Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

El passat divendres 17 de juny, Marc Queralt, president del CEESC, i Marta Pi i David Ventura, membres del Col·lectiu Professional de Salut Mental del Col·legi, van comparèixer a la Comissió d'Estudi sobre la Salut Mental i les Addiccions del Parlament de Catalunya, a la qual també s'hi van convidar el Col·legi Oficial de Metges, el Col·legi Oficial d'Infermeria, el Col·legi Oficial de Psicologia i el Col·legi de Treball Social.

Davant de tots els grups parlamentaris, el CEESC va defensar la necessitat de canviar el model existent en salut mental. Un model que passi de ser un sistema psicobiomèdic a un sistema biopsicosocial. Un model on la persona atesa sigui situada en el centre del sistema de salut; una perspectiva que implicaria un model de treball transdisciplinari on tots els professionals estiguin al mateix nivell de responsabilitat i implicació. Perquè si mirem la persona des d’un únic perfil, simplifiquem la comprensió de la persona atesa, quedant molts més aspectes ocults i fent la nostra intervenció menys eficaç i eficient.

>> En aquest vídeo [a partir 1:36:00] podeu veure la intervenció dels tres representants del CEESC.


Taula del Pacte Nacional de Salut Mental de Catalunya

Tres dies abans, el 14 de juny, el CEESC va assistir a la constitució de la Taula del Pacte Nacional de Salut Mental de Catalunya de la qual ja n'és membre oficial. La Taula té l’objectiu d’exercir un impuls i lideratge de l’abordatge integral de les polítiques en l’àmbit de la Salut Mental.

La professió de l'Educació Social com a figura reconeguda en l'atenció a les persones amb trastorn mental i addiccions va creixent. I sembla que tant des del Govern com dels agents implicats, es vol anar superant el model biomèdic i potenciar l'atenció social i comunitària (el nostre espai natural i d'expertesa).

Incorporar més la professió de l’Educació Social en el sistema vol dir introduir agents de canvi, professionals que centren la seva intervenció en avaluar les capacitats i potencialitats de la persona per tal de produir un canvi a nivell d’actituds i valors que permeti una integració satisfactòria dins del seu context social.

Des del CEESC, a través del Col·lectiu Professional de Salut Mental, seguirem treballant per a consolidar la professió dins l’àmbit de la salut mental i ubicar-la allà on pertoca.

 


Més informació: