcció d'una societat per a totes. Maria Josep Valls
  • El treball amb suport i la inserció laboral de les persones amb discapacitat. Algunes aportacions a partir de la recerca. Maria Pallisera
  • Utopies, realitats, fidelitats i resistències (La cooperativa L'Olivera o com aprendre a viure la integració social des del món rural durant 30 anys). Cooperativa L'Olivera
  • Busquem pis a Ciutat Vella. Imma Bertrán
  • "Tu ets tu i jo sóc jo, i tots som diferents". Carme Blanch i Marisa Feliu
  • El servei de suport a la pròpia llar, perspectives inicials d'una nova modalitat de servei de suport a la persona. Josep Ruf
  • Vida autònoma des d'una perspectiva biopsicosocial. Gema Saura
  • Cap a un nou model en la pràctica de l'esport adaptat (esport adaptat i integració). Albert Lisbona
  • Experiència d'oci i temps de lleure en persones afectades de paràlisi cerebral. Àngels Estupinyà, Trinidad Rubiales i Manel Maigi
  • El servei de menjadors en un lloc d'aprenentatge real. Anna Farré
  • Grups d'autogestors. Eloi Villalta