Volem la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic.
El seu objectiu és la incorporació institucional i plena de les educadores i els educadors socials als centres educatius de caràcter públic.
Fins ara, la figura de l’educador/a social s’ha introduït en aquests centres de manera molt puntual. Ara s’està realitzant una recerca de centres escolars amb presència d’educadors i educadores socials, per tal de visibilitzar, compartir i reflexionar al voltant d’aquestes experiències.
El col·lectiu està treballant conjuntament amb altres entitats com la Fundació Jaume Bofill o la Federació de moviments de renovació pedagògica de Catalunya. Actualment, està col·laborant amb la Universitat Oberta de Catalunya entorn de la situació dels educadors i educadores socials a les escoles de primària i secundària de Catalunya, tant pel que fa als seus aspectes més quantitatius, com pel que fa a la seva dimensió més qualitativa i valorativa. Hi ha grups actius a Barcelona, Girona i Lleida.
Dossier del Col·lectiu Professional de l'Educació Social a l'Escola del CEESC - objectius, recorregut, cronograma... - (pdf octubre 2018).
Articles relacionats al blog del CEESC:
- Educació social i escola, presentació a la UB, 1 de març de 2018
- Educació social i escola, una trobada necessària, 28 de gener de 2016.
A la Jornada #PerspectivES18 vam preguntar a l'Elisabeth Arpal i la Montse Sánchez, membres del Col·lectiu, pels reptes de futur d'aquest àmbit: