Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El Parlament de Catalunya va aprovar ahir dues mocions on es demana la incorporació de la figura de l’educador/a social als centres educatius de primària i secundària per al curs 2020-2021.

Una moció presentada pel Grup Parlamentari de Catalunya en Comú Podem al Ple del Parlament on es proposa, per al curs vinent, “Incorporar als centres educatius de primària i secundària la figura de l’educador/a social en qualitat d’agent educatiu pertanyent a l’equip docent, així com un professional de la infermeria per a cada centre”. I l’altra, pel Grup Parlamentari Socialistes i Units per Avançar on es demana “Ampliar la plantilla docent per fer front a la necessària reducció de ràtios derivada de les recomanacions sanitàries, incorporant també nous perfils professionals qualificats..”, entre els quals, educadores i educadors socials.

Finalment, les dues mocions van ser aprovades. La primera, per 69 vots a favor, cap en contra i 65 abstencions dels grups parlamentaris del govern, Junts per Catalunya i Esquerra Republicana. I la segona, per 126 vots a favor, 8 abstencions i cap en contra.

A l’inici d’aquest Ple, dimecres 17 de juny, el Col·legi informava de dues mocions favorables a la introducció d’educadores i educadors socials a les escoles i els instituts i s’insistia que la crisi de la COVID-19 ha posat de manifest, més que mai, la funció social de l’escola i la seva relació primordial amb les famílies, la comunitat i el territori. I es va fer públic el següent comunicat: "Demanem la incorporació efectiva de l’acció socioeducativa i comunitària en el sistema educatiu de Catalunya. Demanem que les educadores i els educadors socials treballin a les escoles".

Des del CEESC donem les gràcies als partits que han presentat les mocions i al vot de confiança de la resta de partits que han aprovat aquestes mocions. També volem agrair la feina de totes les educadores i tots els educadors socials que han fet possible arribar fins aquí des dels diferents espais on s’ha articulat aquesta lluita en què portem ja més de 6 anys, especialment des del Col·lectiu Professional d’Educació Social i Escola, a través de les diverses activitats, campanyes, jornades o col·laboracions, així com a les persones i entitats que han donat suport al Manifest “La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars”.

El camí però no ha acabat, ara cal concretar com es farà efectiva aquesta incorporació. Per això, tornem a demanar al Departament d’Educació reunir-nos amb urgència per tal de posar sobre la taula i planificar com s’efectua la incorporació de les educadores i educadors socials el proper curs 2020-2021.

Més informació: