Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

L’educador/a social i els drets de les persones preses. Hi tenim alguna cosa a dir?

Càpsula: L’educador/a social i els drets de les persones preses. Hi tenim alguna cosa a dir?

Data: 22 d'octubre de 2020.

A càrrec de: Pau Berbel, jurista i psicòleg, membre d'Irídia, i Mireia Salazar Gabarró,advocada, coordinadora de l'àrea de presons d'Irídia.

Autora de la relatoria: Maria Vázquez.

Aquesta Càpsula va abordar dues temàtiques principals vinculades al món de la presó: els drets de les persones preses i el rol de l’educador/a social en relació amb aquests drets. Ho vam emmarcar en la tasca que desenvolupa l'Associació Irídia i en una aproximació inicial sobre el món de la presó. Els drets de les persones preses. La tortura i els tractes inhumans i degradants. Vulneracions i mecanismes de defensa i el rol de l’educador social i la intervenció socioeducativa. Amb exemples també, de situacions viscudes a raó de l'estat d'emergència sanitària. Vam reflexionar sobre les potencialitats, límits i reptes que presenta, així com sobre alguna de les eines d’intervenció que utilitza.

Descarregueu-vos la relatoria.

Mireu el vídeo de la Càpsula.

Descarregueu-vos la presentació en power point.

 

Amb el suport de: