Logo
  • El CEESC
    • Qui som
    • Treballem per
    • Per a què serveix el CEESC?
    • Òrgans de govern
      • Assemblea
      • Junta de govern
      • Juntes delegades
        • Junta delegada del Camp de Tarragona
        • Junta delegada de Girona
        • Junta delegada de Lleida
        • Junta delegada de Terres de l'Ebre
    • Equip de treball
    • Pla de treball 2025
    • Ètica i Educació Social
    • Normativa
    • Documents professionals de referència
    • Portal de transparència i bon govern
    • Relacions institucionals
    • Proveïdors ètics
  • Home
  • Col·legia't
    • Com col·legiar-se
    • Quotes
    • Amics i Amigues del CEESC
    • Altres tràmits i gestions
    • Habilitació
  • Xarxa professional
  • Actualitat
    • Notícies
  • Defensa
    • Incidència politicotècnica
    • Observatori de la realitat sociolaboral de l'ES
    • Manifest pels Consells de Participació
    • Posicionaments i comunicats
  • Formació
    • Accions formatives del CEESC
    • Càpsules d'Educació Social
    • Formació a mida
    • Bonificacions amb FUNDAE
    • Descomptes en formació
  • Projectes
    • Projectes propis
    • Projectes compartits
    • Projectes passats
    • Projectes recollits
  • Serveis
    • Desenvolupament professional
      • Borsa de treball
      • NIU - Suport a l'emprenedoria
      • Servei d'Acompanyament i Orientació en Processos d’Oposició
      • Vols formar part de la borsa d’expertes i experts del CEESC?
      • Servei de suport als registres de mediació i peritatge judicial
      • Programa Projecta't
      • Plataforma de cerca d'ajuts
      • Acreditació de competències
    • Assessorament i suport professional
      • Assessorament professional personalitzat
      • Assessorament jurídic
      • Assegurança de Responsabilitat Civil
      • Servei d’Orientació en la resolució de conflictes i de Mediació en les Organitzacions (SOMO)
    • Serveis de professionals a professionals
    • Descomptes i acords comercials
  • Universitats
  • Publicacions
    • Quaderns d'Educació Social
    • Full Informatiu
    • Butlletí digital
    • Blog
    • Informes de la professió
    • Coneixement i discurs professional
    • Altres publicacions
    • Normativa i acords d'interès
  • FAQ
  • Agenda
    • Activitats del CEESC
    • Activitats d'altres entitats
  • Contacte
  1. Inici
  2. Agenda
  3. Activitats del CEESC
  4. Jornada precongressual del IX Congrés Estatal d'Educació Social - Cultura professional i autonomia: reforçant la identitat de l’educació

Esdeveniments per categoria

  • Formació CEESC
  • Col·lectius professionals
  • Altres activitats del CEESC
  • El CEESC hi col·labora
  • Espais de representació

Jornada precongressual del IX Congrés Estatal d'Educació Social - Cultura professional i autonomia: reforçant la identitat de l’educació

Tweet
    • Google Calendar
    • Yahoo Calendar
    • Save Ical
Jornada precongressual del IX Congrés Estatal d'Educació Social - Cultura professional i autonomia: reforçant la identitat de l’educació

Información en castellano más abajo ⇓

Al maig de de 2026 tindrà lloc a Cartagena el IX Congrés Estatal d'Educació Social que, sota el lema 'L'autonomia i la cultura professional en l'acció socioeducativa', servirà per prendre el pols de l'Educació Social i per fixar objectius prioritaris per a la professió.

Abans de la celebració del Congrés tindran lloc actes precongressuals organitzats pels diferents col·legis de l'estat espanyol.   

El proper 22 de gener, el CEESC i la UOC organitzen aquesta jornada.

 

Cultura professional i autonomia: reforçant la identitat de l’educació


Data:
Dijous, 22 de gener, a les 18.00 h.
Lloc: Seu del CEESC a Barcelona. Sala Mutare. C. Almogàvers, 214. Barcelona.
Format: Presencial i per streaming. Rebreu un enllaç per connectar-vos-hi uns dies abans de la data de celebració.
Inscripcions en aquest enllaç.
L'idioma de la jornada serà el castellà.

L'activitat, organitzada conjuntament pel CEESC i la UOC, vol ser un espai de reflexió col·lectiva sobre l'autonomia, la cultura professional i la identitat de l'educació social.

En un context de transformacions profundes en les polítiques socials, les condicions laborals i les demandes institucionals, la professió de l'educació social s'enfronta al repte d'afirmar la seva identitat sense perdre la capacitat crítica ni el compromís amb els subjectes amb els quals treballa.

Aquesta taula rodona proposa un espai de reflexió compartida sobre com es construeix i se sosté la cultura professional, quines formes adopta l'autonomia en l'exercici quotidià, i com es negocien els marges de decisió en contextos marcats per encàrrecs institucionals cada vegada més allunyats de les funcions professionals de l'educació social, així com la interdisciplinarietat i els efectes de la precarietat.

Per a això, reflexionarem sobre el paper dels espais de supervisió i les comunitats de pràctica en la construcció de la cultura professional i l'enfortiment de l'autonomia en l'educació social. Lluny de ser més dispositius tècnics, constitueixen àmbits de reflexió col·lectiva, elaboració ètica i revisió crítica de les pròpies pràctiques, on es generen sabers situats i es comparteixen experiències que permeten repensar els sentits de l'exercici professional.

Davant la burocratització i la individualització del treball socioeducatiu, aquests espais ofereixen la possibilitat de teixir vincles, sostenir el compromís i construir criteris propis mitjançant la conversa amb uns altres. Són, en definitiva, llocs privilegiats per a conrear una cultura professional viva, crítica i arrelada, i una clara aposta per l'autonomia col·lectiva.

Amb la participació de:

Encarna Medel Garcia. Educadora social. Directora de l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Rubí i membre del Grup de Recerca en Educació Social (GRES). Consultora educativa amb una àmplia trajectòria. Ha estat formadora i supervisora d'equips professionals en diversos contextos socials i educatius. Actualment, és consultora del grau d'Educació Social a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Aleix Caussa Bofill. Psicòleg, llicenciat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), amb DEA en Psicologia Social i formació en direcció d’empresa a la UPF i IESE. És fundador, director i consultor d'Spora Sinergies, una cooperativa d’iniciativa social dedicada a la recerca i el disseny de polítiques públiques. Des del 2022 és adjunt de direcció de la Fundació Nou Barris per la Salut Mental. Hi participa en el desplegament del Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil (CSMIJ) del districte. I també forma part del patronat de l'Hospital de Dia Nou Barris.

Amb la moderació de José Miguel Leo, educador social i col·legiat 3718, amb experiència com a responsable de formació al CEESC en la seva participació com a membre de la Junta de Govern del CEESC del 2007 al 2018. Forma part de la Taula per a la Reflexió (la TreS) en Educació Social, que promociona i organitza el Grup de Recerca en Educació Social (GRES) del qual forma part. Soci i treballador de la Institució Balmes SCCL. Consultor a la UOC, formador i supervisor d’equips socioeducatius, amb una experiència professional molt vinculada a la protecció a la infància i l’acompanyament socioeducatiu a persones amb diversitat funcional. 

---

En mayo de 2026 se celebrará en Cartagena el IX Congreso Estatal de Educación Social que, bajo el lema 'La autonomía y la cultura profesional en la acción socioeducativa', servirá para tomar el pulso de la Educación Social y para fijar los objetivos prioritarios para la profesión.

Antes del Congreso se celebrarán actos precongresuales organizados por los distintos colegios del estado. 

El próximo 22 de enero, el CEESC y la UOC organizan esta jornada.

Cultura profesional y autonomía: fortaleciendo la identidad de la educación social


Fecha:
Jueves, 22 de enero, a les 18.00 h.
Lugar: Sede del CEESC en Barcelona. Sala Mutare. C. Almogàvers, 214. Barcelona.
Formato: Presencial y por streaming. Recibiréis un enlace para conectaros unos días antes de la fecha de celebración.
Inscripciones en este enlace.
El idioma de la jornada será el castellano.

La actividad, organizada conjuntamente por el CEESC y la UOC, será un espacio de reflexión colectiva sobre la autonomía, la cultura profesional y la identidad de la educación social.

En un contexto de transformaciones profundas en las políticas sociales, las condiciones laborales y las demandas institucionales, la educación social se enfrenta al reto de afirmar su identidad sin perder la capacidad crítica ni el compromiso con los sujetos con los que trabaja.

Esta mesa redonda propone un espacio de reflexión compartida sobre cómo se construye y se sostiene la cultura profesional, qué formas adopta la autonomía en el ejercicio cotidiano, y cómo se negocian los márgenes de decisión en contextos marcados por encargos institucionales cada vez más alejados de las funciones profesionales de la educación social, así como la interdisciplinariedad y los efectos de la precariedad.

Para ello, reflexionaremos sobre el papel de los espacios de supervisión y las comunidades de práctica en la construcción de la cultura profesional y el fortalecimiento de la autonomía en la educación social. Lejos de ser meros dispositivos técnicos, estos espacios constituyen ámbitos de reflexión colectiva, elaboración ética y revisión crítica de las propias prácticas, donde se generan saberes situados y se comparten experiencias que permiten repensar los sentidos del ejercicio profesional. 
Frente a la burocratización y a la individualización del trabajo socioeducativo, estos espacios ofrecen la posibilidad de tejer vínculos, sostener el compromiso y construir criterios propios mediante la conversación con otros. Son, en definitiva, lugares privilegiados para cultivar una cultura profesional viva, crítica y arraigada, y una clara apuesta por la autonomía colectiva.

Con la participación de:

Encarna Medel Garcia. Educadora social. Directora del Área de Derechos Sociales del Ayuntamiento de Rubí y miembro del Grupo de Investigación en Educación Social (GRES). Es consultora educativa con una amplia trayectoria. Ha sido formadora y supervisora de equipos profesionales en varios contextos sociales y educativos. Actualmente, es consultora del grado de Educación Social en la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Aleix Caussa Bofill. Psicólogo, licenciado por la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), con DEA en Psicología Social y formación en dirección de empresa a la UPF y IESE. Es fundador, director y consultor de Spora Sinergies, una cooperativa de iniciativa social dedicada a la investigación y el diseño de políticas públicas. Desde el 2022 es adjunto de dirección de la Fundació Nou Barris per la Salut Mental. Participa en el despliegue del Centro de Salud Mental Infantil y Juvenil (CSMIJ) del distrito. Forma parte del patronato del Hospital de Día Nou Barris.

Con la moderación de José Miguel Leo, educador social, colegiado 3718. Fue responsable de formación del CEESC, como miembro de la Junta de Gobierno del Colegio, durante los años 2007 a 2018. Forma parte de la Mesa para la Reflexión en Educación Social (la TreS), que promociona y organiza el Grupo de Investigación en Educación Social (GRES), al cual también pertenece. Socio y trabajador de la Institució Balmes SCCL. Consultor en la UOC, formador y supervisor de equipos socioeducativos, con una experiencia profesional muy vinculada a la protección de la infancia y el acompañamiento socioeducativo a personas con diversidad funcional.

>>Inscripciones a la jornada en este enlace.

 

Organitzen/Organizan:

 


>>Web del Congrés

>>Bases per a la presentació de materials

>>Subscriu-te al butlletí per rebre totes les actualitzacions del Congrés

Informació bàsica

Inici de l'activitat 22-01-2026 18:00
Localització En línia
    • Google Calendar
    • Yahoo Calendar
    • Save Ical
  • Tornar
Octubre   2025
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

 

 

 

 

  • En línia
  • Barcelona
  • Camp de Tarragona

Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya  •  934 521 008  •  ceesc@ceesc.cat

Política de privacitat

Política de galetes

 

Avís legal