Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Relació dels professionals de cada àmbit que ens acompanyaran a la JORNADA: Camins i perspectives professionals de l’Educació Social. #PerspectivES19 i dels estudis de màster i postgrau per àmbits d'intervenció.

Infància i adolescència

Sandra Hernández. Educadora social i psicopedagoga. Actualment treballa a l’Equip d’Atenció a la Infància (EAIA) de l’Ajuntament de Terrassa. És membre del Col·lectiu de protecció a la infància i adolescència del CEESC.

Anna Juanola van Keizerswaard. Educadora social i antropòloga social amb experiència en intervenció socioeducativa amb infància, adolescència i joves en situació de risc d’exclusió social i en gestió de projectes socials. És membre del Col·lectiu de protecció a la infància i adolescència del CEESC.

Toni Rubio. Educador social i amb postgraus en Intervenció Pedagògica Sistèmica i Coaching Sistèmic i Resolució de Conflictes i Mediació Familiar Sistèmica. Treballa al CRAE Maria Assumpta, és mediador familiar i membre de família acollidora professional, en unitat de convivència d’acció educativa (UCAE). També és membre del Col·lectiu de protecció a la infància i adolescència del CEESC.

Informació sobre el Col·lectiu de Protecció a la Infància i l’Adolescència del CEESC

Judith Farell. Educadora social i psicopedagoga. Ha treballat en l’organització de cursos de formació ocupacional amb persones amb drogodependència, en ludoteques i en centres oberts. Des de fa 16 anys dedica la seva tasca professional a la infància en risc social i és la responsable d’un centre obert de Creu Roja.

Sara Cuscullola. Educadora social, màster en TEA. La seva experiència professional se centra en persones amb diversitat funcional i en infància i adolescència en risc d’exclusió. Actualment és la responsable d’una ludoteca a Creu Roja.

Núria Fuentes-Peláez. Docent i investigadora del Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació (MIDE). Coordinadora del Grup de Recerca en Intervencions Socioeducatives en Infància i Joventut (GRISIJ). La seva recerca està relacionada amb la protecció de la infància i les intervencions familiars, especialment pel que fa a l’acolliment familiar i a l'adopció.

Paco López Jiménez. Doctor en Psicologia, professor de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL (Degà entre 2007 i 2017) i membre del Grup d’Innovació i Anàlisi Social (GIAS). Les seves aportacions docents i de recerca estan focalitzades en les competències socials dels professionals de l’acció social i educativa i en el vessant aplicat de l’assessorament psicopedagògic, de manera particular en allò relacionat amb l’educació per a la salut, la resiliència i l’abordatge de situacions crítiques per part dels professionals socioeducatius, especialment en contextos d’intervenció amb infància, adolescència i família.

Estudis posteriors

Universitat de Girona

Medi obert / Joventut

Meritxell Prat i Arimany. Educadora social. Postgrau en Cultura de Pau. Des de 2005 treballa en atenció a l’adolescència en risc a través de l’esport i en medi obert i coordina l’equip d’educadores dels projectes d’infància de Creu Roja a Manresa. Membre del Col·lectiu professional del CEESC de Medi Obert.

Informació sobre el Col·lectiu de Medi obert del CEESC

Angie Carrasco. Educadora social. Màster Interuniversitari Joventut i Societat. Especialitzada en l’àmbit de la joventut, la seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en el sector de l’acció social, les polítiques públiques i el lleure. Actualment treballa com a tècnica de joventut a l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat.

Pere Soler. Doctor en Pedagogia i professor titular d'universitat al Departament de Pedagogia de la Universitat de Girona. Especialitzat en polítiques de joventut, associacionisme i participació infantil i juvenil, desenvolupament comunitari, educació en el temps lliure i animació sociocultural. Cordinador general del Màster Oficial Interuniversitari en Joventut i Societat (MIJS). Més informació.

Estudis posteriors

UdG, UB, UAB, URV, UdL, URL

Universitat de Barcelona

Escola

Elisabeth Arpal Salvador. Educadora social. Màster en Mediació i Resolució de Conflictes. Educadora en un CRAE i coordinadora del col·lectiu professional Educació social i escola del CEESC.

David Bernal. Educador social. Postgrau en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària. Actualment treballa al Servei d’Acompanyament socioeducatiu per adolescents en risc pel Consell Comarcal del Pla de l’Estany i a l’INS Pla de l’Estany de Banyoles. Membre del Col·lectiu professional Educació Social i Escola del CEESC.

Informació sobre el Col·lectiu d'Educació Social i Escola del CEESC

J. Reinaldo Martínez-Fernández. Doctor en Psicologia amb èmfasis en processos cognitius per la Universitat de Barcelona (UAB). Actualment es el Coordinador del Grau d’Educació Social de la UAB i el seu àmbit d’acció son els patrons d'aprenentatge, l'aprenentatge autoregulat i la formació en investigació al llarg de la trajectòria acadèmica. El 2011 impulsa el Grup d’Investigació PAFIU (UAB). Més informació.

Eva Bretones Peregrina. Educadora social. Màster en Investigació Bàsica i Aplicada en Antropologia per la UAB. Doctorada per la UAB. Actualment és professora als estudis de Psicologia i CCEE, Grau en Educació Social, de la UOC. A la docència en la universitat s'hi ha de sumar la seva pràctica professional amb diferents col·lectius amb dificultats de participació socioeducativa. S'ha especialitzat en polítiques educatives i antropologia de l'educació. Pertany al grup d'investigació GRAFO, Antropologia Fonamental i Orientada, de la UAB i al grup d'investigació LES, Laboratori d'Educació Social, de la UOC.

Estudis posteriors

Universitat de Girona

Universitat de Barcelona

Universitat Autònoma de Barcelona

Sense llar

David Vázquez. Educador social, psicopedagog i dinamitzador sociocultural. Ha treballat amb infància en risc, persones sense llar i actualment amb joves migrants. Coordina equipaments residencials per a col·lectius en situació de risc social. Tutor i docent al Grau d’Educació Social de la UOC i al CFGS d’Integració Social. És membre del Col·lectiu de persones sense llar del CEESC.

Informació sobre el Col·lectiu de Persones Sense Llar del CEESC

Núria Fabra Fres. Doctora en Pedagogia Social i educadora social. Professora associada del Departament de Teoria i Història de l'Educació (THE) de la UB. Amb experiència contrastada en serveis de protecció a la infància i d'acolliment familiar i adopcions, actualment es consultora, formadora i coordinadora de la Taula de participació social del Departament de justícia (TPS).

Jose Tello. Educador social i Màster de Recerca de l'Educació, Currículum i Processos d'Innovació en Educació. Professor associat de la Unitat de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB. Actualment està vinculat a serveis socioeducatius d'acompanyament a persones que han vist modificada la seva capacitat legal d'obrar per motius de patologia dual. Forma part de la Junta Permanent de la Xarxa d'atenció a persones sense llar de Barcelona. 

Mediació

Francesca Ferrari Rebull. Pedagoga i educadora social i mediadora. Màster en Direcció d’Organitzacions i en Recursos Humans. Membre del Comitè Assessor del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya. Vicepresidenta del CEESC, coordinadora del Col·lectiu Professional de Mediació.

Inmi Roura. Educadora social i mestra d’Educació Infantil. Mediadora familiar. Postgrau en Mediació amb la Comunitat Gitana. Ha treballat als Serveis Socials del barri de
Sant Cosme al Prat del Llobregat i en diferents serveis en medi obert amb infància i les seves famílies. Actualment treballa a l’Institut La Bastida de Santa Coloma de Gramenet com a professora del Cicle formatiu d’Integració Social i com a coordinadora del Servei de Mediació Escolar. Membre del Col·lectiu de Mediació del CEESC.

Informació sobre el Col·lectiu Professional de Mediació del CEESC

Jaume del Campo Sorribas. Doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació. Ha estat director del màster propi de la UB: "Mediació i societat inclusiva: gestió i transformació del conflicte (2009 - 2013) i assessor del Llibre Blanc sobre Mediació a Catalunya en matèria de mediació penal juvenil (2011). Més informació.

Estudis posteriors

Universitat de Barcelona

Salut (gent gran, salut mental, drogodependències)

Marta Pi. Educadora social. Postgrau en Relacions Humanes i dinàmiques de grups per a la intervenció socioeducativa i Màster en Treball Social Sanitari. Especialitzada en el camp de la salut mental, actualment treballa en el Programa de Seguiment Individual (PSI) dins del camp de la psiquiatria comunitària a Granollers. Membre del Col·lectiu de Salut del CEESC.

Informació sobre el Col·lectiu de Salut del CEESC

Fran Calvo. Educador social. Ha treballat en l’àmbit de les drogodependències i amb persones sense-llar els últims 12 anys, a la Xarxa de Salut Mental i Addiccions de Girona. És Llicenciat en Psicopedagogia, Màster en Psicologia de la Salut Màster en Intervenció comunitària i Doctorand en Psicologia (defensa de tesi setembre de 2019). És professor associat de la Universitat de Girona i les seves línies d’investigació versen sobre el sensellarisme i les addiccions. Més informació.

Estudis posteriors

Universitat de Barcelona