- El CEESC
- Home
- Col·legia't
- Col·lectius
- Actualitat
- Formació
- Projectes
- Serveis
- Universitats
- Publicacions
- Agenda
- Contacte
Data: Dijous, 12 de maig a les 18.30h.
Lloc: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). Carrer de Montalegre, 5. Barcelona.
INSCRIPCIONS TANCADES
Francesc Tosquelles, com una màquina de cosir en un camp de blat és el títol d'una exposició que, del 8 d’abril al 28 d’agost, ens proposa el CCCB i que fa un recorregut per les pràctiques d’avantguarda que el psiquiatre Francesc Tosquelles va portar a terme en el camp terapèutic, polític i cultural.
Francesc Tosquelles (Reus, 1912 – Granges d’Òlt, 1994) fou pioner en abordar l’arrel social de la malaltia mental i va transformar les institucions psiquiàtriques durant la República i sota l’Europa dels feixismes. Avui és una inspiració per pensar les polítiques de salut mental en moments de crisi extrema.
Es tracta d'una figura clau però desconeguda per a la gran majoria. Tosquelles va estar en contacte amb educadors socials; va ser un dels professors de l'educador social Toni Julià a l’Institut Saint-Simon, a la seva època a Toulouse.
Conjuntament amb el CCCB, des del CEESC us recomanem aquesta exposició i us oferim una cita especial, el proper 12 de maig, en què comptarem per a la presentació amb Carles Guerra, crític d’art, docent i investigador i que, juntament amb Joana Masó, són els responsables d’aquest projecte.
INSCRIPCIONS TANCADES
Aquesta activitat la realitzem en col·laboració amb el CCCB i en coordinació amb la Fundació Congrés Català de Salut Mental, una entitat que treballa per la millora de l’atenció i la promoció de la salut mental a partir del debat i la reflexió, la recerca i la sensibilització social, amb la participació de ciutadans, professionals i altres organitzacions, com ara el CEESC.
>>Més informació de l'exposició al CCCB.
>>Més informació sobre la relació de Francesc Tosquelles amb l'Educació Social.
---
Et recordem que que una activitat sigui gratuïta no vol dir que no tingui valor. Des del CEESC hi invertim recursos humans i econòmics per dur-la a terme, així que si us hi apunteu, però finalment no podeu venir, aviseu-nos, si us plau. La vostra plaça pot anar a alguna altra persona interessada.
En col·laboració amb:
En coordinació amb:
Amb el suport de:
Inici de l'activitat | 12-05-2022 18:30 |
Finalització de l'activitat | 12-05-2022 20:00 |
Localització | En línia |