CURS CONFORCAT: Acompanyar la criança més enllà de l’escola bressol

CURS CONFORCAT: Acompanyar la criança més enllà de l’escola bressol

Durada: 30 hores
Dates: Dijous, del 19 de setembre al 21 de novembre, de 16.00 a 20.00 h (horari variable segons la sessió. A la Fitxa del curs veureu els horaris concrets de cada sessió).
Lloc: Seu social CEESC a Barcelona. Carrer Aragó 141-143, 4a planta.

INSCRIPCIONS TANCADES

100% subvencionat

Aquesta formació aporta tot el que cal saber per treballar en l'atenció a la petita infància. Planteja una reflexió interdisciplinària sobre la infància i la família, l’educació i els serveis. 

Aprofundeix en el coneixement de cadascuna de les etapes del desenvolupament d’un infant petit i permet conèixer les necessitats vitals i emocionals de les mares i progenitors.

També analitza la diversitat familiar i l’evolució del vincle, des d’un punt de vista sociohistòric i sociològic. I, per últim,  mostra l'exemple dels Espais Familiars i la seva aportació al conjunt de serveis adreçats a la petita infància.


OBJECTIUS:

I. Unitat psicosocioeducativa

    1. Aprofundir en el coneixement de les etapes del desenvolupament d’un infant petit (gestació, naixement, postpart immediat, primer any de vida...) des del punt de vista neuropsicològic, fisiològic, emocional i educatiu.

      Conèixer les necessitats vitals dels infants petits, la importància del vincle afectiu d’aferrament, i les condicions que afavoreixen una criança saludable i un entorn educatiu estimulant per a l'infant.

    2. Conèixer les necessitats vitals i emocionals de les mares i progenitors, des del punt de vista de la criança, la salut mental i l’educació dels fills.

II. Unitat sociològica i sociopolítica

    1. Conèixer les principals transformacions de la infància i la família des d’un punt de vista sociohistòric i sociològic. Analitzar la diversitat familiar i l’evolució del vincle.

    2. Aprofundir en els diferents eixos de desigualtat que impacten sobre el benestar dels infants i analitzar el paper dels feminismes en el reconeixement social de la maternitat i la criança.

    3. Plantejar algunes de les problemàtiques i reptes claus en l’organització sociopolítica de la cura i la criança de la petita infància.

III. Unitat sobre els Espais Familiars

    1. Contextualitzar els Espais Familiars dins del conjunt de serveis adreçats a la petita infància i les seves famílies, així com en el sistema de prevenció, atenció i protecció als infants 0-3 i les seves famílies (Serveis Socials Bàsics / Model SIS).

    2. Conèixer els aspectes organitzatius i la metodologia d'intervenció específica utilitzada en les diferents modalitats d’Espais Familiars, així com les característiques necessàries que defineixen un determinat servei com a Espai Familiar de petita infància.

    3. Explorar les bones pràctiques i els reptes que tenen plantejats els Espais familiars de la petita infància en la seva consolidació i desplegament en el territori.

 

A CÀRREC DE:

Vicenç de Febrer, psicòleg infantil. Director de l’Escola bressol municipal de Sant Feliu de Guíxols durant 28 anys; l’any 1996 va liderar-ne la transformació en un centre integral d’atenció als infants 0-3 i les famílies. Des del 2012 és professor i membre del grup impulsor de dos postgraus en Criança 0-3 de la UB.

Rosa Mestre i Carrillo, pedagoga especialitzada en petita infància i educadora social. Educadora de l'equip d'Espais Familiars de Castelldefels des del 2004, tasca que alterna amb la direcció de dos dels Centres Integrals 0-3 del mateix municipi. Tresorera de l'Associació de Professionals d'Espais Familiars a Catalunya (APEFAC).

Laura Torrabadella Garcia, llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB. Experta en gènere, família i infància, educació i polítiques socials. Sociòloga en els àmbits de la recerca, la docència i l'assessorament. Docent i membre del Grup Impulsor dels Postgraus en Criança 0-3 i acompanyament a les famílies en xarxa, de la Facultat d'Educació de la UB.

Aina Alegret Esclasans, mestra d'educació infantil. Educadora (des del 2001) i responsable de l'Espai Familiar La Casa Petita de la Regidoria de Drets Socials de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès. Presidenta de l’Associació de Professionals dels Espais Familiars a Catalunya (APEFAC).

>>Descarregueu-vos la fitxa completa del curs.

 

En col·laboració amb:


Requisits per participar-hi i aspectes a tenir en compte:

  • Les places són limitades i es cobriran per ordre de preinscripció i un cop es tingui tota la documentació presentada.
  • Les col·legiades i els col·legiats del CEESC tindran prioritat en l’assignació de plaça.
  • Compromís d’assistir com a mínim al 80% de les hores de formació (imprescindible per adquirir el diploma d’aprofitament).
  • Estar en actiu en el mercat de treball (ocupat o en recerca d’ocupació - aturat).
  • Tenir el centre de treball a Catalunya.
  • Tots els cursos són oberts a qualsevol professional de l'acció social (no cal ser educador/a social)
  • Cal fer la preinscripció per a cada curs que es vulgui fer.
  • Els cursos es desenvoluparan en català.

 

Informació bàsica

Inici de l'activitat 19-09-2024 16:30
Finalització de l'activitat 21-11-2024 19:00
Localització Barcelona