Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Jornada Avaluació i Qualitat en la Pràctica de la Mediació. Cap a una Mediació de Qualitat

 Jornada Avaluació i Qualitat en la Pràctica de la Mediació. Cap a una Mediació de Qualitat

Dates: dilluns, 15 d’octubre de 2018, de 16 a 21 hores.
Lloc: IDP-ICE UB. Campus Mundet. Edificio Llevant. Aula Ernest Mascort.

L’avaluació no pot ser només un recompte últim de resultats, sinó que ha de suposar les accions intencionals que configuren un procés de millora contínua. Concebuda d’aquesta manera, l’avaluació s’assimila, segons Silvia Vecchi, a una «investigació acció» facilitadora d’un procés generador de coneixement que retroalimenti i que permetrà introduir mesures correctives des dels actors mateixos.

Silvia Vecchi dona l’exemple de programes que, quan busquen indicadors d’èxit, es pregunten sobre el percentatge d’acords per fer alguna comparativa acceptable; o dels casos en què s’atribueix més valor a una mediació que aconsegueix un acord, sense preguntar-se pel contingut o la qualitat d’aquest acord i encara menys per la seva sostenibilitat.

Les avaluacions que proposa haurien de permetre al programa dissenyar els ajustos que possibilitin assolir la coherència interna i externa entre les intencions que declara i les accions que duu a terme i els resultats que n'obté, fins i tot en la diferència amb els resultats que s’esperaven. S’obtindrà més impacte en els projectes si l’avaluació es planifica, administra i integra en tot el cicle, pensat com un procés permanent integrat per accions d’avaluació i capacitació periòdiques i contínues.

Continguts

  • Què significa fer una mediació de qualitat?
  • Quins indicadors ens ajuden a identificar la qualitat a l’hora de mediar?
  • Com els avaluem?
  • Què avaluem?
  • Anàlisi dels processos d’avaluació de la pràctica de mediació.
  • Construcció d’indicadors en metodologies d’anàlisi de pràctiques i en avaluació de desenvolupament en serveis de mediació.

Objectius

  • Conèixer les experiències avaluadores de programes i serveis de mediació.
  • Reflexionar sobre els processos d’avaluació que fomentin la qualitat.
  • Organitzar i dissenyar espais i processos d’avaluació en context.
  • Analitzar escenes de mediació aplicant-hi indicadors d’avaluació.
  • Construir indicadors d’avaluació pertinents i en coherència interna amb els programes de capacitació i de formació de mediadors.

A càrrec de: Silvia  Vecchi. Doctora   en   Educació – Educació i Societat, diplomada en Filosofia pràctica i llicenciada  en  Psicologia.

Període d’inscripció: del 17 de setembre al 5 d’octubre de 2018

Quota d’inscripció:
Inscripció ordinària: 35 €
Col·legis professionals i institucions col·laboradores (entre ells el CEESC): 25 €
Estudiants universitaris, persones a l'atur i jubilade: 15 €

Més informació i inscripcions

 

Informació bàsica

Inici de l'activitat 15-10-2018 16:00
Finalització de l'activitat 15-10-2018 21:00
Localització
Barcelona
Carrer d'Aragó, 141, 08015 Barcelona, España
Barcelona