El Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) ha comparegut davant la ponència sobre el Projecte de Llei de l’Economia Social i Solidària (ESS). La intervenció ha estat a càrrec de Julio Martínez, membre del CEESC, que ha explicat els motius pels quals el Col·legi ha presentat esmenes al text de la futura llei.

Durant la compareixença, Martínez ha subratllat que els professionals de l’educació social actuen com a mediadors en els conflictes entre entitats amb capacitat econòmica i política i les persones en situació de vulnerabilitat, incloses aquelles amb diversitat funcional. També ha remarcat la complexitat de l’avantprojecte de llei, marcada pel gran nombre de debats i processos participatius previs a l’aprovació del projecte.

Les esmenes presentades pel CEESC incideixen en tres eixos principals:

  • Participació i reconeixement institucional: garantir la presència del CEESC en espais de representació i concertació, especialment en el futur Consell Català de l’ESS.
  • Millora de definicions i coherència conceptual: incloure criteris clars sobre lucre/benefici, models de governança i delimitació de les entitats que formen part real de l’ESS.
  • Aterrament operatiu de la llei: incorporar mecanismes d’avaluació i control, i assegurar condicions laborals dignes, ocupació estable i qualitat en els serveis.

Julio Martínez ha destacat que “necessitem eines per demostrar què estem fent i com ho estem fent”, reforçant així la necessitat de reconeixement i visibilitat del treball dels educadors socials dins del sector de l’economia social i solidària.

>>Podeu consultar el document complet d’esmenes del CEESC.

 

Podeu veure la compareixença completa [minut 01:09:42]