Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Us presentem el nou número dels Quaderns d’Educació Social: Quaderns d’Educació Social número 22: Tot anirà bé? Confinaments, incerteses, invencions...

La pandèmia ha sacsejat tots els aspectes de la vida i també ha sacsejat l'edició d’aquest Quaderns. Aquest número, que s’ha fet en ple confinament, és diferent. És més breu, i només consta d’un monogràfic ampliat, al voltant del context de pandèmia per COVID-19 que estem vivint.

Aquest context, que requereix que els professionals de l’educació social ens adaptem un cop més, presenta nous reptes, però sobretot suposa una crisi humana, social i econòmica per a tots i totes. La nostra professió s’hauria de fer més visible ara més que mai, no tant en la seva vessant tècnica i metodològica, sinó en la seva funció sociocrítica i política. Per a nosaltres no és negociable: posem la vida al centre. Optem per la defensa de la vida, la vida digna, la vida plena. Ens reivindiquem com una professió de vida.

Des de Quaderns hem volgut defugir la mirada curta i hem evitat afegir-nos al soroll de la immediatesa informativa que ha marcat el temps de confinament, aportant una mica de distància i perspectiva. Obrim una escletxa que ens faciliti elements per confrontar-nos amb aquest desafiament.

Així comptem amb dos reportatges centrats en fets i situacions viscudes durant la pandèmia, João França recull l’experiència i els efectes del confinament en sis àmbits diferents de l’educació social i Yerai S. Iborra recull com s'ha viscut la COVID-19 a través de les respostes autònomes i de base comunitària. A l'entrevista, Joan Gener conversa amb Pau Llonch sobre com la situació provocada per la COVID-19 en un moment on el desenvolupament neoliberal del capitalisme no garanteix la reproducció d’una vida digna per una majoria de les persones. Marta Venceslao ens presenta un treball exploratori sobre les lògiques que vertebren el camp social educatiu com a mecanisme de contenció de determinats sectors i Carlos Sánchez-Valverde analitza les fites de l’educació social a l'inici del segle XXI. 

En aquest número tampoc no hem volgut deixar de banda la part gràfica i comptem amb les il·lustracions interiors de Manel Fontdevila i les que il·lustren la portada i el monogràfic, de la Clara Sáez. 

A més a més, l’excepcionalitat del moment, ens ha portat a decidir que aquest número, de manera extraordinària, surti des del primer moment amb els continguts en obert en format digital. D’aquesta manera, facilitem la difusió d’una publicació que fa evident que som una professió essencial i a la qual cal tenir en compte, també en aquests moments. Així, el podreu consultar en obert, a partir d’avui.

Això és possible gràcies a la confiança de les persones subscriptores del Quaderns, que fan possible aquest projecte. En som conscients i per això, des d’aquí, els ho volem agrair. 

Les persones que hi esteu subscrites, els rebreu en paper d’aquí a unes setmanes. I, si no hi esteu subscrits, encara hi sou a temps.

Escampem aquest Quaderns. Volem que sigui una eina de debat i discussió col·lectiva.

Presentació dels Quaderns al nostre perfil d'Instagram.