El CEESC, com a membre de la TIAC, entitat promotora de Somescola, difonem aquest decàleg.
En el marc de col·laboració estable que el CEESC té amb l’Àrea de Benestar Social de la Diputació de Barcelona, s’ha elaborat un Dictamen a l'entorn de la realitat professional de les educadores i els educadors socials en els Serveis Socials Bàsics de la província de Barcelona.
Amb la voluntat que aquest treball d’anàlisi tingués la màxima representació possible d'educadors i educadores, es va fer una crida oberta, per tal de recollir així el màxim nombre d'opinions al voltant dels temes proposats. En el procés d’elaboració del Dictamen hi han participat una quarantena de professionals.
Descarrega’t el Dictamen a l'entorn de la realitat professional de les educadores i els educadors socials en els Serveis Socials Bàsics de la província de Barcelona (PDF).
Sobre el Debat 20è aniversari del CEESC al Centre d’Art la Panera de Lleida el divendres 27 d’octubre.
“Pràctiques restauratives en Centres de Protecció a la Infància de Catalunya” obra guanyadora de la 5a edició del Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster.
“Pràctiques restauratives en Centres de Protecció a la Infància de Catalunya; una proposta metodológica” de l’educador social David Román Fernández és l’obra guanyadora de la 5a Edició del Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster.
L’acte de lliurament del Premi es va dur a terme ahir dijous 9 de novembre a la tarda, al Centre Cultural Tecla Sala de la ciutat L'Hospitalet de Llobregat.
La gestió dels conflictes i la convivència dels centres residencials del sistema de protecció és una realitat complexa de gestionar. El treball guanyador del premi Quim Grau és una aproximació a una proposta metodològica basada en pràctiques restauratives, que tingui com a objectiu la millora de la vinculació i la convivència, prenent com a referència el funcionament d'alguns centres del sistema de protecció a la infància a Catalunya, i tenint en compte dues variables: la gestió i l'aplicació de la normativa i reglament disciplinar; és a dir, analitzar si en els centres s'aplica una norma única aplicable a tots per igual, o bé aquesta serveix com a marc de referència i permet exploracions singulars en funció de cada cas. La segona variable pretén considerar la mirada clínica i reflexionar sobre els límits -o possibles- en relació a l'aplicació de pràctiques restauratives amb els menors que resideixen en els centres.
La dotació econòmica del premi és de 6.000 € i, a més a més, l’obra es publicarà durant el 2018.
El David Roman és col·legiat del CEESC i coordina el Col·lectiu professional de Protecció a la infància i l’adolescència a Barcelona, que treballa, pel disseny de respostes a les necessitats detectades al sistema de protecció a la infància. Necessitats que afecten als i les professionals, els drets dels infants i al model de protecció en general.
Aquest premi, que té la finalitat de promoure la reflexió escrita sobre la pràctica professional en el camp de l’educació social amb infància, adolescència i joventut, aprofundint en els efectes educatius resultants de l’acció professional, va néixer fa 10 anys amb la intenció de retre un homenatge a en Joaquim Grau i Fuster com a persona i com a educador social i també als ciutadans que com ell ajuden a fer les nostres ciutats més obertes, més hospitalàries i respectuoses amb les persones que les habiten.
Les entitats que l’organitzen són el Grup de Recerca en Educació Social (GRES), l'Ajuntament de L'Hospitalet, la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya.
Us presentem el número d'enguany de la revista Quaderns d'Educació Social: 20 anys i més.
Gran Gala de l'Educació Social.