Cultura profesional y autonomía: fortaleciendo la identidad de la educación social

Activitat: Jornada congresual del IX Congreso Estatal de Educación Social: Cultura profesional y autonomía: fortaleciendo la identidad de la educación social

Data: 22 de gener de 2026

Lloc: Seu del CEESC a Barcelona i per streaming.

Ponents

  • Encarna Medel García, educadora social i consultora de la UOC, amb una àmplia trajectòria en formació, assessorament i supervisió en equips en l'àmbit social i educatiu.
  • Aleix Caussa Bofill, piscòleg per la UAB, amb DEA (2005). Fundador de Spora Sinergies i adjunt a la direcció de la Fundació Nou Barris per a la Salut Mental.

Aquesta jornada, organitzada juntament amb la UOC, forma part dels actes precongressuals del IX Congrés Estatal d'Educació Social, que se celebrarà a Cartagena, al maig de 2026, sota el lema “La autonomía y la cultura profesional en la acción socioeducativa”.

L'objectiu de la jornada era obrir un espai de reflexió col·lectiva sobre:

  • com es construeix i se sosté la cultura professional,
  • quines formes adopta l'autonomia en la pràctica quotidiana,
  • com es negocien els marges de decisió en contextos institucionals complexos,
  • i quin paper tenen la supervisió i les comunitats de pràctica en l'enfortiment de la identitat professional

 

>>Mireu el vídeo de la Jornada (CAST).

>>Consulteu la relatoria de la jornada (pdf) (CAST)

 

Activitat organitzada per:

 


>>Web del Congrés

>>Bases per a la presentació de materials