Logo
  • El CEESC
    • Qui som
    • Treballem per
    • Per a què serveix el CEESC?
    • Òrgans de govern
      • Assemblea
      • Junta de govern
      • Juntes delegades
        • Junta delegada del Camp de Tarragona
        • Junta delegada de Girona
        • Junta delegada de Lleida
        • Junta delegada de Terres de l'Ebre
    • Equip de treball
    • Pla de treball 2025
    • Ètica i Educació Social
    • Normativa
    • Documents professionals de referència
    • Portal de transparència i bon govern
    • Relacions institucionals
    • Proveïdors ètics
  • Home
  • Col·legia't
    • Com col·legiar-se
    • Quotes
    • Amics i Amigues del CEESC
    • Altres tràmits i gestions
    • Habilitació
  • Xarxa professional
  • Actualitat
    • Notícies
  • Defensa
    • Incidència politicotècnica
    • Observatori de la realitat sociolaboral de l'ES
    • Manifest pels Consells de Participació
    • Posicionaments i comunicats
  • Formació
    • Accions formatives del CEESC
    • Càpsules d'Educació Social
    • Formació a mida
    • Bonificacions amb FUNDAE
    • Descomptes en formació
  • Projectes
    • Projectes propis
    • Projectes compartits
    • Projectes passats
    • Projectes recollits
  • Serveis
    • Desenvolupament professional
      • Borsa de treball
      • NIU - Suport a l'emprenedoria
      • Servei d'Acompanyament i Orientació en Processos d’Oposició
      • Vols formar part de la borsa d’expertes i experts del CEESC?
      • Vols ser mediador/a?
      • Vols ser pèrit judicial?
      • Acreditació de competències
    • Assessorament i suport professional
      • Assessorament professional personalitzat
      • Assessorament jurídic
      • Assegurança de Responsabilitat Civil
      • Servei d’Orientació en la resolució de conflictes i de Mediació en les Organitzacions (SOMO)
    • Serveis de professionals a professionals
    • Descomptes i acords comercials
  • Universitats
  • Publicacions
    • Quaderns d'Educació Social
    • Full Informatiu
    • Butlletí digital
    • Blog
    • Informes de la professió
    • Coneixement i discurs professional
    • Altres publicacions
    • Normativa i acords d'interès
  • FAQ
  • Agenda
    • Activitats del CEESC
    • Activitats d'altres entitats
  • Contacte
  1. Inici
  2. Actualitat
  3. Notícies

El model de gestió dels serveis públics no pot implicar diferències entre els seus treballadors

Des del CEESC ens hem posat en contacte amb el Conseller Chakir El Homrani i amb la Secretària d'Infància, Adolescència i Joventut, Georgina Oliva, per fer-los arribar algunes valoracions sobre el recent comunicat del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.

Ens vam assabentar a través de la premsa que el Departament havia posat en coneixement dels sindicats participants en la Mesa General de Funció Pública, del passat dilluns 15 de juny, que la Generalitat de Catalunya gratificarà el personal de serveis bàsics essencials i, entre aquests, educadores i educadors socials de centres residencials de menors d’edat.

D'entrada els agraïm que educadores i educadors socials siguem considerats essencials des d’instàncies de l’administració. Però el contingut de l’anunci ens fa preguntar-nos si s’està plantejant generar una doble segregació en el cas concret d’educadores i educadors del sistema de protecció a infants i adolescents.

Aquesta paga extraordinària és doblement discriminatòria tenint en compte que els professionals que treballen per a entitats privades que gestionen serveis de la Generalitat de Catalunya han treballat i continuen treballant en situacions d’extrema duresa física i mental; realitzant les mateixes tasques, funcions i responsabilitats que els professionals contractats directament per l’administració i no tenen dret a la remuneració que donarà el Govern a les educadores i educadors socials funcionaris, interins o laborals.

Entenem que el model de gestió dels serveis públics no pot implicar diferències en una compensació que té per objectiu el reconeixement de la feina extraordinària dels treballadors i treballadores per sostenir serveis que són de titularitat pública.

Per això hem demanat als representants de l'administració si es preveu aquest reconeixement puntual tant per als treballadors de centres i serveis propis com per als que ho fan a través d’entitats externes.

Com ja hem dit en altres ocasions, al nostre país són molts els professionals que hem hagut de fer un esforç molt per sobre del nostre marc laboral per poder atendre una crisi social generada no només per la COVID-19, sinó per un dèficit històric de polítiques públiques, tant sanitàries com socials i educatives. Seguim reclamant, per tant, que les decisions del Govern de la Generalitat de Catalunya tinguin una mirada a llarg termini i que no es limitin a una paga extraordinària que, a més, fa distincions entre diferents professionals.

Exigim decisions concretes que reconeguin molts altres educadors i educadores socials com a professionals que han estat fonamentals i essencials durant totes aquestes setmanes, en altres àmbits com el de l’atenció a persones sense llar o amb diversitat funcional, per citar-ne alguns. Un reconeixement que no només ha de ser puntual sinó que ha de romandre en el temps.

Detalls
Publicat el 25 Juny 2020

L'EncapsuladES ha donat veu a 40 professionals

Una setmana després del confinament estricte, el CEESC impulsava l’EncapsuladES. Un programa realitzat entre dimarts i dijous, a les 19.00 h i en directe, a la xarxa d'Instagram del CEESC, on es contactava amb diferents professionals de l'Educació Social d'arreu de Catalunya i de diversos àmbits i es mantenia una entrevista i conversa breu per copsar la situació a primera línia.

Després de 14 setmanes, del 26 de març fins al 18 de juny, s'han fet 22 programes en què s'han entrevistat 40 professionals, 38 educadores i educadors socials i 2 periodistes. 28 dones i 12 homes que treballen en col·lectius i àmbits tan diversos com infància, gent gran, salut mental, joventut, arts comunitàries, serveis socials, treball comunitari, sense sostre…

Ens hem apropat a professionals que han treballat a primera línia durant l'emergència sanitària amb una audiència fixa i en directe d'entre 15 i 45 persones, però amb més de 15.000 visualitzacions dels clips i les entrevistes fins a dia d'avui.

L'espai tenia un format senzill amb un objectiu clar, el de visibilitzar la professió en aquesta crisi. Posar cara, noms, veu i reflexió de i des de l'Educació Social. Entre els 30 i 45 minuts de l'Encapsulades s'entrevistaven dos professionals de l'Educació Social que ens explicaven on treballaven, com treballaven malgrat les circumstàncies i, alhora, se'ns dibuixava un retrat de la situació en què es trobaven i es feien diverses reflexions sobre el que haurem d’aprendre i millorar després d'aquesta crisi.

D’altra banda, l'Encapsulades també ha servit per adonar-nos que és més fàcil del que ens semblava fer activitats obertes a tota la professió, per a tota la gent i a tot Catalunya. Gràcies a eines, xarxes o sistemes virtuals podem arribar a tot arreu. La virtualitat ens ajuda a descentralitzar activitats, obrir-les a tothom i a anar més enllà. Gràcies a l'EncapsuladES també ens han conegut qui no ens coneixia encara. Els clips i programes sencers els podeu consultar i revisar de nou en línia tant al compte d'Instagram del CEESC com a La Veïnal TV.

L'EncapsuladES -i les activitats virtuals- han vingut per quedar-s’hi. Estigueu atentes i atents al curs vinent!

 

Amb el suport de:

 

Detalls
Publicat el 25 Juny 2020

Horaris d'estiu 2020

Horaris d’atenció al públic durant els mesos de juliol i agost.

Detalls
Publicat el 25 Juny 2020

El Parlament aprova la incorporació de la figura de l’educador/a social als centres educatius de primària i secundària per al curs 2020-2021

Demanem al Departament d’Educació reunir-nos amb urgència per concretar com es farà efectiva aquesta incorporació.

Detalls
Publicat el 19 Juny 2020

En defensa -ara més que mai- de l'acció socioeducativa, sociocultural i comunitària

Defensem més que mai #AccióComunitàriaAra. 

Detalls
Publicat el 19 Juny 2020

Demanem que les educadores i els educadors socials treballin a les escoles

En els punts 6 i 7 del Ple del Parlament d’aquest matí, Catalunya En Comú Podem i Socialistes i Units per Avançar presentaran esmenes a les mocions admeses a tràmit per la Mesa la setmana passada, on es proposava ampliar amb nous perfils professionals, com les educadores i els educadors socials, les escoles i instituts.

Podeu seguir en directe el Ple del Parlament clicant aquest enllaç.

Des del CEESC pensem que la crisi de la COVID-19 ha posat de manifest, més que mai, la funció social de l’escola i la seva relació primordial amb les famílies, la comunitat i el territori.

Llegiu el comunicat: "Demanem la incorporació efectiva de l’acció socioeducativa i comunitària en el sistema educatiu de Catalunya. Demanem que les educadores i els educadors socials treballin a les escoles".

Cal fer una aposta decidida per l’acció socioeducativa i comunitària dels centres educatius. Per aquest motiu, el sistema educatiu de Catalunya ha de contemplar la necessitat d’incorporar altres figures professionals que, junt amb els equips docents i els equips d'assessorament i orientació psicopedagògic, impulsin un treball en el si dels centres que impliqui, entre altres coses, l’abordatge sistèmic de la complexitat, l’establiment de xarxes comunitàries, l’atenció a les desigualtats, la promoció de l’equitat educativa i la inclusió social, així com l’acompanyament socioeducatiu a infants i famílies a fi de compensar les situacions de major vulnerabilitat.

Per fer front a tots aquests i altres reptes, que s’agreujaran en el curs vinent a raó d’aquesta crisi, demanem als partits del Govern que aprovin aquestes esmenes.

I demanem, una vegada més, la resposta del Departament d'Educació a aquesta reivindicació històrica, així com una reunió amb el Conseller d’Educació, per tal de posar sobre la taula el desplegament d’aquesta proposta.

 

Detalls
Publicat el 17 Juny 2020

Comunicat del CEESC en relació amb la “paga extraordinària” que el Govern ha anunciat que farà al personal sanitari

Comunicat del CEESC sobre la "paga extraordinària".

Detalls
Publicat el 16 Juny 2020

Ens adherim a la declaració de la Taula de Ciutadania i Immigració a favor de la regularització

Ens adherim a la declaració de la TCI.

Detalls
Publicat el 16 Juny 2020
  1. Museus i transformació social: quins són els nous reptes?

Pàgina 62 de 144

  • Inici
  • Anterior
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • Següent
  • Final

Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya  •  934 521 008  •  ceesc@ceesc.cat

Política de privacitat

Política de galetes

 

Avís legal